Hola, ¡buenos días!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

¿Qué materias estudias?
¿Cuál es tu clase favorita?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Apuntes: Mis clases Español 7. Art class Social studies Physical education Spanish class French class German class Math Science ¡Me encantan las matemáticas!
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Flashcards (Review Game) By CarlitoTan 5/30/13 Block 2.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Vocabulario de 2A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
MATERIAS ESCOLARES SCHOOL SUBJECTS.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Práctica de los Verbos -Ar
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Due Now: Write on your notebook:
Unidad 2 Lección 1.
Para Evaluar: By now you should know…
Las matemáticas mathematics.
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Capitulo 3 Hora, y Materias.
CapÍtulo tres – segundo paso
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
Las Materias Vocabulary Practice
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Calentamiento ¿Qué tienes en tu mochila?
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Hoy es lunes el 28 de noviembre
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
¡buenos días!.
Las Materias School Subjects.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Tu día en la escuela Recording Assignment.
Actividades de HOY Repasar la tarea Apuntes Actividad de escribir
¡buenos días!.
Write in Spanish (See pag 96)
Vocabulary 2-A.
En la escuela For most “clases” o “materias” make a good guess and you have the name in Spanish. Unidad 2 Etapa 1.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
La Educación SPN I Van Brunt.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Get together with your partner from yesterday and finish up filling in your school map! If you finish early quiz each other on vocab to help.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Quasimodo: Check your homework!
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Hola, ¡buenos días!

En parejas (in pairs) quiz each other doing math problems Los números 0-100 En parejas (in pairs) quiz each other doing math problems with numbers in Spanish 0-100 Modelo: doce más cuarenta son cincuenta y dos (12+40=52) sesenta y nueve menos treinta y siete son treinta y dos (69-37=32)

¿Te gusta la clase de matemáticas? difícil

Don’t forget to use the success series to study at home! Las materias (p. 96)

¿Te gusta el arte?

¿Te gusta la clase de español?

¿Te gusta la clase de educación física?

¿Cuál te gusta más? ¿las ciencias sociales? O ¿las ciencias naturales?

¿Te gusta la clase de inglés?

¿Cuál clase te gusta más? ¿el inglés? O ¿las ciencias sociales ?

¿Quién tiene una clase de música? el coro la banda la orquesta

¿Cuál clase prefieres? la cocina la tecnología

What do you notice about these words? el arte la banda el coro las ciencias la educación física la historia la literatura las matemáticas la música la orquesta la tecnología Art Band Chorus Science Physical Education History Literature Mathematics Music Orchestra Technology

¿Te gusta? Interview your classmates. Find 1 person that likes each of the classes. You must find a different name for each subject

-Read the list of las materias -Read the list of las materias. -Write them in your order of preference (Use 1 for the class you like the best) then do act 7 p.79 act 8 p. 96

aburrido/a fácil interesante divertido/a difícil You are talking with your friends after the first week of school- Share with each other about your classes. Modelo: A: ¿Qué clases tienes? B: Tengo las ciencias sociales, el español, la mate, y las ciencias naturales… A: ¿Cuál es tu clase favorita? B: Mi clase favorita es el español porque la clase es muy divertida y la maestra es simpática. A: ¿Cuál es tu clase peor (worst)? B: Mi clase peor es la mate porque es difícil y el maestro es aburrido. aburrido/a fácil interesante divertido/a difícil

They will write you back! pen pals: -Write a letter on your desk with a dry erase marker -Tell about your favorite/least favorite classes (and why). -Ask them about theirs. They will write you back!