EMOZIOEN HEZKUNTZA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Konpetentziak eta Curriculuma J.M. Goñi  Haizerik gabe ez dago mugitzerik.  Baina haizea egonez gero nahi den tokira joan daiteke nora joan nahi.
Advertisements

EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA L.H. 4.MAILA D.B.H.2.MAILA IKASTURTEA.
ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
Aldentzea, “desapego” = f(t)
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK: NOLA IRAKATSI ETA EBALUATU
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
EHULKU (galderak nola egin)
ARIKETA FISIKOA OSASUNERAKO
CERN: PARTIKULEN FISIKA IKERTZEKO ZENTROA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
La Salle Berrikuntza Programak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZER DA PERPAUSA.
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
IKASKETA KOOPERATIBOA
La Salle 30 esmaltetan!.
Fenomenoen gaineko ikerketa
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
DESKRIPZIOA.
Beritzegune Nagusia / Arloak
ERRONKARIKO NIZek IKASLEENTZAT SORTUTAKO 2014ko BISITA EGITARAUA
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
estresaren kudeaketa eta erlaxazio-teknikak
IRALE.
DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA
PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga.
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
PERSPEKTIBISMOA ( ).
ALDERDI PSIKOLOGIKOA SENTITU, PENTSATU, EGIN
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
Kolaboratzeko estrategiak
3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea
ZER DA KULTURA. (Colectivo Amani (1994). Educación intercultural
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Idazmena 3.eta 4. DBHn 3.DBH: 1. eta 2. ebaluazioa
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

EMOZIOEN HEZKUNTZA

¿Zertaz ari gara? Zer dira emozioak? Zergatik hezi behar ditugu emozioak? Zer da adimen emozionala? Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera Adimen emozionala eskolan hezi: Hezkuntza emozionala Noiz landu Hezkuntza emozionala? Zer lor dezakegu gure ikastetxean hezkuntza emozionala landuz gero?

Zer dira emozioak?(I) Emozioa: Igogailuan noa nire auzokide batekin. Zerbait sentitzen dut. Denboraren poderioz, “zerbait” hori handituz doa (maitemina) Erantzuna: ordutegiak aldatzen ditut berarekin batera koinziditzeko, atseginago agertzeko ahaleginak, ... Sentimendua: “betiko maitasuna”.... Urte/aste batzuk daramatzagu bikote moduan

Zer dira emozioak?(II) ERANTZUN EMOZIONALA Gertaera aktibatzailea Neurofisiologikoa: Prebentzioa, izerdia... Portaerakoa: Garrasia, ikara- aurpegia, muskuluen tentsioa… Kognitiboa: Egoera horrekiko eta antzerakoekiko beldurra Emozioa: laburra, bizi-bizia,... Sentimendua: luzeago eta elaboratuagoa

0.- Abiapuntua: Zergatik hezi behar ditugu emozioak? Lur jotze, beldur, antsietate, estresaren... bizitza-esperientziak Gizarte desorekak Mundu konplexua ...

Zergatik hezi behar ditugu emozioak? Blokeoa Emozioen bidez adierazten dira... Gorrotoa Amorrua Haserrea Tristura Frustrazioa ... INDARKERI fisikoa, psikologikoa, hitzezkoa... Portaera batzuk sortuz... Gainditzeko bide desegokiak (kontsumoak..) ...

Zergatik hezi behar ditugu emozioak? XXI.mendeko gizarte teknologikoan Arlo emozionalean ez da aldaketa handirik egon: ERREGULAZIO EMOZIONALA HEZI BEHAR DA erantzun desegokiak prebenitzeko MEDEA, Eurípides. K. a. 480

Zergatik hezi behar ditugu emozioak? ERRONKA: PIZGARRIA: Emozioa ERANTZUNA: portaera adimena jarri Adimen emozionala

1.- Zer da adimen emozionala? K.a. 428 PLATÓN: “Ikaslearen gogoak (jarrera emozionala) bere ikasteko trebezia baldintzatzen du.” 400 HIPONAKO AGUSTIN: “Pertsona ezagutu nahi izanez gero, ez galdetu pentsatzen duenaz, maite duenaz baizik” 1850 HORACE MANN: “El maestro que intenta enseñar sin inspirar en el niño el deseo de aprender, está tratando de forjar un hierro frío”

Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera 1983: H. Gardner “ Adimen anitzak” ¿Nor ote da adimentsuagoa?

Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera 1989ko apirila: UNESCOk DELORS Txostena argitaratzen du. Gainditzeko, Hezkuntzaren xedea aldatzea proposatzen du : “PERTSONAK IZATEN IKASI BEHAR DU” Aldaketak mundu garaikidean TENTSIOAK XXI. mendeko hezkuntzaren oinarriak Ezagutzen ikastea Egiten ikastea Elkar bizitzen ikastea Izaten ikastea

Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera 1990: Gardner-en “Pertsonen arteko adimena” eta “Pertsona-barneko adimena” aztertzen dituzte eta ADIMEN EMOZIONALA definitzen dute P. Salovey J. Mayer Zera egiaztatzen dute: pertsona batzuk beste batzuk baino hobeto identifikatzen dituztela euren emozioak eta ingurukoenak eta trebezi handiagoak dituztela arazo emozionalak konpontzeko. Norberaren eta besteen emozioak egoki ebaluatu eta adierazi + Norberaren eta besteen emozioak erregulatu Sentimenduak motibatzeko, planifikatzeko eta bizitzako helburuak lortzeko erabili ADIMEN EMOZIONALA

Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera 1995: “Adimen emozionala” “Gure sentimenduak eta besteenak ezagutzeko, gure burua motibatzeko eta harremanak egoki kudeatzeko gaitzen gaituen trebezi eta jarrera multzoa da, ataza bat era arrakastatsuan burutzeko. Daniel Goleman Osagaiak Nork bere emozioen kontrola Nork bere emozioen kontzientzia Gizarte trebeziak Auto-motibazioa Empatia Pertsona barneko osagaiak Pertsonen arteko osagaiak

Kontzeptuaren sorrera eta bilakaera Nork bere emozioen kontrola Nork bere emozioen kontzientzia Empatia Gizarte trebeziak Auto-motibazioa Besteen emozioak, sentimenduak, beharrizanak eta arazoak ulertu euren tokian jarriz. emozioei erantzun Harreman sare osasuntsuak sortu: konbenzitzen jakin, eraginkor izaten ikasi... Nork bere animo aldarteak, bihozkadak eta emozioak ezagutu baita besteengan duten eragina ere Nork bere emozioak kontrolatu helburu baten menpe jarriz. Ekimen propioen erantzukizuna. Ekin aurretik pentsatu Helburuei eutsi. Arazoei aurre egin eta irtenbideak bilatu

2.- Adimen emozionala eskolan MARKO KURRIKULAR BERRIA: (BOPV 2007-11-13) Oinarrizko konpetentziak: Oinarrizko Hezkuntzak planteatzen dituen azken xedeak lortu ahal izeteko, curriculumak aspektu batzuk integratu beharko ditu: ikaslea geroagoko ikasketetarako trebatu behar du, baina pertsonaren garapen osoaren dimentsio guztiak integratuz, hau da, hezitzaileagoa eta egiten jakitera bideratuagoa. Garapen intelektuala Osasun fisikoa eta mentala Emozioen garapena Baloreen garapena

Hezkuntza emozionala OINARRIZKO KONPETENTZIAK edo GAITASUNAK Norberaren autonomia-rako eta ekimenerako gaitasuna Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna. Giza eta arte-kulturarako gaitasuna Ikasten ikasteko gaitasuna Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna Gizarterako eta herritarta-sunerako gaitasuna Hizkuntza-komunikazio-rako gaitasuna Matematikarako gaitasuna

Adimen emozionala eskolan eta institutuan landu ahal/behar da Hezkuntza emozionala Adimen emozionala eskolan eta institutuan landu ahal/behar da HEZKUNTZA EMOZIONALA Adimen anitzen ikuspuntutik Oinarrizko gaitasunak garatzeko

Hezkuntza emozionala Zer ikastetxe motak errazten du bere kideen hazkunde emozionala? Elkarrizketan eta adostasun prozesuetan oinarritzen dena Irakasleak emozioen hezkuntzan trebatuta dituena Emozioen eta sentimenduen adierazpen kontrolatua onartzen duena (ez ditu itoarazten, ereduak eskaintzen ditu...) Ikaste-irakaste prozesuetan, pertsonen arteko harremanak indartzen dituzten metodologiak aplikatzen ditu. ...

Hezkuntza emozionala Ikasleekiko sentimenduak egoki agertzen ditu: bere emozioak kontrolatzen eta kudeatzen ditu. Zer irakasle motak errazten du bere ikasleen garapen emozionala? Ikasleen lan kolaboratiboa eta motibazioa indartzeko metodologiak proposatzen ditu. Taldearen giro emozionala hobetzeko estrategiak erabiltzen ditu: ikasleen autokonfidantza areagotzen du. ... Portaera asertiboak garatzen ditu eta gelako gatazkak egoki maneiatzen ditu. Enpatia erakusten du eta badaki entzuten

Hezkuntza emozionala Ikasketa kooperatiboaren estrategiak landu: talde lan egituratua arlo desberdinetako helburuak denok lortzeko Zer metodologia motek errazten dute gure ikasleen garapen emozionala edozein arlotan? Talde-proiektuak: ikerketa lan-taldeak Puzzle: gai baten atalak bereiztu ikasleek besteengandik ikas dezaten eta besteei irakas diezaieten. Besteengandik datorren feedback-a jaso: norberaren lanaz.... beste pertsona baten iritzia onartu Beste edonori feedback-a eskaini ...

BAI: gaitasun emozionalak era espezifikoan lantzen dituztenak. Hezkuntza emozionala BAI: gaitasun emozionalak era espezifikoan lantzen dituztenak. Ba al dago berariazko ekintzarik gure ikasleen garapen emozionala indartzeko? Kontzientzia emozionala Erregulazio emozionala Gaitasun emozionala Bizitzeko eta ongizaterako trebetasuna Autonomia emozionala Trebetasun emozionala

Noiz landu dezakegu Hezkuntza emozionala? 1.- Tutoretza-planetik: Tutoreak+aholkularia/orientatzailea... 2.- Arloen curriculumetik: zeharkako izaera Hezkuntza emozionalarekin lotura duten edukiak eta metodologia aproposak ikasleen arteko elkarreragina eta erregulazio emozionala indartzeko 3.- Hiritarrentzako hezkuntza: Elkarbizitzarako beharrezkoak diren kontzeptu, trebetasun eta jarrerak garatzeko esparru berri honetan, baliagarria izango litzateke konpetentzia emozionalak lantzea.

Ba al dago materiala egokirik? Bakerako urratsak Dando pasos hacia la paz

ESPERO DIREN ONDORIOAK Trebetasun sozial eta pertsonarteko harreman asegarri gehiago izatea. Norbere buruari kalte egiteko pentsamenduak izateko joera gutxitzea, eta autoestimua handitzea. Indarkeria eta eraso kopurua gutxitzea. Jarrera antisozial edo desegokia gutxitzea. Ikasleak gelatik gutxiago kaleratzea. Emaitza akademikoak hobetzea. Droga-kontsumoan ikasle gutxiago hastea. Ikasleak eskolan, gizartean eta familian hobeto moldatzea. Tristura eta depresioaren sintomak gutxitzea. Antsietatea eta estresa gutxitzea.