Els índexs de revistes i les agències d’acreditació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sistemas de evaluación científica vigentes en España
Advertisements

2ª Jornada Institucional de Docentes de la UOC Barcelona, 9 de julio de 2011 La calidad de las revistas científicas en ciencias sociales Javier Guallar.
Clasificación en Ciencias Sociales y Humanas: Carhus Plus+ València, 10 de mayo de 2012 Lluís Rovira Director de ICERCA Responsable de CARHUS + AGAUR -
Recursos indicados en ACADEMIA 3.0
L’avaluació de la producció científica en l’àmbit de les Humanitats:
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
La qualitat, garantia de millora.
Les varietats lingüístiques
Escola Montserrat Sant Just Desvern
La producció científica: l’anàlisi de la qualitat de les revistes i els llibres ddd.uab.cat/record/ de novembre de 2014.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
L’avaluació de revistes en l’àmbit de les Ciències Socials
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
revistes científiques en
Avaluació del professorat
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
ENFISPO.
10 raons per dir NO a les proves de 3er
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
La blogosfera sobre coneixement i informació en obert
El personal de les universitats públiques catalanes
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Library and Information Science Abstract
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Eduard Aibar Estudis d’Arts i Humanitats
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Alexandre López-Borrull
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Journal citation report
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Tesis Doctorals en Xarxa
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona
L’avaluació de revistes en l’àmbit de les Ciències Socials
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
REAXYS.
Activitat de Recerca i Transferència de Coneixement. Curs 2017/18
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
ACREDITACIÓ ANECA AQU Marta Jordan. Biblioteca de Medicina.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
BATXILLERAT Promoció
Nova eina de descoberta
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Avaluació de revistes: El factor d’impacte (FI) i el quartil
Transcripción de la presentación:

Els índexs de revistes i les agències d’acreditació Els índexs de revistes i les agències d’acreditació. El cas de la Generalitat de Catalunya i l’índex CARHUS plus Jordi Ardanuy (jordi_ardanuy@ub.edu) Departament de Biblioteconomia i Documentació

Sumari Marc normatiu Característiques acreditació Aspectes valorats Publicacions Índex bibliomètrics Carhus Plus+

Marc normatiu Estatal Català  Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats. Estableix l’acreditació ANECA («acreditación nacional») com a prerequisit per a accedir a una plaça de professor funcionari (Cossos docents universitaris). Reial Decret 1312/2007, de 5 d’octubre pel qual s’estableix l’acreditació ANECA. Català Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'universitats de Catalunya, LUC . Estableix que les acreditacions són emeses per l’AQU.

Acreditacions i trajectòria Becari FI, FPI, FPU Investigador contractat Professor col·laborador Acreditació Ajudant Doctor Professor lector Professor agregat Professor catedràtic LUC Professor contractat Professor titular Catedràtic ANECA Professor funcionari

Característiques acreditació Garantir un mínims de qualitat. Resultat binari: avaluació positiva o negativa La responsabilitat de selecció és de la universitat Avaluació individual Avaluació no presencial Comissions formades per vocals d’agrupacions d’àrees de coneixement AQU: Ciències Socials. Àrea Comunicació i Documentació ANECA: Ciències socials

Què es valora? Depèn del tipus d’acreditació Ex: Lector (CC.SS.) Agregat (CC.SS.)

Publicacions Criteris generals: Per precisar la repercussió efectiva de la recerca duta a terme pel sol·licitant, i quan sigui possible, es considerarà: l’índex d’impacte de les publicacions i el nombre de citacions rebudes per cada article. també es valorarà el grau de creativitat, de diversitat temàtica i d’innovació en la recerca del sol·licitant.

Nombre d’avaluacions

Publicacions Articles: es valoraran bàsicament les publicacions en revistes indexades, és a dir, que [...] apareguin als bancs de dades de l’ISI o similars (SCOPUS). ISI Web of Knowledge: Science Citation Index (SCI) Social Science Citation Index (SSCI) Arts and Humanities Citation Index (A&HCI) Es té en compte la classificació de la revista segons el Journal Citation Report (JCR): JCR Science Edition  JCR Social Sciences Edition 

Problemes 2007 Comunicar 2009 Comunicación y Sociedad En ciències experimental es pública bàsicament en revistes i en anglès. En CC.SS -i encara més en humanitats- es publica en d’altres llengües i també monografies. A les bases de dades de Thomson-Reuters predominen les revistes en anglès. Encara que hi hagi algunes publicacions en d’altres idiomes, només són llegides per les «minories lingüístiques». Conseqüència: escasses citacions, normalment del propis autors. Factor d’impacte molt baix. No hi ha monografies. 2007 Comunicar 2009 Comunicación y Sociedad Estudios sobre el mensaje periodístico Comunicació 10

Solucions Recórrer a crear índex bibliomètrics o recopilacions d’índicadors: 11

Àmbit: local, nacional i internacional Sistema d’avaluació de revistes científiques dels àmbits de les Ciències Socials i les Humanitats Àmbit: local, nacional i internacional La classificació es revisa periòdicament cada dos anys. 5.510 revistes, però només 4.690 revistes avaluades. Procedència de les revistes incloses: ERIH, Grups de recerca reconeguts, IN-RECS, RESH: Revistas Españolas de Ciencias Sociales y Humana, National Citation Report for Spain 1981-2006 (ISI), Journal Citation Reports (JCR) de les edicions del 2007 i el 2009 Social Sciences Edition, propostes col·lectives adreçades a l’AGAUR i les revistes catalanes dels àmbits de llengua, literatura i història segons algunes fonts específiques. 12

Les revistes es classifiquen en 4 categories: A, B, C i D Categoria A: Les revistes que siguin presents a SSCI i A&HCI Les revistes que tinguin un ICDS (Índex Compost de Difusió Secundària) a MIAR igual o superior a 9.5 (El màxim és 10). Han de ser dins del 40% de revistes més ben classificades per factor d’impacte o en el seu defecte per ICDS. Criteris excepcionals per les revistes de catalanística Categories B, C i D. Segons: ICDS (50 %) Format: compliment periodicitat declarada, instruccions als autors, afiliació dels autors, paraules clau, resum en anglès (25 %) Sistema de revisió dels articles dels article (12,5 %) Tipus de comitè editorial que dirigeix la revista (12,5 %) 13

Qui l’utilitza? Llistat de revistes 14

A través de DICE 15

Moltes gràcies per la vostra atenció 16