Interactive notebook page 32

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to tell time in Spanish
Advertisements

Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
1A Test Prep.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
→ = (7 )(7 )(7 )(7 ) ==
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Frases Importantes para la clase de español
Question Formation Español Uno.
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017
Interactive notebook page 56
Hoy es el 2 de octubre..
Interactive Math Notebooks
Español 1 7 de febrero de 2017.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Telling Time: ¿Qué hora es?
Interactive notebook page 38
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Hello! Today we are going to speak about past abilities: What are abilities?
¡buenos días!.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Ser y Estar To be or….to be?
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
¡Buenos días! Are you ready to sing?.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Question Formation Spanish I Page 52.
Telling Time in Spanish
Irregular Preterite IR and SER
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Using Adjectives as Nouns
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Interactive notebook page 32 Bellringer: Write 2-3 sentences on how you can improve your grade Bellringer: Escribe 2-3 oraciones sobre cómo puede mejorar su calificación

Interactive notebook page 32 Objective: Solving one step equations using addition and subtraction Objetivo: Resolver ecuaciones de un paso utilizando la suma y resta

Interactive notebook page 32 Notes: addition property of Equality If a = b then a + c = b + c If an equation is equal, when you add a number to one side of the = you must do the same to the other side. Notas: Vivienda de adición de Igualdad Si a = b, entonces a + c = b + c Si una ecuación es igual, al agregar un número a un lado de la = debe hacer lo mismo con el otro lado.

Interactive notebook page 32 Notes Example: x – 15 = -8 notas: Ejemplo: x – 15 = -8 Example: w – 3 = 24 Ejemplo: w – 3 = 24

Interactive notebook page 32 Notes: subtraction property of Equality If a = b then a - c = b - c If an equation is equal, when you subtract a number to one side of the = you must do the same to the other side. Notas: Vivienda de sustracción de Igualdad Si a = b, entonces a - c = b - c Si una ecuación es igual, cuando se resta un número a un lado de los = debe hacer lo mismo con el otro lado.

Interactive notebook page 32 Notes: Example x + 80 = 40 notas: Ejemplo x + 80 = 40 Example x + 9 + 12 = -3 Ejemplo x + 9 + 12 = -3

Interactive notebook page 32 Remember when we subtract a negative is becomes plus positive. Recuerde que cuando se resta un punto negativo es vuelve más positivo. x – (-12) = -7

Summary In complete sentences sum up what we discussed in the notes today. (HINT: Look at the objective) En oraciones completas resumir lo que hemos discutido en las notas de hoy. (PISTA : Mire el objetivo)

Interactive notebook page 33 Riddle Page 29 OSHGOSH Acertijo Página 29