Bell Ringer Test Prep Book #4 on page 7 and all questions on page 8 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Description Sentences
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Gustar V. Encantar.
Chapter 5 Lessons & Materials
Preparación para el Examen 4A
Para Empezar veintiseis de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
El 28 de Agosto Objetivos:
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Bell Ringer (In your notebook)
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Bell Ringer (In your notebook)
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Bell Ringer Test Prep Book page 21 #1-3 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de preparación para la prueba.
Bell Ringer Test Prep Book all questions on page 9 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Prueba de preparación Reserva.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Forming questions.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tener= to have Tener que= to have to
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Description Sentences
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Transcripción de la presentación:

Bell Ringer Test Prep Book #4 on page 7 and all questions on page 8 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de preparación para la prueba # 4 en la página 7 y todas las preguntas en la página 8 (Responda en su libro de preparación de exámenes Y en su periódico de Bellringer para la semana)

Unit 2 – Foundations of Government, Law and the American Political System Benchmarks SS.7.C.3.8 Analyze the structure, functions, and processes of the legislative, executive, and judicial branches. SS.7.C.3.8 Analizar la estructura, funciones y procesos de las ramas legislativa, ejecutiva y judicial.

Essential Question How does the Electoral College Work? ¿Cómo funciona el Colegio Electoral?

Learning Goal Demonstrate an understanding of the U.S. Constitution (its history, its basic structure, and the principles within it). Demostrar una comprensión de la Constitución de los Estados Unidos (su historia, su estructura básica, y los principios dentro de ella).

What we’re doing today. Read p. 117 in Gateway on Electoral College Watch a video on the Electoral College and work on a worksheet Electoral College activity in class Leer p. 117 en Gateway on Electoral College Mire un video en el Colegio Electoral y trabaje en una hoja de trabajo Actividad del Colegio Electoral en clase

Gateway Book Get your Gateway books Obtenga sus libros de Gateway Turn to page 117 and read quietly We will then discuss the page together Obtenga sus libros de Gateway Pase a la página 117 y lea en silencio Luego discutiremos la página juntos

Mr. Raymond’s Video: Electoral COllege While we watch this video, fill out the handout Mientras vemos este video, completa el folleto

Electoral College Activity Everyone think about whether you would rather have Chocolate Ice Cream or Vanilla Ice Cream We will now vote on which ice cream we like best as a class Todos piensan si preferirían tener helado de chocolate o helado de vainilla Ahora vamos a votar qué helado nos gusta más como clase

Electoral College Activity Now that we have the popular vote, let’s determine the electoral college The most votes in each row will count as one “electoral college vote” Did this come out the same as the popular vote? Ahora que tenemos el voto popular, determinemos el colegio electoral La mayoría de los votos en cada fila contará como un "voto de colegio electoral" ¿Esto salió lo mismo que el voto popular?

Electoral College votes: 2016 Election Trump votes: 62,984,825 (46.1%) Clinton votes: 65,853,516 (48.2%) Difference: 2,868,691 votes in Clinton’s favor (2.2%) Votos de Trump: 62,984,825 (46.1%) Votos de Clinton: 65,853,516 (48.2%) Diferencia: 2,868,691 votos a favor de Clinton (2,2%)

Votes by state

Electoral College Tally Trump: 304 Clinton: 227 Difference: 77 electoral votes in Trump’s favor (14.5% difference) Diferencia: 77 votos electorales a favor de Trump (14.5% de diferencia)

Exit Ticket Where are you on the Learning Goal Scale? 0 1 2 3 4 (circle one) *Explain why you are a ____ on the Learning Scale. Give concrete evidence. ¿Dónde estás en la Escala de objetivos de aprendizaje? 0 1 2 3 4 (encierra en un círculo) * Explica por qué eres ____ en la Escala de Aprendizaje. Dar evidencia concreta.

Do everything in levels 1, 2, 3 and…   4 (Knowledge Utilization) I can: Do everything in levels 1, 2, 3 and… Design my own government using the information gained in this unit of study. No major errors containing the 4.0 content. 3 (Analysis) TARGET Do everything in levels 1, 2 and… Compare and Contrast the three branches of government (Legislative, Executive, Judicial) Sort various powers into three categories: Legislative, Executive, Judicial Analyze how government power is limited by separation of powers and/or checks and balances. No major errors containing the 3.0 content. 2 (Comprehension) Do everything in level 1 and… Describe the key parts of each of the seven articles to the Constitution. Explain the Constitutional Amendment Process Explain how a bill becomes a law. No major errors containing the 2.0 content. 1 (Retrieval) Name the three major parts of the Constitution (the Preamble, the Articles and the Amendments) Identify the goals and purposes of the Preamble of the Constitution. Match the following vocabulary to their definitions: Amendment, Article, Checks & Balances, Cabinet, Chief Justice, Concurrent Powers, Constitution, Domestic, Enumerated Powers, Federalism, Great Compromise, Impeach, Judicial Review, Limited Government, Popular Sovereignty, Preamble, Ratify, Reserved Powers, Tranquility, Veto With help, partial success at 2.0 content and score 3.0

Homework Go to CNN.com, NPR.org, or BBC.com and read an article that you find fascinating Vaya a CNN.com, NPR.org, o BBC.com y lea un artículo que usted encuentra facinating