En aquest bell poema s'expressen eloqüentment els sentiments dels israelites deportats a Babilònia: + La profunda nostàlgia que experimentaven en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
El to d'aquest poema reflecteix eloqüentment la situació espiritual dels israelites al final de l'exili. ▬ L'edicte de Cir (538 aC), que va autoritzar.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Concurs bíblic.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

En aquest bell poema s'expressen eloqüentment els sentiments dels israelites deportats a Babilònia: + La profunda nostàlgia que experimentaven en recordar la seva pàtria (v. I) + I la tristesa que els provocava el sarcasme dels seus opressors (v. 3). La destrucció de Jerusalem i del Temple, i la dura experiència de l'exili, expliquen d'alguna manera l'odi expressat en les invectives contra Babilònia i contra tots els que es van alegrar de la desfeta d'Israel (vs. 7-9).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest és un dels més bells poemes de la literatura universal: potser mai l'amor apassionat per la pàtria no ha estat cantat amb accents de tanta nostàlgia i tanta violència. Aquest salm ens desconcerta, fins al punt que voldríem suavitzar i conservar només les quatre primeres estrofes. El desig salvatge de represàlia que encoratgen les dues últimes estrofes, sovint és posat entre parèntesis, quan es canta aquest salm en públic: és difícil "pregar" amb aquestes dues últimes estrofes... Per això, per no impressionar, se suprimeixen. S’hi reconeix la llei del talió: "ull per ull, dent per dent" (Gn 4,23; Ex 21,23-25; Lv 24,18-21). 2. AMB JESÚS Podem imaginar que Jesús recités aquest salm? Sens dubte, però ho feia a la seva manera. I aquesta per a nosaltres, avui dia, és l'única manera de recitar-lo amb ell. No pactar mai amb el mal! Perdonar aquells que ens fan el mal. Estimar la nostra ciutat, el nostre país, però sobretot la "fidelitat de Déu". Ser fidel sense compromís. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS No oblidar-se mai de "Jerusalem". Sant Joan ens ha revelat que la veritable Jerusalem és "la de dalt". El cristià no ha d’oblidar mai que viu com un desterrat i que la seva veritable pàtria és el cel.

Vora els rius de Babilònia ens assèiem tot plorant d’enyorança de Sió. Teníem penjades les lires als salzes que hi ha a la ciutat.

Quan volien que cantéssim els qui ens havien deportat, quan demanaven cants alegres els qui ens havien entristit, i ens deien: «Canteu-nos algun càntic de Sió»

¿com podíem cantar cants del Senyor en una terra estrangera? Si mai t’oblidava, Jerusalem, que sem paralitzi la mà dreta;

que se m’encasti la llengua al paladar, si deixés d’anomenar-te, si deixés d’evocar el teu record, per motivar els meus cants de festa.

«¿Com podíem cantar cants del Senyor en una terra estrangera?» Aquesta és la creu i la paradoxa de la meva pròpia vida, Senyor. Com puc cantar mentre d’altres ploren? Com puc ballar quan d’altres estan de dol? Com puc menjar quan d’altres passen gana? Com puc jugar quan d’altres treballen? Com puc viure quan d’altres moren? Aquest món és exili, prova i sofriment; com parlar-hi de felicitat quan veig la misèria al meu voltant i la sento en la meva pròpia ànima? Com cantar en l'exili? Feu, Senyor, que senti com a meu el dolor dels altres. No permeteu que oblidi els sofriments d'homes i dones a prop i lluny de mi, l'aflicció de la humanitat en el nostre temps, l'agonia de milions a causa de la fam, l'abandonament i la mort. Que no em torni sord o insensible. La humanitat pateix, i la vida és exili. Els qui pateixen són els meus germans i germanes, i jo pateixo amb ells. Hi ha lloc per a l'alegria en la vida, però també n'hi ha per a la consciència seriosa i tràgica de la crisi del nostre temps i de la responsabilitat comuna d'alleujar el sofriment i buscar la pau. Vull poder cantar, Senyor, vull cantar les lloances del vostre nom i les alegries de la vida com vós m’heu ensenyat a fer-ho en les festes de Sió. Però no puc cantar en l'amargor de l'exili. Per això la meva resposta negativa, «Com puc cantar?», és en ella mateixa una pregària perquè escurceu l’exili, redimiu la humanitat, porteu l'alegria a la terra, i jo pugui tornar a cantar.

Som conscients, Senyor, que el món de la confusió i de la idolatria que vivim no és la ciutat que busquem; som ciutadans del cel i d'allà esperem que vingui el Salvador; deslliureu-nos, doncs, Senyor, de voler barrejar la nostra fe amb el pecat i guardeu els nostres llavis purs per a la vostra lloança. Us ho demanem, Pare, per Crist, Senyor nostre. Amén.