La part central d’aquest salm és constituïda per l’acusació que Déu adreça al seu poble, per retreure-li la seva infidelitat a l’Aliança. El retret.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
TINC SET!.
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Llegendes sobre la Lluna
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
El petit príncep
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

La part central d’aquest salm és constituïda per l’acusació que Déu adreça al seu poble, per retreure-li la seva infidelitat a l’Aliança. El retret va precedit per la descripció de la teofania cultual, en la qual el Senyor es manifesta com a acusador i com a Jutge (vv. 1-6). El motiu de l’acusació és la infidelitat d’Israel a les exigències morals de l’Aliança (vv. 16-20), no compensada per l’observança de pràctiques cultuals purament exteriors (vv. 8-15). L’advertiment final (vv. 21-23) és una amenaça per als qui s’obstinen en el mal camí, i una promesa de salvació per als fidels.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Com passa en totes les religions, la d’Israel, per bella que fos en teoria, era viscuda per homes pecadors. Poble escollit, poble de l’Aliança amb Déu. Molt bonic. Però quantes infidelitats! Per això, es van preveure cerimònies de “renovació” de l’Aliança. Aquest salm 49, formava part del ritual d’aquesta mena de “litúrgia penitencial” col·lectiva. 2. AMB JESÚS Jesús no para de recordar que l’única pràctica religiosa agradable a Déu és la interior. “Si en el moment de presentar la teva ofrena...” (Mt 5,24). En una ocasió va citar un passatge d’Osees molt semblant a aquest salm: “El que jo vull és amor i no sacrificis” (Mt 9,13). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La hipocresia religiosa és la pitjor de totes. L’home d’avui, com els profetes de tots els temps, com el salmista que va escriure aquest salm, és sensible a la sinceritat necessària en els actes del culte: “van a missa i no són pas millors que els altres...” “Reciten les meves lleis i fan les seves oracions, però són lladres, adúlters, difamadors...”, deia ja el salm.

Parla el Senyor, sobirà dels poderosos, convoca la terra de llevant fins a ponent. Des de Sió, ciutat meravellosa, Déu resplendeix. Ve el nostre Déu, no callarà. Un foc devorador li va al davant, al voltant d’ell es congria la tempesta. De dalt estant convoca cel i terra al judici del seu poble:

«Aplegueu-me els meus fidels, que amb la sang d’una víctima segellarem l’aliança.» El cel proclama la seva justícia, és Déu mateix qui judica. «Escolta, poble meu, sóc jo qui parlo; Israel, sóc jo qui testifico contra tu: Jo sóc el Senyor, el teu Déu.

No és pas pels sacrificis que et reprenc: sé que no et canses d’oferir holocaustos. ¿Acceptaré vedells de casa teva o bocs dels teus ramats, quan són meus els animals de la selva, i en tinc a milers a les muntanyes? Conec un a un els ocells que van pel cel, i tinc a mà els animals lliures del bosc.

Si tenia fam, no t’ho hauria de dir: és ben meva la terra i tot el que s’hi mou. ¿Et creus que menjaré carn de vedells, i beuré la sang dels bocs? Ofereix a Déu accions de gràcies, compleix el que has promès a l’Altíssim, invoca’m en dies de perill; jo et salvaré, i reconeixeràs la meva glòria.»

I a l’home injust, Déu li diu: «¿Com goses predicar els meus preceptes i parlar de la meva aliança, tu que no acceptes els avisos, i tant se te’n dóna del que et mano? Si veus un lladre, te’n vas amb ell, si veus adúlters, t’hi ajuntes; obres els llavis per dir mal i la teva llengua calumnia. T’asseus a malparlar dels teus germans, a difamar els teus familiars. ¿He de callar, mentre fas tot això? ¿Et pensaves que seria com tu? Te n’acuso, t’ho retrec a la cara.

Enteneu-ho bé, els qui no feu cas de Déu: si us poso la mà a sobre, ningú no us salvarà. El qui m’ofereix accions de gràcies reconeix la meva glòria. L’home que viu honradament veurà la salvació de Déu.»

... Aquest és el meu perill, Senyor, en la meva vida de pregària, en el meu tracte amb vós: la rutina, la repetició, el formalisme. Recito oracions, obeeixo les rúbriques, compleixo amb els requisits. A vegades, però, el meu cor no està en allò que reso, i reso només per costum i perquè em fa aprensió deixar-ho. Vaig perquè tots hi van i he d’anar amb ells, fins i tot sento escrúpol i por que, si deixo de resar, us desagradarà i em castigareu; i per això, hi vaig quan hi he d’anar i dic el que he de dir i canto quan haig de cantar, però ho faig una mica en el buit, sense sentiment, sense devoció, sense amor. Cos sense ànima. ... Ho reconec, Senyor; sovint m’he portat malament amb els meus germans; i quin valor poden tenir els meus sacrificis quan he ferit el meu germà abans d’acostar-me a l’altar? Gràcies per dir-m’ho, Senyor, gràcies per obrir-me els ulls i recordar-me quin és el vertader sacrifici que voleu de mi. Res de toros o bocs, de sang o ritualisme, sinó amor i servei, rectitud i donació, justícia i honradesa. Servir-vos a vós en el meu germà abans d’adorar-vos en el vostre altar.

Senyor just, que convoqueu la terra d’orient a occident i amb la vostra paraula jutgeu els pobles: retraieu-nos els nostres pecats perquè així obtinguem la salvació.