Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema central d'aquest himne es torna a trobar en un grup de salms cultuals, denominats habitualment "Himnes a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46;
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Este Salmo consta de tres partes. La primera es un breve himno al Creador (vs. 1-2). La segunda, de tono sapiencial, enumera las condiciones morales.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que ha de reunir el qui s’acosta al recinte sagrat (vv. 3-6) En la darrera part (vv. 7-10), ressona un diàleg entre dos cors, davant les portes del santuari. La vinculació d’aquestes tres parts apareix tot seguit, si es té en compte l’acció litúrgica que servia de marc al salm. La comunitat cultual, reunida processionalment a l’entrada del Temple, es disposava a entrar-hi amb l’Arca de l’Aliança, tron del “Rei de la glòria”. En aquest moment, s’adreçava als fidels una instrucció, que es feia immediatament després del primer himne.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest “salm del Regne” descriu l’entrada d’una processó al temple... És Javhè, el Déu creador de l’univers, el nostre Rei Jahvè, qui ve a prendre possessió del seu palau i de la seva ciutat. En aclamar-lo, Israel el feia regnar d’una manera efectiva i li professava submissió. 2. AMB JESÚS Un cop més, podem recitar aquest salm “amb Jesús”, ja que ningú millor que ell el va viure de veritat. Sembla que aquesta pàgina de l’Antic Testament hagi estat escrita per a Ell. “Qui pot pujar a la muntanya del Senyor?” “Ell, Jesús, l’home del cor sincer i les mans sense culpa, que en cap moment no lliurà la seva ànima als ídols d’aquest món, que va dir “sí”, quan era “sí”, sense recórrer a juraments inútils (Mt 5,33-37). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Cada un de nosaltres ha d’aplicar aquest salm a la seva pròpia situació. Aquest salm es canta el dia de Tots Sants. ¿Qui pot pujar al lloc sant de Déu, el cel? Resposta: Tots aquells que han viscut sota el signe de la consciència, de l’amor autèntic. Senyor, feu-nos dignes de la vostra santedat, vós que sou l’amor!

És del Senyor la terra i tot el que s’hi mou, el món i tots els qui l’habiten. Li ha posat els fonaments dins els mars, i les bases, a les fonts dels rius.

- ¿Qui pot pujar a la muntanya del Senyor? ¿Qui pot estar-se al recinte sagrat?

El qui té el cor sincer i les mans sense culpa, que no confia en els déus falsos, ni jura per ganes d’enganyar. Rebrà benediccions del Senyor, rebrà els favors del Déu que salva.

Aquests són els qui vénen a buscar-vos, Senyor, per veure-us de cara, Déu de Jacob.

Portals, alceu les llindes; engrandiu-vos, portalades eternes, que ha d’entrar el rei de la glòria!

¿Qui és aquest rei de la glòria? És el Senyor, valent i poderós, és el Senyor, victoriós en el combat.

Portals, alceu les llindes; engrandiu-vos, portalades eternes, que ha d’entrar el rei de la glòria.

és aquest el rei de la glòria. ¿Qui és aquest rei de la glòria? És el Senyor, Déu de l’univers, és aquest el rei de la glòria.

Benvingut sigui el Rei de la glòria! «És del Senyor la terra i tot el que s’hi mou, el món i tots els qui l’habiten. ¿Qui pot pujar a la muntanya del Senyor? ¿Qui pot estar-se al recinte sagrat?». La visió de la vostra majestat, Senyor, omple de reverència el meu esperit, i quan penso en la vostra grandesa m’aclapara el sentit de la meva petitesa i el pes de la meva indignitat. ¿Qui sóc jo per a presentar-me davant de vós, reclamar la vostra atenció, ser objecte del vostre amor? Heu vingut fins a mi. El do suprem de la intimitat. Camineu al meu costat, em preneu per la mà, em deixeu reclinar el cap sobre el vostre pit. El miracle de la proximitat, l’emoció de l’amistat, el triomf de la unitat. Ja no puc deixar que la meva timidesa, la meva indignitat o la meva mandra ens separin. Ara he d’aprendre el bonic i delicat art de viure al vostre costat. Per això necessito fe, ànim i magnanimitat. Necessito l’advertiment del vostre salm: “Portals, alceu les llindes, engrandiu-vos portalades eternes, que ha d’entrar el rei de la glòria!”. Vull obrir de bat a bat les portes del meu cor perquè pugueu entrar-hi amb la plenitud de la vostra presència. Benvingut sigui el Rei de la glòria!

Senyor de la terra, que ens heu donat en Crist el vostre verdader temple. Feu-nos fidels als seus ensenyaments, perquè puguem gaudir del vostre favor; que tinguem sempre el cor net, les mans innocents, i que no confiem en els ídols. Per Jesucrist, Senyor nostre.