Jacksonville Commons Middle School

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Advertisements

El alfabeto.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
El Alfabeto / El Abecedario
El alfabeto español.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Target: Describes people and things.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
GREETINGS, SALUTATIONS, LETTERS, AND NUMBERS
Señora Johnson Beginning Spanish
Hoy es el primero de septiembre del 2016
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
ESPAÑOL 1, el 22 de Septiembre
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Lección Preliminar Los Básicos.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 24 Español 1—Acelerado
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Lección Preliminar Los Básicos.
Lección Preliminar Los Básicos.
Learning the Spanish Alphabet
LANGUAGES FOR ALL: SPANISH 1.1
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Write out the capitals that are spelled below
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Objetivo: Yo puedo hablar de los números en español.
Fecha: Hoy es martes el ocho(8) de enero de
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Castellano I Agosto y Septiembre.
Transcripción de la presentación:

Jacksonville Commons Middle School Clase de español Jacksonville Commons Middle School ALPHABET 14 de febrero de 2017

EQ: How I pronounce and spell the letters in Spanish alphabet? AGENDA: Review alphabet and the sound of each letter. Practice spelling words. TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

Hache* I Jota Ka eLe ellie eMe eNe A Be Ce Che De E Efe Ge eÑe O Pe Qu Do you remember how each letter sounds like? Hache* I Jota Ka eLe ellie eMe eNe A Be Ce Che De E Efe Ge eÑe O Pe Qu eRe eSe Te U Ve Doble V- W Equis - X Ye Zeta

Hache* U I Ve A Jota Doble V- W Be Ka Equis - X Ce eLe Ye Che ellie Task 1: Write down words in Spanish that begin of contain the letter of the alphabet. Hache* I Jota Ka eLe ellie eMe eNe U Ve Doble V- W Equis - X Ye Zeta usted favor Washington excelente ayuda azul A Be Ce Che De E Efe Ge adios bien gracias nachos despacio está frase hola bien karate funcional Llama eÑe O Pe Qu eRe eSe Te niño despacio quilo frase llama siento

SALUDO PRESENTACIÓN FRASES FUNCIONALES Spelling game Work with a partner: Teacher will spell words twice. Write down each word in the right category. I will say Espacio= space when there is more then one word. Categorías SALUDO PRESENTACIÓN FRASES FUNCIONALES Hola Adiós Despacio Gracias Me llamo Mucho gusto Despacio Hola Adiós Me llamo Gracias Mucho gusto

K S Hola, me llamo Claudia Acevedo¿cómo está? Let’s look at some exceptions. Read this dialogue. Exception 1: Is the letter C sound the same in all the cases? Explain why. Hola, me llamo Claudia Acevedo¿cómo está? Bien ,gracias, yo me llamo Cecilia Cuenca. Mucho gusto Claudia Mucho gusto Cecilia. Cl Ce Co Ci Cu K S Sounds like… El Alfabeto Español, Abecedario - Las Letras en Español | don Quijote

K S casa ciudad cuidado cerca casco centro house city be careful near Listen and identify the correct sound. Sort them by telling is each example belongs to the “K” or to the “S” sound. K S casa ciudad cuidado cerca casco centro house city be careful near helmet center CHALLENGE Can you tell the meaning in English of those words?

Hola, me llamo Carlos Quicón¿cómo está? Let’s look at some exceptions. Read this dialogue. Exception 2: Identify the sound of the underlined syllable. What does it sound like? Explain why. Hola, me llamo Carlos Quicón¿cómo está? Bien ,gracias, yo me llamo Quimera Quesada. Mucho gusto Señor Quicón Mucho gusto Señora Quesada. Ca Co Qui Que

c q caro pequeño quiero queso camino quinto cuchillo expensive little Listen and identify the correct sound. Sort them by telling is each example belongs to the “c” or to the “q” sound. c q caro pequeño quiero queso camino quinto cuchillo expensive little i want cheese path fifth knife CHALLENGE Can you tell the meaning in English of those words?

Hola, me llamo Guillermo Germán Gutierrez ¿cómo está? Let’s look at some exceptions. Read this dialogue. Exception 3: Identify the sound of the underlined syllable. All the G sound the same? How can diferenciate them? Explain why. Hola, me llamo Guillermo Germán Gutierrez ¿cómo está? Bien ,gracias, yo me llamo Girasol Guerra . Mucho gusto Señor Gutierrez Mucho gusto Señora Guerra. Gu Gr Ge Gue Gi Gui Strong sound Soft sound

strong soft gigante gato genial guitarra guerrero amigo giant cat Listen and identify the correct sound. Sort them by telling is each example belongs to the “K” or to the “S” sound. strong soft gigante gato genial guitarra guerrero amigo giant cat genius guitar warrior friend CHALLENGE Can you tell the meaning in English of those words?

Task 1: Teacher will spell word. Write them down and then decide which category belong. a. Saludo(Greeting) b. Presentación c. Frases funcionales be- i- e- ene Ce-o-eme-o / e- ese-e-t-a De-i-ese-ce-u-ele-pe-e

CHALLENGE Task 2: Who can spell a word for the class? Pick one word or phrase from the vocabulary we been working until now and spell it. Note: if you select a phrase make sure you let them know saying “space= espacio” between spell words. CHALLENGE

TAREA How do you spell your name? Be prepare to spell you name in class. What letters in the Spanish alphabet sound similar to the English alphabet ? Which letter sound different? Which caracters are totally new?

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo!

It tells you where its people come from and where they are going.❞ ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown