Garden Design Diseño de jardines

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hace + Time Expressions
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
¿Qué haces después de las clases?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Two-dimensional Shapes Las formas bidimensionales
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Introduction First… Check with conference organizers for their specifications of size and orientation before you start your poster, for example maximum.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Piénsalo: 1. Si tuvieras $1,000, ¿En que te los gastarías?
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
PREPOSITIONS OF PLACE (2)
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Target: Use IR to say how people get to school
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
El Imperfecto Español 2.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
¿Qué hora es?.
GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS. GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Ser y Estar To be or….to be?
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
The Imperfect vs. The Preterite
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Speaking assignment: How to be a good ……
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Development of the concert programme
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Garden Design Diseño de jardines Score Four: Estudiantes, Escuelas, Arroyos y la Bahía Garden Design Diseño de jardines Rebecca Wolf and Nguyen Le Comisión Interestatal de la Cuenca del Río Potomac

Before You Start Antes de comenzar Take precise measurements of the area and draw a sketch. Toma medidas precisas del área y dibuja un boceto. Call Miss Utility to check for underground cables. Llama a “Miss Utility”(compañia de utilidades) para verificar donde están los alambres subterraneos. Note which areas of the area are sunny, or shady. Anota cuales áreas estan soleadas y cuales tienen sombra. Note any existing trees and shrubs and their size. Anota los árboles y arbustos existentes con sus respectivos tamaños.

Before You Start Antes de comenzar Pay attention to problem areas such as areas with poor drainage, erosion problems, etc. Presta atención en áreas problemáticas: poco drenaje, problemas de erosión, etc. Select plants that are appropriate for the area. Selecciona plantas que sean apropiadas para el área.

To Start Al comenzar Create a list of guidelines and specifications for the design. Crea una lista de guías y especificaciones para el diseño. For example: Por ejemplo: What specific plants, shrubs, and/or trees? ¿Qué plantas, arbustos, o árboles hay? How many different types of plants? ¿Cuantos tipos differentes de plantas hay? How many plants? ¿Cuantas plantas hay? What is the size of the garden area? De qué tamaño será el jardín? What sizes of plants, at their mature size, are preferable? ¿Qué tamaño de plantas, en su tamaño de madurez, sería preferible What is the budget? ¿Cuál es el presupuesto? How much space do the plants need? How far apart should they be planted? ¿Cuanto espacio necesitan las plantas? ¿Con cuanto espacio de separación deberían ser plantadas?

Things to Consider Cosas para recordar Tall trees should be on the North Side. Árboles altos deberán estar en el lado norte. Smaller trees and shrubs should not be directly under tall trees. Árboles pequeños y arbustos no deben estar directamente debajo de árboles grandes. Shrubs needing part shade should be place closets to trees on the South East side. Arbustos que necesiten sombra parcial deben ser colocados cercanos a los árboles en el lado sureste. Shrubs needing total shade should be placed on the North or North East side. Arbustos que necesiten sobra total deberán ser plantados en el norte o noreste. Shrubs needing full sun should be placed on the South and South West side. Arbustos que necesiten luz directa deberán ser colocados en el sur y el suroeste.

Suggestions Sugerencias Try to recreate a natural habitat. Intenta recrear el ambiente natural. Use plants together as they grow in the wild. Usa plantas juntas en la misma manera que crecen juntas en la naturaleza. Think about including ferns and grasses to your selection. Piensa en incluir helechos y grama en tu selección. Group trees, shrubs and perennials to create layers of vegetation. Agrupa árboles, arbustos y plantas perennes para crear capas de vegetación Select plants that fruit or bloom during different times of the year to provide food for wildlife year round. Selecciona plantas que dan frutos y florecen a diferentes épocas del año para proveer alimento a la vida silvestre durante todo el año. Think about maintenance of these plants. Piensa en el mantenimiento de las plantas.. The centers of perennial plants are usually planted 12 to 18 inches apart. Trees and shrubs are placed many feet apart. Their spacing will need to be researched. Los centros de las plantas perennes usualmente se plantan con una separación de 12 a 18 pulgadas. Árboles y arbustos son plantados con varios pies de separación. Have a mix of short, medium, and tall plants. Usually short ones go in the front and tall ones in the back. Ten una mezcla de plantas cortas, medianas y altas. Usualmente las cortas van al frente y las altas en la parte de atrás.

Using Graph Paper – Concepts of Scale Usando papel de gráfica – Conceptos de espacio Display your design as a 2D representation on a sheet of paper. Muestra tu diseño en una reprecentación 2D en un papel Since you might have a problem fitting a 60 ft. wide tree in your drawing, you’ll need to use a ratio between the actual size of your structure and a smaller dimension on the sheet. Como es posible que tengas problemas representando un árbol de 60 pies en tu dibujo, necesitarás establecer proporciones entre el tamaño real de tu estructura y las dimensiones más pequeñas de tu hoja de papel. This is referred to as “scale”. A esto se refiere el término “a escala”. Example of a scale Ejemplo de una escala 1 square = 5 feet 1 cuadro = 5 pies

Using Graph Paper – Scale Drawing Usando papel de gráfica – Dibujar a escala Determine the size of the planting area. Determina el tamaño del área disponible para sembrar. Determine the size each foot of the planting area will be represented by each square on the graph paper (scaling the area to fit on the graph paper). Determina el tamaño para la representación en el papel de gráfica para cada pie del área de sembrado (escalando el área para que ajuste dentro del papel) Depending on the size of the plot and the graph paper, 1 square could be equal to 1 ft or 2ft or 3ft or 4ft or 5ft, etc. Dependiendo del tamaño de la parcela y el papel de gráfica, 1 cuadro puede ser igual a 1 pie, 2 pies, 3 pies, 4 pies, 5 pies, etc. Apply the area measurements of the garden (North/South boundaries and East/West boundaries) on to the graph paper. Aplica las medidas de área del jardín (límites norte, sur, este y oeste) dentro del papel de gráfica

Using Graph Paper – Scale Drawing Usando papel de gráfica – Dibujar a escala Include any existing tree and shrub measurements at their mature size. Incluye cualquier árbol o arbusto existente, y las medidas de su crecimiento máximo. If a tree will eventually reach 30 ft wide, you will use 30 squares to represent it. Si un árbol va a alcanzar 30 pies eventualmente, represéntalo usando 30 cuadros. Label any trees or shrubs and other hard items on the site. Etiqueta cualquier árbol, arbusto, o algún objeto permanente en el lugar. Label the cardinal directions, North, East, South, West. Etiqueta los puntos cardinales, Norte, Sur, Este, y Oeste

The Bubble Design El diseño burbuja Bubble Burbuja Round or elliptical shape representing One space within a design that is drawn showing its location and proportional size. Forma redonda o de elipse que representa un espacio dentro del diseño y es dibujada mostrando su localización de manera proporcional. 1 square = 5 feet 1 cuadro = 5 pies 10 ft wide, mature tree 10 pies de ancho, árbol maduro 2-3 ft wide perennials 2-3 pies de ancho, perennes Piscina Jardín Jardín Casa Patio Patio Calle

Examples Ejemplos Grosellero Frambuesa Negra Frambuesa Negra Avellana Americana Grosellero Avellana Americana Arándano alto Frambuesa Negra Arándano alto

Examples Ejemplos

Examples Ejemplos

Examples Ejemplos

Examples Ejemplos

Examples Ejemplos