Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Conjugating Regular –ar Verbs
-ER, -IR Verbs in the Imperfect El 20 de febrero de 2015.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vámonos  Future Tense In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s degree in.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
El Imperfecto Español 2.
Organización de cuadernos
El Imperfecto Español 2.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Para Empezar veintitres de enero
Gustar V. Encantar.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
To do lists Mark in Green for Vocab.
Para Empezar veintiseis de septiembre
Básicos de conjugación
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Imperfecto Español 2.
Egg Baby Project Spanish II.
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Saying what someone likes
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Saying what someone likes
How to form and use the conditional tense in Spanish.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Ignacio Roberto Patricia
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Día número 53 Español 1—Acelerado

Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Teach me how to conjugate
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Test Practice Chapter 11.
Identify each activity in Spanish:
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos: Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir) Tú _______________ mucha leche cuando eramos niños. (beber) María y Elisabeth _______________ cada noche. (escribir)

Anuncios Sunday: Duolingo due!! Lunes, el 1 de febrero: Prueba 5.2

5.7 El Imperfecto Regular el 28 de enero

Verbos regulares en el imperfecto Casi todos (almost all) los verbos en el imperfecto son regulares.

Práctica de Escribir/Hablar You’re a senior in high school being interviewed for the baby page of your school’s yearbook, and you have to talk about what you were like as a baby. Talk about what you looked like, what you like, what you used to do, etc. Write a draft of what you will say so you don’t mess up! To speak for thirty seconds, you’ll probably need 6-8 sentences. You’ll read this to me for your full credit for today.

If you don’t know any of the above information for sure, you can make it up! You may use your notes and a Spanish-English dictionary. When you are finished, raise your hand to receive a classwork stamp. Práctica de Escribir ¡Es Beyoncé! At your desks, write a paragraph (at least 12 sentences) about what Beyonce was like as a little girl. Here are some suggestions, but you can be creative. Feel free to make up details. - Where did she used to live (vivir)? - What did she like (gustar)? (Remember “A ELLA LE…”) - Where did she work (trabajar)? - To where did they always go on vacation (viajar)? - With whom did she talk every day/week (hablar)? - What did she eat (comer)? - What did they want (querer)?