La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA"— Transcripción de la presentación:

1 ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA
Bigarren hezkuntza Gasteiz, abenduak 2

2 Neurozientziak (A. Damasio)

3 Neurozientziak (A. Damasio)
Zentzuen informazioa ERANTZUN ARRAZIONALA Talamoa garunazala Amigdala ERANTZUN EMOZIONALA

4 ADIMEN ANIZKOITZAK (Gadner, H.)
Ahozko adimena / Adimen linguistikoa Adimen Logiko-matematikoa Ikusmen-adimena / Adimen espaziala Gorputz adimena / Adimen kinestesikoa Adimen musikala Pertsonabarruko adimena Pertsonarteko adimena

5 ADIMEN EMOZIONALA (Salovey eta Mayer 1991)
Norbere eta besteen emozioak ezagutu, erabili, ulertu eta erregulatzeko gaitasuna.

6 ADIMEN EMOZIONALA (Goleman, 1999)
KONPETENTZIA PERTSONALAK: 1.AUTO-EZAGUTZA 2.AUTO-ERREGULAZIOA 3.MOTIBAZIOA GIZA KONPETENTZIAK : 1.ENPATIA. 2.GIZA BALIABIDEAK

7 ADIMEN EMOZIONALAREN PROZESUAK (Mayer & Salovey)
Somatu: Gure emozioak kontzienteki somatu eta, hauei izena jarriz, sentitzen duguna identifikatu. Erabili: norbere emozioak erabili prozesu kognitibo desberdinak errazteko Ulertu: Sentitzen duguna gure pentsamenduan moldatu eta aldaketa emozionalen konplexutasuna ulertu. Erregulatu: Emozio positiboak zein negatiboak era eraginkorrean erabili.

8 PROZESU HEZITZAILEA, JARRAIA ETA ETENGABEA.
HEZKUNTZA EMOZIONALA (Bisquerra, 2000) Garapen emozionala, garapen kognitiboaren beharrezko osagarri gisa sustatzeko helburua duen PROZESU HEZITZAILEA, JARRAIA ETA ETENGABEA. Biak dira nortasun integrala garatzeko beharrezko osagaiak.

9 GARAPEN EMOZIONALAREN JUSTIFIKAZIOA
Hezkuntzaren helburua (garapen integrala) Irakasketa-Ikasketa prozesuan emozioek pertsonarteko harremanetan duten eragina. Eskola-porrotaren prebentzioa. Gatazken prebentzioa, emozioen interpretazio eta adierazpen egokia eginez. Estres psiko-sozialaren prebentzioa (osasun emozionala - erregulazioa)

10 “La educación encierra un tesoro”
DELORS TXOSTENA 1996 IKASTEN IKASI EGITEN IKASI IZATEN IKASI ELKARBIZITZEN IKASI Informe sobre la Educación del Siglo XXI, presidido por Jacques Delors “La educación encierra un tesoro”

11 KONPETENTZIA EMOZIONALAK
PERTSONABARRUKOAK PERTSONARTEKOAK Kontzientzia emozionala Erregulazio emozionala Autonomia emozionala Giza konpetentzia Bizitzarako eta ongizate pertsonalerako trebetasunak

12 PERTSONABARRUKO KONPETENTZIA
KONTZIENTZIA EMOZIONALA: barne-egoera eta egoera pertsonalen ezagutza Norbere emozioen kontzientzia hartu Norbere emozioei izena eman Besteen emozioen ulermena

13 PERTSONABARRUKO KONPETENTZIA
ERREGULAZIO EMOZIONALA Emozio, kognizio eta jokabidearen arteko interakzioaz kontzientzia izan Adierazpen emozionala Erregulazio emozionala Aurre egitea Emozio positiboak sortu

14 PERTSONABARRUKO KONPETENTZIA
AUTONOMIA EMOZIONALA Autoestima Jarrera baikorra Ardura Giza arauen analisi kritikoa Laguntza eta baliabideak bilatu Autoefikazia emozionala

15 PERTSONARTEKO KONPETENTZIA
GIZA KONPETENTZIA Edozein gizarte-egoera maneiatzeko gai izatea, horrek eskatzen dituen emozio positibo nahiz negatiboak izanez. Oinarrizko giza baliabideak Besteekiko errespetua Komunikazio errezeptiboa Komunikazio expresiboa Emozioak konpartitu Jokabide proaktiboa eta kooperatiboa Asertibitatea

16 PERTSONARTEKO KONPETENTZIA
BIZITZAKO ETA ONGIZATE PERTSONALERAKO TREBETASUNAK Norberak bere ekimenak aurrera eramatearen azken helburua zoriontasuna lortzea da. Bizi baliabideak Arazoak identifikatu eta konpondu Helburu adaptatiboak jarri Negoziazioa Ongizate subjetiboa

17 HEZIKETA EMOZIONALA TUTORETZAN
HIRUKIDE JESUITINAK: HH eta LH LASKORAIN IKASTOLAK: DBH eta BATXILLERGOA

18 BIBLIOGRAFIA I Álvarez, M. (Coord.). (2001). Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Barcelona: Ciss-Praxis. Cornelius, H., i Faire, S. (1995). Tú ganas, yo gano. Barcelona: Gaia. Csikszentmihalyi, M. (1997). Fluir (flow). Una psicología de la felicidad. Barcelona: Kairós. Damasio, A. R. (1996). El error de Descartes. Barcelona: Crítica. Davis, M., McKay, M., i Eshelman, E. R. (1982). Técnicas de autocontrol emocional. Barcelona: Martínez-Roca. Elias, M. J., Tobias, S. E., y Friedlander, B. S. (2001). Educar adolescentes con inteligencia emocional. Barcelona: Plaza Janés.

19 BIBLIOGRAFIA II Faber, A., Mazlish, E. (1997). Cómo hablar para que sus hijos le escuchen y cómo escuchar para que sus hijos le hablen. Madrid: Medici. Gardner, H. (2001). La inteligencia reformulada. Las inteligencias múltiples en el siglo XXI. Barcelona: Paidós. Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Barcelona: Kairós. Hernández "Guanir", P. (2002). Los moldes de la mente: más allá de la inteligencia emocional. La Laguna: Tafor. LeDoux, J. (1999). El cerebro emocional. Barcelona: Ariel. Lindenfield, G. (1997). La seguridad emocional. Cómo conocer y manejar los propios sentimientos. Barcelona: Kairós. Pérez Simó, R. (2001). El desarrollo emocional de tu hijo. Barcelona: Paidós.

20 BIBLIOGRAFIA III Salovey, P., y Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9, Sastre, G., i Moreno, M. (2002). Resolución de conflictos y aprendizaje emocional. Barcelona: Gedisa. Segal, J. (1997). Su inteligencia emocional. Aprenda a incrementarla y a usarla. Barcelona: Grijalbo. Seligman, M. (2003). La auténtica felicidad. Madrid: Javier Vergara Shapiro, L. E. (1998). La inteligencia emocional de los niños. Barcelona: Ediciones B. Torrabadella, P. (1998). Cómo desarrollar la inteligencia emocional. Barcelona: Integral. Vallés Arándiga, M., A. (2000). La inteligencia emocional de los hijos. Cómo desarrollarla. Madrid: EOS.

21 MILA ESKER! www.sycomtraining.com jon@sycomtraining.com


Descargar ppt "ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA"

Presentaciones similares


Anuncios Google