Describes self and others.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Capítulo Uno Así se dice. Sustantivos Nouns (Una persona, un lugar, una cosa o una idea) (a place)(a thing)
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Noun-Adjective Agreement
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Gender/Definite and Indefinite Articles
A reading about Simón Bolívar
Describe tu clase favorita:
Adjectivos Adjectives in Spanish.
Agreement.
¿Cómo es?.
Target: Describes people and things.
Question Formation Español Uno.
Los Adjetivos Posesivos
LEER • HABLAR • ESCRIBIR
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Descripciones Adjetivos.
Personal Identification Unit
Vocabulario y Gramática
¿Cómo eres? 20 de septiembre.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
UNIDAD 1 Etapa 2.
Apuntes: Los Adjetivos
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
¡Los Adjetivos!.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Prueba #2 (40 pts.) – Make up during Bear Time or durante clase!
A conocernos (“Getting to know each other”)
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Adjective Grammar WORD ORDER.
3.2.
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Adjectives - Describing things.
los ojos (verdes, azules)
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
Nouns.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Describing my classes and teachers
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES & COMPARISONS
Question Formation Spanish I Page 52.
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hoy es ________, el __________ de _______.
¿Cómo es? Realidades 2--PE.
Capítulo 3 Los Adjetivos
El abrecerebros 4/9/13 Translate the following: Why is she a student?
Adjectives – Words that escribe things or people
Comparatives.
¡Feliz Día de San Valentín!
Pick up sheet from white bookshelf and complete.
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

Describes self and others. el 9 de noviembre Escribe un párafo de, a lo menos, 8 frases completas: ¿Cómo eres tú? ¿Cómo no eres tú?

Describe yourself and others: Describes self and others. el 8 de noviembre Describe yourself and others: How do you say pretty, good-looking, ugly? (2 ways) tall and short? (2 ways), brunette, blonde, red-headed ? (2 ways) How do you say young and old? (old-2 ways) Why are there 2 ways to call someone “ugly”? What do you call each form of the adjective? When do you use a masculine adjective? When do you use a feminine adjective? How do you change a masculine adjective to a feminine one? What about “young”?

Use grammar terms to say how Spanish works: Describes self and others. el 9 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe?

¡Represéntalo! ¿Cómo es? Describes self and others. ¡Represéntalo! ¿Cómo es? ¿Cómo es BobEsponja? Es gracioso (cómico). Es simpático. Es perezoso. Es ambicioso. Es inteligente. Es antipático. Es aburrido. Es serio.

Describes self and others. Number your paper 1 – 6. Listen to the descriptions of these students and write the letter of the student you hear being described: 3 1 2 6 5 4

? Translate each word for word! ¿Cómo es el muchacho? Describes self and others. ? Translate each word for word! ¿Cómo es el muchacho? Él es un alumno simpático. No es un alumno antipático. Él es un alumno gracioso. No es un alumno muy serio. Él es un alumno perezoso. No es un alumno ambicioso. Él es un alumno cómico. No es un alumno aburrido.

Placing adjectives AFTER nouns Describes self and others. Placing adjectives AFTER nouns the white house La Casa Blanca the “house - white” the big river El Río Grande the “river - big”

___ es ___ alumn_ antipátic_. una a a No es un_ alumn_ simpátic_. a a Describes self and others. ¿Cómo es? ¿Cómo es la muchacha? Ella ___ es ___ alumn_ antipátic_. una a a No es un_ alumn_ simpátic_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ seri_. una a a No es un_ alumn_ gracios_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ ambicios_. una a a No es un_ alumn_ perezos_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ aburrid_. una a a No es un_ alumn_ cómic_. a a a

Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? Describes self and others. Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? Look at the picture and make some assumptions. Answer in complete sentences using “NO WAY!”: Modelo: ¿Es un amigo gracioso? ¡De ninguna manera! Es un amigo serio. ¿Es un amigo bueno? ¿Es un amigo simpático? ¿Es un amigo alto? ¿Es un amigo viejo?

Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? Describes self and others. Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? ¿Es un amigo bueno? ¿Es un amigo simpático? ¿Es un amigo alto? ¿Es un amigo viejo? ¡De ninguna manera! Es un amigo malo. ¡De ninguna manera! Es un amigo antipático. ¡De ninguna manera! Es un amigo bajo. ¡De ninguna manera! Es un amigo joven.

Describes self and others. ¿Qué tipo de alumno eres tú? Take out conversation practice #1: Modelo: ¿Eres tú un(a) alumno(a) __________ ? Sí, yo soy un(a) alumno(a) __________. or No. Yo no soy un(a) alumno(a) __________. ambicioso (a) ambicioso (a) ambicioso (a) Alumn__: Sí No ambicios__   perezos__ simpátic__ antipátic__ aburrid__ cómic__ seri__ gracios__ buen__ mal__ First, do you need O’s or A’s to ask these questions?

Describes self and others. ¿Qué tipo de profesor(a) es? Take out conversation practice #1: Modelo: ¿Es un(a) profesor(a) __________ ? Sí, es un(a) profesor(a) __________. or No. No es un(a) profesor(a) __________. ambicioso (a) ambicioso (a) ambicioso (a) Profesor__: Sí No ambicios__   perezos__ simpátic__ antipátic__ aburrid__ cómic__ seri__ gracios__ buen__ mal__ First, do you need O’s or A’s to ask these questions?

Describes self and others. ¿Cómo soy yo? ¡OJO! No matter how friendly you think you can be with me in OUR culture, you may NEVER use “tú” with a teacher in the Hispanic culture or the Spanish language! Ask students to describe YOU! their teacher!

Describes self and others. Activity 4 - Worksheet 1. ¡De ninguna manera! Es un alumno ambicioso. 2. ¡De ninguna manera! Es una muchacha simpática. 3. ¡De ninguna manera! Es un amigo gracioso. 4. ¡De ninguna manera! Es una profesora ambiciosa. 5. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a guapo/a. 6. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a joven. 7. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a inteligente. 8. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a cómico/a. 9. ¡De ninguna manera! Es un señor bueno.

Use grammar terms to say how Spanish works: Describes self and others. el 8 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe?