ZER DA GIDA HAU? Gida honen helburu nagusia gurasoei laguntza eskaintzea da. Hau da, egoera konkretu batetik, eskola porrotatik hain zuzen ere, ateratzeko.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Nork nahi du gozoki bat? ¿Quién quiere un dulce? Zuk ez duzu dirurik behar Zer nahi du Joakinak? ¿Qué quiere Joakina? Nik frantseseko liburuak behar ditut.
Advertisements

HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Jon Nieto Ortiz de Urbina 6.D Euskaraz eginda.
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Txokolate-fabrika 1.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
HIGIDURA.
PUNTUAZIOA.
Jainkoarekin bazkaldu ...
AZUKREA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Alemaniako Bonn hiriko fiskaltzak DNA proba egingo dio Jan Ullrich txirrindulariari. Dopatu delako frogarik ba ote dagoen ikertu nahi dute horrela.
MUNDUKO ARRAZAK OIKIAKO ESKOLA.
Auto berean joaten dira lantokira Ane eta Peru
Osasuntsu hasi Kaixo, gu María, Silvia, Jon eta Gorka gara, eta osasuntsu egoteko zer gosaldu behar dugun, zer hamaiketako hartu behar dugun, zer.
La Salle 30 esmaltetan!.
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
EHULKU zerbitzua EHULKUren aholkua (EHULKU).
PAZKOKO 4. IGANDEA B Zikloa
(Hartuko dugu kafe bat?)
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
Ebazteko kasu bat.
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
Euskara ere eman. Zeuk duzu giltza
COMPRESS-EUS.
BARKA GAITZAZU, JAUNA! Jainko gure Aitarekin adiskidetzeko poza eskaintzen digu Jesusek “Gurekin 2-8”
Euskara Zerbitzua Gure aitonen denboran… EHULKUren aholkuak
SALMOAREKIN OTOITZEAN
Denek maite dute, hain da jatorra.
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Osasuntsu hazi.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
balioetsi, balioztatu…
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Zer egin behar da gazte mantentzeko?
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Bolumena ala edukiera?.
Zer da epaiketako bitartekotza?
OSASUNTSU HAZI.
Transcripción de la presentación:

ZER DA GIDA HAU? Gida honen helburu nagusia gurasoei laguntza eskaintzea da. Hau da, egoera konkretu batetik, eskola porrotatik hain zuzen ere, ateratzeko edo prebenitzeko zer egin behar duten. Gida honetan aurkituko dituzue jarduera errazak zuen seme-alabak laguntzeko eta batzuetan hausnarketa pertsonala bultzatzeko eta jarrera aldatzeko. Oso erraz duzue gida erabiltzeko, gidan zehar galdera batzuk izango dituzue eta ondoren erantzunak jasoko dituzue modu erraz batean eta adibide argiekin. Pentsatu behar duzue zuek, gurasook, zuen seme-alaben laguntzarik edo euskarririk handiena zaretela. Eta edozertarako, hor egon behar zaretela laguntza eskainiz. Argibide hauek eman ondoren, goaz ba harira!

4- Zer egin dezaket nire seme-alabaren eskola porrota prebenitzeko? MENUA IRTEN 1- Zer da eskola porrota? 2- Nora joan naiteke laguntza eske? 3- Zer ohartarazten dit nire seme-alabak eskola porrotean erortzeko arriskuan daudela? 4- Zer egin dezaket nire seme-alabaren eskola porrota prebenitzeko? 5- Gurasoentzako aholku praktikoak 6- Erreferentzia bibliografikoak

1- Zer da eskola porrota? Kontzeptu honen definizioa dela eta ez dela, ez gara batere nahastuko. Hau da, eskola porrotan aurkituko gara gure seme-alabak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako minimoak betetzen ez dituenean eta titulua ez eskuratzeko arriskuan dagoenean. Normalean gainditzen ez duenean eta ez ikasgai bat, ez! Zazpi edo zortzi ez duenean gainditzen, adibidez. Honegatik oso garrantzitsua da tutorearekin harremanetan egotea. Ikasketekiko motibazio eza eta klasera ez joateak eskola porrotaren inguruan daude. Azken finean, gure seme-alabari ez ohiko den zerbait nabaritzen diogu eta normalean eskolarekin, etxeko lanekin edo ikaskide/irakasleekin harremanean datza.

2-Nora joan naiteke laguntza eske? Gida hau nahiz eta oso lagungarria izan, ez ditu miraririk egiten. Gure ustez, gida honek guraso guztientzako baliagarria da, nahiz eta seme-alabak eskola porrotaren zailtasunak ez izan. Gida irakurri ondoren, uste baduzu zure seme-alaba eskola porrotean erortzeko arriskua daukala edo arazoan sartuta dagoela, beti ere gomendatzen dugu eskolako ORIENTAZIO DEPARTAMENDUArekin harremanetan jartzea.

3- Zerk ohartarazten nau nire seme-alaba eskola porrotean erortzeko arriskuan dagoela? Egoera zailak erraz nabarmentzen dira, eguneroko bizitza ez doa nahi bezala eta etxeko dinamika ona apurtzen da. Horrelakoetan, zerbait arraro gertatzen den susmoa daukagu. Eskola porrotean gauza bera gertatzen da, jarraian izendatuko ditugun ezaugarriak gure seme-alaban nabarmentzen baditugu LARRITZEKO unea izango da. Hau da, LAGUNTZA ESKATZEKO unea.

Nire semeak edo alabak nota txarrak eskuratu ditu hasierako ebaluaketan. Nire semeak edo alabak ez du erabiltzen eskola agendarik, gainera bere motxila eta koadernoak izugarrizko anabasa dira. Nire semeak edo alabak lehenengo edota bigarren ebaluazioa ez du gainditu.   Nire semeak edo alabak klasera asko falta da. Nire semeak edo alabak beherakada nabaria izan du ebaluaketa honetan. Nire semeak edo alabak kurtsoa gainditzen du baina hiru edo ikasgai gehiagorekin suspendituta. Nire semeak edo alabak kurtsoa errepikatu behar du. Nire semeak edo alabak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza ikasten ez du jarraitu nahi.

4- Zer egin dezaket nire seme-alabaren eskola porrota prebenitzeko? Oso garrantzitsua da gurasoen seme-alabekiko jarrera positiboa. Gurasoek laguntzeko modu ezberdinak dituzte, ondorengo zerrendan sailkatuko ditugu garrantzitsuenak: Irakurketa: Gure semeak edo alabak irakurri egin behar du. Bakarrik edo gurasoekin baina irakurketa oso garrantzitsua da. Ohituta ez badago, egunero hamar minutu irakurriko dugu berarekin eta gustukoak dituen irakurketak eskainiko dizkiegu. Eskolako etxeko-lanengatik interesa: Gure semearen edo alabaren etxeko lanetan lagundu, animatu eta gainbegiratu behar ditugu. Oso garrantzitsua da oporraldietan eskolako ekintzak egiten jarraitzea. Honek ez du esan nahi aisialdirako betarik ez duela izan behar, hauxe ere oso garrantzitsua baita bere garapenerako.

Irizpide komunak eta ordutegi antolatuak: Tutoreak eta gurasoak koordinatuta egon behar dira, giro seguru eta egonkor bat eskainiz. Lan orduak eta aisialdi orduak oso ondo finkatuta eta antolatuta egon behar dira. Exijentzia, maitasuna eta negoziazioa: Aurreko hitzen oreka bilatu behar da. Haurrek dituzten adinerako ardurak eta maitasuna eman behar diegu. Eta adin horretarako hartu beharreko erabakiak gai izan behar dira, baina gurasoekin negoziatuz. Interesaren sustapena: Guraso eta irakasleen aldetik motibazioa behar da. Ikaslea motibatu behar dute, kontutan hartu beharko dira ikasleari gustatzen zaizkion gaiak, ikasleak dituen zaletasunak, gaitasunak, trebetasunak … Azken finean, ikasten dibertitzen ikasi.

5- Gurasoentzako aholku praktikoak Eguneroko hartu-emanetan: Zure seme-alaba bakarra da, hau da, ez egin konparaziorik. Eredu izan: Ikasleak zer ikusi, hura ikasi. Hau da, etxean irakurketa bultzatu, kulturaz interesatu eta museoetara joan. Bere adineko ardurak eta erabakiak hartzen utzi. Gurasoek irtenbidea bilatzeko, egoera onartu behar dute. Bere egoera ulertu(adina, aldaketa biologiko eta fisikoak …). Gurasoen gertutasuna sentitu behar du. Erakutsi maite duzula, ez bere arrakastengatik baizik eta beragatik. Esfortzuak egiten dituelako, ahalegintzen delako … Konfiantza indartu. Gogoak kutsatzen dira.

Ikasketen aurrean: Eskolan sortzen diren zailtasunetaz hitz egin eta zure laguntza eskaini.Adibidez, matematiketan arazoak dituzu? Elkarrekin egingo ditugu?(Ez eman inoiz erantzunak). Helburu errealak jarri. Adibidez, Lehenengo hiruhilabetean zortzi ikasgai suspenditu baditu, hurrengoan ez ditu guztiak gaindituko. Lau usten baditu oso ondo egongo da. Ikas-prozesu osoa baloratu, ez bakarrik amaieran. Adibidez, etxeko lanak egiten baditu eta ondo gainera, zoriondu! Irakasle, tutore eta orokorrean ikastolarekin etengabeko harremanetan egon. Interesa erakutsi! Adibidez, bileretara joan, ekintzetara eta telefonoz kontaktatu. Zure seme-alaba ez da bakarrik ikasle bat, haurra da. Honegatik, disfrutatu behar du. Arrakastak, nahiz eta minimoak izan, zoriondu eta porrotetan, animatu lan gehiago egitera. Adibidez, azterketa batean laukoa atera du. Ez larritu, laukoa, pixka bat gehiago ikasita, bostekoa bihurtzen da. Ikasteak bere estrategiak ditu, irakatsi estrategia horiek. Behar izatekotan laguntza eskatu eskolan, tutoreari edota orientatzaileari.

Ikasteko momentu konkretuan. Ikasteko gela bat izan behar du. Beti gela berean, isiltasuna behar da eta arreta galtzeko arriskua duten jostailu edo dena delakoak baztertu. Ikasteko ordutegi finkoa ezarri eta egunero zerbait egin behar da. Adibidez, arratsaldero 17:00etatik 18:30etara. Ikasteko denbora ordu eta erdikoa izango da, kasuak kasu. Hamar minutuko bi atsedenaldiekin. Ikasteko denbora ez apurtzearren, behar diren gauzen zerrenda egingo dugu ikasten hasi baino lehen. Adibidez, gaur erabili behar dut: Boligrafoa, arkatza, zorroskiloa, kalkulagailua eta hiztegia. Ikasteko denbora planifikatu behar da. Honako erantzun hauei erantzuna emanez: Zer egin behar dut biharko? Zer da zailagoa? Datorren asteko azterketarako ikasi dut? Etxeko lanak ez baditu, ikasteko denbora beste ikas ekintzetarako erabiliko dugu. Adibidez, ozen irakurriko dugu liburu bat, gurasoekin interneten informazioa bilatuko dut … Atsedena hartzeko, jolasteko eta kirolak egiteko denbora utz iezaiozu, oso garrantzitsua da eta.

6- Erreferentzia bibliografikoak Marchesi, A(2004). Que sera de nosotros, los malos alumnos. Madrid: Alianza ensayo. Sandoval,F. Garcia,N. eta Cermeño,F(2010).Triunfar en la escuela. Madrid: La esfera de los libros. Serrate.R(2009). Guia eficaz para prevenir el fracaso escolar, causas y soluciones. Laberinto.