C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ
Advertisements

Dialogo.
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
El text expositiu.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
LA NEURONA I EL SISTEMA NERVIÓS
El comentari de text.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 1 COHERÈNCIA i ADEQUACIÓ
L' ASSAIG DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ –Tema III 1 1
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
SINTAXI: L’oració simple
Gèneres teatrals..
EL CONTE UNITAT 2 Llengua i valencià 1 1
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
DESCRIPCIONS D’ESPAIS Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
1 u n i t a t La comunicació.
L’Expressió escrita.
Com han anat les vacances?
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
L’informe de laboratori
EL VALENCIÀ Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
LES CATEGORIES GRAMATICALS
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Lingua e cultura catalana Unitat 2: ciutats i gent
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
RECURSOS EXPLICATIUS (I)
DIJOUS 16 D’OCTUBRE DE 2013 DEPARTAMENT DE RELIGIÓ – Introducció 1 1
DIMECRES 2 DE OCTUBRE DE 2013 DEPARTAMENT DE RELIGIÓ – Introducció 1 1
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
Perfil dels enquestats
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE LITERARI
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Proposta 8.
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
reforma ortogràfica i gramatical
LES VARIETATS ORIENTAL I OCCIDENTAL
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Funcions de la música en el cine
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
UNITAT 3 LA CARTA Departement llengua i valencià Pilar Román 1 1
L’ÚS LINGÜÍSTIC Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Transcripción de la presentación:

EL TEXT DIALOGAT www.fecla.wordpress.com C/ San Rafael, 25 46701-Gandia Tfno. 962 965 096 info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Departament llengua i valencià Pilar Román COL.LEGI ESCOLÀPIES GANDIA EL TEXT DIALOGAT www.fecla.wordpress.com 1 1

dos o més interlocutors. L’emissor expressa allò que sent CARACTERÍSTIQUES DIALOGAR és reproduir d’una manera directa les paraules que intercanvien dos o més interlocutors. Funcions bàsiques Fàtica Expressiva Conativa Comprova si l’interlocutor, escolta la conversa L’emissor expressa allò que sent S’incita el receptor a respondre

El diàleg pertany bàsicament a la llengua oral. El gest, moviment del cos, l’entonació tenen un paper importantíssim perquè complementen el discurs Perquè una conversa siga eficaç els interlocutors han de cooperar, mostrar cortesia,dosificar la informació, respectar les opinions i tenir en compte el context i la intencionalitat. En els textos escrits que aparèix barrejat amb la descripció i la narració és important l’entonació

TIPUS DE TEXTOS DIALOGATS PLANIFICATS ESPONTANIS Entrevistes, enquestes,xats Converses cara a cara, telefòniques… Nivell col.loquial, estàndard Nivell col.loquial Diàlegs novel.la, obres teatrals Guió cinematogràfic,acudits, còmics Nivell culte o literari

ESTRUCTURA La conversa oral sol presentar aquestes parts: INICI Salutacions, fòrmules de cortesia, frases … Plantejament allò que interessa comentar o raonar PROPOSTA DE TEMA Intercanvi d’informació i exposició d’argumentacions recíproques que aporten els interlocutors a favor O en contra de les seues opinions DESENVOLUPAMENT TANCAMENT Conclusió, valoració de l’encontre i fórmules de comiat

RECURSOS LINGÜÍSTICS -Pronoms tònics i febles. Conversa cara a cara -Oracions simples, sobretot enunciatives, Interrogatives i exclamatives. -Frases curtes i inacabades -Paraules genèriques (això,allò….) -Fórmules de contacte per atraure (saps? Vols dir? …) -Connectors explicatius (és a dir, a més…) Conversa cara a cara -Noms dels personatges a l’esquerra, escrit En negreta. -Textos que diuen els personatges, estil directe Acotacions escèniques TEXT TEATRAL

-Inicials de les persones que hi participen -Preguntes (directes i indirectes ) en cursiva. -Respostes, que s’ escriuen en lletra redona ENTREVISTA -Guions davant de les interven- Cions dels personatges. -Guions per a intoduir els comen- taris del narrador. -Puntuació relacionada amb l’entona- ció DIÀLEG INSERIT EN UN TEXT NARRATIU