Diumenge XXl 26 d’agost 2018 del temps de durant l’any

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
7 d’octubre 2018 Diumenge XXVll del temps de durant l’any
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Amb l’ “Adagio” d’ Eleni Karaindrou recordem cada pas de la vida
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
La Jerusalem de David: esplanada, i restes de la ciutat antiga
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
12 d’agost 2018 Diumenge XlX del temps de durant l’any Cicle B
III. Jesús ve a salvar-nos
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
El salm 33 és un cant d’acció de gràcies El salm 33 és un cant d’acció de gràcies. Són molts els beneficis que el salmista ha rebut del Senyor i es.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
El salm 33 és un cant d’acció de gràcies El salm 33 és un cant d’acció de gràcies. Són molts els beneficis que el salmista ha rebut del Senyor i es.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Vivim-la amb el sacerdot
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Resurrecció del Senyor
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Música: Hosanna de Dufay
Esplanada de les mesquites (Temple)
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Diumenge cinquè de Pasqua
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Diumenge sisè de Pasqua
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
La Santíssima Trinitat
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Música: Litúrgia Melkita de St. Joan Crisòstom s.IV
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Diumenge XXl 26 d’agost 2018 del temps de durant l’any Cicle B Diumenge XXl del temps de durant l’any Ebal Garitzim 26 d’agost 2018 Entre les muntanyes de Garitzim i de l’ Ebal, hi ha la ciutat de Nablus (i les restes de Siquem, a primer terme) Música gregoriana

El PACTE 1a lectura: Josuè reuneix totes les tribus, vingudes d’Egipte, per a fer un Pacte amb Déu, i de retop, entre elles. Salm 33: Segueix el mateix salm baptismal dels dos darrers diumenges, però avui es fixa en la dificultat dels qui volen estar amb Déu, en el camí del Pacte eucarístic. 2a lectura: La carta als Efesis ens parla del Pacte entre nosaltres, que comença per la família. Evangeli: Ja el propi Jesús experimenta l’ escàndol que suposa l’Eucaristia. Només un pacte de FE en Ell, ens obre el cor per a participar del seu Pa-Cos.

Dins de la ciutat de Nablus Js 24,1-2a, 15-17, 18b En aquells dies, Josuè reuní a Siquem totes les tribus d’Israel, i cridà els ancians d’Israel, els seus caps, els seus jutges i els seus magistrats. Es presentaren tots davant Déu, i Josuè digué a tot el poble: «Si no us sembla bé de tenir el Senyor per Déu, escolliu avui quins déus voleu adorar: els que adoraven els vostres pares quan vivien a la regió occidental de l’Eufrat, o els déus dels amorreus, al país dels quals viviu. Però jo i la meva família hem decidit d’adorar el Senyor.» El poble respongué: «Mai de la vida no abandonarem el Senyor per adorar altres déus. El Senyor, el nostre Déu, és qui ens va fer pujar amb els nostres pares de la terra d’Egipte, d’un lloc d’esclavatge; ell obrà davant els nostres ulls aquells grans senyals i ens guardà per tot arreu on anàvem, enmig de totes les nacions que havíem de travessar. També nosaltres, doncs, estem decidits a adorar el Senyor, que és el nostre Déu.» A primer terme ruïnes de Siquem, on Josué va reunir totes les Tribus d’Israel perquè fessin el Pacte amb Déu. Dins de la ciutat de Nablus

El salm 33 en aquest diumenge recull els fragments que es refereixen a les condicions que calen per a prendre el «menjar» de Vida. Només els humils beneeixen Déu en tot moment. Els ulls de Déu vetllen per ells, defensant-los dels qui els ataquen (de ser massa bons). Déu els escolta, i es posa, íntimament, al seu costat. Els defensa, el cos i l’ ànima, de tant que els estima. I els rescata de la mort, donant-los el menjar de Vida.

Salm 33 Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. Ciutat de Nablus, al peu del mont Garitzim, un dels dos cims entremig dels quals es va fer el Pacte Garitzim Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. Beneiré el Senyor en tot moment, tindré sempre als llavis la seva lloança. La meva ànima es gloria en el Senyor; se n’alegraran els humils quan ho sentin.

Conjunt de les ruïnes de Siquem, Patrimoni Humanitat (3.000 a.Ct) Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. El Senyor es gira contra els malfactors per esborrar de la terra el seu record. Els ulls del Senyor vetllen pels justos, escolta quan criden auxili. Conjunt de les ruïnes de Siquem, Patrimoni Humanitat (3.000 a.Ct)

Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. A primer terme, detall de les ruïnes de Siquem Així que criden, el Senyor els escolta i els treu de tots els perills. El Senyor és a prop dels cors que sofreixen, salva els homes que se senten desfets.

Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. Restes de Siquem Els justos sofreixen molts mals, però el Senyor sempre els allibera; vetlla pe cada un dels seus ossos, no els podrà trencar ningú.

Murs de les restes de Siquem Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. La malicia duu el malvat a la mort, els qui detesten el just expiaran la seva culpa. El Senyor rescata de la mort els seus servents, i no acusarà els qui es refugien en ell. Murs de les restes de Siquem

A 1er terme, conjunt de l’altar del Pacte Ef 5,21-32 Germans, sotmeteu-vos els uns als altres per reverència a Crist... El Crist és cap i salvador de l’Església, que és com el seu cos... Estimeu-vos tal com el Crist estima l’Església. L’estima tant, que s’ha entregat a la mort per ella, per santificar-la: l’ha rentada amb el bany de l’aigua acompanyat de la paraula i així ha pogut cridar a la seva presència una Església gloriosa, sense taques, ni arrugues, ni res de semblant, tota santa i immaculada. Igualment (els matrimonis s’han d’ estimar mútuament) com el propi cos. El qui estima... (l’altre) és com si s’estimés ell mateix. No hi ha hagut mai ningú que no estimés el seu propi cos. Tothom l’alimenta i el vesteix. També el Crist es porta així amb la seva Església, perquè som membres del seu Cos. Per dir-ho amb paraules de l’Escriptura: «Per això l’home deixa el pare i la mare per unir-se a la seva esposa, i, des d’aquell moment, ells dos formen una sola família.» És un misteri molt gran: ho dic de Crist i de l’Església.

Les vostres paraules, Senyor, són esperit i són vida, Al·leluia Jo 6,63b.68b Les vostres paraules, Senyor, són esperit i són vida, vós teniu paraules de vida eterna. Detall de l’altar

En aquell temps, molts que fins aleshores havien seguit Jesús digueren : <<Aquest llenguatge és molt dificil ! ¿Qui és capaç d’entendre’l?>> Jesús coneixia interiorment que els seus seguidors murmuraven d’això, i els digué: <<¿Us escandalitza això que us he dit? ¿Què direu si veieu que el Fill de l’home puja on era abans? L’Esperit és el qui dóna la vida. La carn no serveix de res. Les paraules que jo us he dit són Esperit i són vida. Però entre vosaltres n’hi ha alguns que no creuen>>. Des del principi Jesús sabia qui eren els qui creien i el qui l’havia de trair. Després afegí: <<Per això us he dit abans que ningú no pot venir a mi si el Pare no li concedeix aquest do>>. Després d’aquell moment, molt dels qui l’havien seguit fins aleshores l’abandonaren i ja no anaven més amb ell. Jesús preguntà als dotze: <<¿Vosaltres també em voleu deixar?>> Simó Pere li respongué. <<Senyor, ¿a qui aniríem? Només vós teniu paraules de vida eterna, i nosaltres hem cregut i sabem que sou el Sant de Déu>>. Jn 6, 60-69 Detall de les restes

Original: Joan Ramirez (+) Imatges, lectures, música, comentaris (versió catalana i castellana) : Regina Goberna, en col·laboració amb Àngel Casas Traducció a l’italià: Ramon Julià Traducció a l ‘euskera: Periko Alkain Traducció al portuguès: Ze Manel Marquespereira Traducció al francès: Àngel Casas Traducció al neerlandès : Ben Van Vossel Vídeo: Esther Lozano