CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TABLEAU II.
Advertisements

ARTE ABSTRACTO POR: Ana Paola López Cid.
Joel Alejandro Rodríguez Valeriano
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
ARTE ABSTRACATA Brandon Betanzos Gomez Instituto Universitario Puebla
Formas geométricas en el arte
RESUM.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
PIET MONDRIAN.
Estilos de arte y artistas de las décadas de 1920, 1930 y 1940
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
PAU PICASSO.
BAUHAUS, una escola d’art
Composició IV Wasily Kandinsky
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Tableau II Piet Mondrian
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Principis bàsics dels sistemes de transmissió en vehicles
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Tableau II Piet Mondrian
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
DONA II Williem de Kooning
Andrea Martínez Movilla
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
EL RENAIXEMENT s. XV
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
FUNCIONALISME RACIONALISME NEOPLASTICISME ORGANICISME
CONVERSA EXPLORATÒRIA
Impressions sensibles
2. L’idealisme absolut de Hegel
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
Impressions sensibles
Quin dinosaure!.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Què son? Les instruccions són textos que exposen de manera molt clara els processos, ordres o obligacions que cal fer en un cas determinat. El text instructiu.
Neoplasticismo De Stijl Historia del Arte y el Diseño II
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
El petit príncep
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
Autors Obres Característiques
Una historia a Castelldefels.
DONA II DE KOONING.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
Piet Mondrian Holanda,
Willem de Kooning (Rotterdam, Long Island 1997) PINTURA
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
LA LLUM.
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS L’ABSTRACCIÓ

CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME Fomenten l’ús exclusiu de la geometria, quadrat, triangle, cercle, com a camí d'expressió formal. Suprematisme: l’art com a vehicle de les idees espirituals. Cercava la creació pura. Volia fundar una estètica basada en elements abstractes (Kasimir Malevitx) Constructivisme: posa l’accent en la funció utilitària de l’art. Volia ser l’expressió d’una convicció política, buscava una estètica reflex de l’època de la mecanització. La pintura s’havia d'integrar en un projecte polític ampli: negava l’ART PER L’ART (Rodchenko, Lissitzky, Tatlin)

KASIMIR MALÈVICH 1878-1935 Al 1912 funda el moviment cubista rus Al 1913 es celebra el 1r. Congrés dels futuristes de Rússia i Malevich entra en contacte amb el futurisme rus i és aquí on s’inspira per a formular el que anomenarà SUPREMATISME. La supremacia de la ment sobre la matèria. En la seva obra “El quadrat negre” 1915, Malevich defineix aquesta forma com un element que no existeix a la natura, una creació humana totalment artificial. El negre és el color de la negació, l’absència de la llum, però a la vegada el resultat de la barreja de tots els colors. Amb el quadre s’inicia el moviment Suprematista. Es convertí en un símbol de la voluntat de renovació artística Després produí “El quadra roig” “El quadrat Blanc sobre blanc” al 1918 considerat l’expressió de la renúncia definitiva a la materialitat, la fusió en l’infinit, l’emancipació final. Es diferencia del Neoplasticisme perque utilitza una gamma de colors molt més àmplia i amb més sentit del moviment

Malevich: un ingles en Moscú

Malevich: composición suprematista cuadro negro y cuadro rojo

Malevich: composición suprematista

Malevich: compositión suprematista: aeroplano volando

Malevich: ocho rectángulos rojos

Malevitch, Suprematismo dinámico, 1916, Cuadro blanco sobre blanco, 1918,

CONSTRUCTIVISME: Tatlin: relieve

CONSTRUCTIVISME: Lizinsky: esbozo para un Proun

CONSTRUCTIVISME: Rodchenko: cartel de propaganda del libro

NEOPLASTICISME Tableau III, 1921/1925 (MONDRIAN) Autors principals: Piet Mondrian Théo van Doesburg Pertanyen al moviment holandès De Stijl (l’Estil) Grup antiindividualista. Moviment amb una coherència estètica, inconfundible. Elaboren una pintura que no representés Absolutament res, que fos tan sol s la formulació d’un ordre en harmonia i equilibri Intenten trobar nous valors plàstics en mig d’un món en procés de reconstrucció Així eliminen el superflu (figures) i preval l’estructura. Vicens vives nou

Neoplasticisme Busca un llenguatge formal novedós; diferent de l’art tradicional. Busquen raons matemàtiques en les formes acolorides Els elements bàsics de les obres neoplasticistes són: - Línia vertical i horitzontal Colors clars i foscos (primaris/ gris, blanc i negre) Concepte de gran i petit, és a dir, oposició de contraris Angles rectes i grans plans Quadres sense espai ni profunditat: bidimensionals “tot artista veritable ha estat sempre mogut per la bellesa de la línia, del color i de les relacions entre l’una i l’altra, i no per allò que puguin representar “

NEOPLASTICISME: Van Doessburg: Estudio de colores para una arquitectura proyectada en 1922

Van Doessburg: Proyecto arquitectónico para el “cuarto de las flores”

Van Doessburg: Tres variaciones