¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Advertisements

Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Mis amigos y Los Adjetivos
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Getting to know you more!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Practiquen los adjetivos con
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Adjective Grammar WORD ORDER.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Hoy es jueves el cuatro de octubre
Teach me how to conjugate
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

¡Entretenerme! Sra. Waters Español II

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something Ask about entertainment to get information Describe entertainment Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question What would someone like to do based on his or her personality? Students will be able to: I can identify different personalities I can tell what a person might like to do based on their personality

Las Personalidades – ¿Cómo eres? ¿Cómo es? 2 videos ¿Cómo eres? rap Una lección con Sr. Jordan Mira los videos – escribe la definición de las palabras en inglés Papel: las personalidades

¿Cómo es?

Compañeros Let’s practice…. Compañero= conversation partner 4 step process Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. Decide who’s going to speak 1st. They raise their hand when Sra. Rump says “Empezamos” Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. Listen for the “Silencio” command from Sra. Rump which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos ..... ¡Silencio!

Conversación - ¿Cómo eres? Con tu Compañero – Pregúntale “¿Cómo eres?” Contesta a tu compañero con tres adjetivos para describirte Ejemplo: ¿Cómo eres? Yo soy trabajador, serio, y paciente.

¿Qué te gusta hacer? Me gusta jugar al tenis. Yo soy activo. Match what each person likes to do based on the personality. Me gusta jugar al tenis. Me gusta platicar con amigos. Me gusta jugar a los video juegos. Me gusta comer. Me gusta estudiar. Me gusta pasear. Yo soy activo. Yo soy perezoso. Yo soy deportista. Yo soy extrovertido. Yo soy estudioso. Yo soy gordo.

¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta hacer? Use last week’s notes to help YOU answer this question for YOURSELF! Write this on your sheet.

Compañeros Let’s practice…. Compañero= conversation partner 4 step process Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. Decide who’s going to speak 1st. They raise their hand when Sra. Rump says “Empezamos” Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. Listen for the “Silencio” command from Sra. Rump which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos ..... ¡Silencio!

Conversación - ¿Qué te gusta hacer? Con tu Compañero – ask them ¿Cómo eres? y¿Qué te gusta hacer? Contesta con tres actividades que te gustan hacer Ejemplo: ¿Cómo eres? Yo soy trabajador, serio, y paciente. ¿Qué te gusta hacer? A mi me gusta estudiar, trabajar, y dormir.

Story Telling – Prueba de Doblaje En la sección de “stories”, toma apuntes mientras miras La Prueba de Doblaje Mira la película sobra Jorge – quiere ser actor de doblaje (dubbing) Escribe lo que pasa Después, contesta las preguntas iCulture – video – Prueba de Doblaje http://www.emcp.com/product_catalog/index.php?GroupID=1343 Q4V3S8