miércoles el 5 de octubre Bienvenida

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Advertisements

ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
ALC 46 Unscramble the key words. Hoy es viernes el 20 de enero. 1.talirne 2.esbuoq 3.lobacirscneú 4.jlúbaru 5.lavsle 6.eiasdecrp (3 words) 7.araunltaze.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Practiquen los adjetivos con
Close read writing day Hispanic nicknames.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Imperfecto Español 2.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Teach me how to conjugate
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Saquen la hoja de práctica
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

miércoles el 5 de octubre Bienvenida ALC 16 miércoles el 5 de octubre Bienvenida

Bienvenida miércoles el 5 de octubre

Square 5 write the ALC 16

ALC 16 miércoles el 5 de octubre Unscramble the words. apyla. aoecon. asrac tsfoo dicaud oseitda

ALC 16 miércoles el 5 de octubre Unscramble the words. apyla playa aoecon oceano asrac tsfoo sacar fotos Dicaud ciudad oseitda estadio

Square 6 write the objective

Objetivo miércoles el 5 de octubre Yo puedo escribir, dibujar y aprender el vocabulario de las vacaciones.

Center activities for the day. Vocabulary builder. Crossword, Pictionary or hangman. Reading – La llorona read and answer questions. Computers studyspanish.com conjuguemos.com Writing individual

Crossword You will receive a crossword puzzle. You may write on the paper. When you are finished with the crossword, you may play hangman with the vocabulary from the flashcards or you my play Pictionary using the whiteboards. Hangman = make a line for each letter in the word. Another person guesses letters in Spanish. Each letter missed a body part is drawn. Pictionary. Select a card and don’t show it to anyone. On the whiteboard draw the word. Others guess the word.

Reading Read the story to a partner. Answer the questions on your own paper.

Computers Make sure the computers are plugged in. Be careful of the cords when you move. Go to the websites mentioned. Follow the directions on the instruction sheet. Leave the instruction sheet so that it can be found by the next group.

Writing Use your flash cards to help with the vocabulary. Write as much as you can according to the prompt shown on the screen.

Centers and Rotation There will be about 11 students in each center. You will have 14 minutes in each center. All students will need to rotate to the right or clockwise. Be careful when you move. After the last center of the day, Straighten up the room and be helpful. Make sure the computers are turned off and put away neatly. Turn in papers, Return to your seats.

Center activities for the day. Vocabulary builder. Crossword, Pictionary or hangman. Reading – La llorona read and answer questions. Computers studyspanish.com conjuguemos.com Writing individual

Writing prompt.

¿A dónde quieres ir? y ¿por qué? Escenario. You were able to go on a vacation for five days. Each day you went to a different place. Write a paragraph in Spanish that tells where you are went. Describe the place and write about two or three things that you did or that happened while you were there. Please use sentences that start with a capital letter and end with punctuation.