Cuentos Érase una vez 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Narration = higher GCSE criterion for speaking and writing Emphasis on using verbs and linking words Logical use of different tenses across different contexts.
Advertisements

Hace + Time Expressions
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
B A C D E 1 Había una vez una princesa. Era dulce y muy guapa.
Cuentos Érase una vez 1.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
El pan.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto Español 2.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
El león es el rey de la selva. …
Cuentos Érase una vez 2.
Hoy vamos a .. repasar los países
El pan.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Básicos de conjugación
The Imperfect Tense: Regular Verbs
SER and SUBJECT PRONOUNS
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Can/Can’t Grammar Reference Preparatore:Barbara Meloni.
First Grade Dual High Frequency Words
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El Imperfecto Español 2.
More sentences that contain if…
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Descripción Formas y colores
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
The Progressive Tenses
Cuentos Érase una vez usar con más confianza el imperfecto para iniciar un cuento aprender vocabulario para personajes, animales, lugares y objetos de.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Los números.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Imperfecto.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
voy vas va van vamos vais
el gran juego de la memoria
T The Imperfect Let’s do a quick review and then we will focus on the irregular verbs. What is the imperfect tense used for? Textbook.
El Imperfecto: Verbos Regulares
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Irregular Preterite IR and SER
Las fases del ciclo del agua: 1-El sol ________ el agua que __________en estado líquido en océanos, mares y lagos y _________. La transpiración de las.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
El agua.
Using the preterite and imperfect to begin a story
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

Cuentos Érase una vez 1

B A C D E 1 Había una vez una princesa. Era dulce y muy guapa. 2 Érase una vez una ratita muy presumida. This start activity introduces the theme of fairy tales and the use of the imperfect to ‘set the scene’. Students just need to match them up. 3 Había una vez tres cabritillos traviesos.  Vivían en un pequeño valle en las montañas.   5 Había una vez una niña pequeña que se llamaba Caperucita Roja porque llevaba siempre una capa muy bonita de color rojo. 4 Érase una vez un chico que se llamaba Juan. Vivía con su madre y eran muy pobres.

Había una vez / Érase una vez Once upon a time there was.. (x 2) S/he was called… S/he lived… They lived… S/he was… They were… S/he used to wear… Había una vez / Érase una vez Se llamaba Vivía Vivían Era It is helpful if student have (or copy) the left hand column of this slide and try to identify the words using the previous slide. This slide can then be used to check the answers. As this language is going to be very useful to them it would be helpful for them to have it clearly in their books. Eran Llevaba

La princesa se casó con su principe. Todos fueron muy felices. Encontró a la princesa. Vino una bruja. La princesa se casó con su principe. Todos fueron muy felices. Durmió cien años. La despertó con un beso. La princesa se pinchó su bello dedo. Un príncipe muy guapo cortó las ramas con su espada. Había una vez una princesa. Era dulce y muy guapa. Un bosque creció aldrededor. The most challenging way to do this task would be for students either to have the pictures and text all cut up to order themselves or just the text strips without access to the pictures at all. An easier version would be for them to have the pictures already in order and for them to order the text.

Había una vez una princesa. Era dulce y muy guapa. Vino una bruja. La princesa se pinchó su bello dedo. Durmió cien años. Un bosque creció aldrededor. Un príncipe muy guapo cortó las ramas con su espada. Encontró a la princesa. La despertó con un beso. La princesa se casó con su principe. Todos fueron muy felices. This slide has the text in the correct order.

This slide has the 9 pictures in the right order.

1. Había una vez una princesa. Era dulce y muy guapa. 2. Vino una bruja. 3. La princesa se pinchó su bello dedo. 4. Durmió cien años. 5. Un bosque creció aldrededor. 6. Un príncipe muy guapo cortó las ramas con su espada. 7. Encontró a la princesa. 8. La despertó con un beso. 9. La princesa se casó con su principe. Todos fueron muy felices. As a final activity, students could be asked to use dictionaries to change the non-bold type to produce a different story. This will focus them on the individual meanings of the words as well as at sentence level. The first time around they should keep the verbs the same.

Preterit tense (3rd person) Infinitive Preterit tense (3rd person) pincharse se pinchó cortar cortó encontrar encontró despertar despertó casarse se casó con crecer creció Infinitive Preterit tense (3rd person) venir vino dormir durmió ser fue (fueron) Students can add the English meanings to this list and then, time allowing, add some more story-telling verbs to this list.