c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Capítulo 1 el vocabulario
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Apuntes: Mis clases Español 7. Art class Social studies Physical education Spanish class French class German class Math Science ¡Me encantan las matemáticas!
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Adjetivos Descriptivos
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
DO NOW – LUNES, 25 DE AGOSTO *WRITE DOWN THE SPANISH AND ENGLISH WORDS FOR EACH OF THE FOLLOWING CLASSROOM OBJECTS.
Masculine vs. Feminine Definite and Indefinite Articles Noun/Adj Agreement.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 17 de octubre del 2013 Propósito # 10: En la clase, ¿Quién es perezoso/a? Actividad Inicial: In 4 sentences,
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
LISTENING COMPREHENSION TEST
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Actividad Inicial: Describe the people using the word box of adjectives 3 de octubre del 2014 Proposito 12B.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 5 noviembre del 2015
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
A reading about Simón Bolívar
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Describe tu clase favorita:
Wooo hooo… This is going to be exciting!
Target: Describes people and things.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
Los Adjetivos Posesivos
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 5 de octubre del 2017
Vocabulario y Gramática
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 29 de marzo de 2017.
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
La escuela Laura Aldayturriaga.
Apuntes: Los Adjetivos
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Describes self and others.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
En LA ESCUeLA.
Actividades de HOY Repasar la tarea Apuntes Actividad de escribir
Write in Spanish (See pag 96)
los ojos (verdes, azules)
Spanish Vocabulary.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Somos Estudiantes 2A.
Describing my classes and teachers
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia Target: describe self and others c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia

Use grammar terms to say how Spanish works: Describes self and others Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe? Say a lazy student, a young teacher (f)

How do you say the school, the high school, the secondary school? Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?

Saquen sus listas de vocabulario Describes self and others. Saquen sus listas de vocabulario

¿Cómo es la clase de español? Describes things. ¿Cómo es la clase de español? aburrida interesante difícil duro fácil grande pequeña

¡Represéntalo! ¡Todos a pie! Target: Talk about the weather ¡Represéntalo! ¡Todos a pie! ¡Levántense! Muévanse todos… al bailar, Ahora muévanse todos… que pronto habrán de gozar al ritmo de este compás acaban de cantar Ya know bailando aprenderán esto ya va a empezar

¿Cómo es la clase de español? Describes things. ¿Cómo es la clase de español? aburrida interesante difícil duro fácil grande pequeña

En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Describes things. Fill in español and read aloud! La clase de _____ es una clase fácil. La clase de _____ es una clase difícil. La clase de _____ es una clase dura. La clase de ___ es una clase aburrida. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Use hand signals: facil – hand down, dificil – wipe brow , dura – pull hair out aburrida, - yawn interesante – give them bug eyes, mouth open, grande – arms wide, pequeña – small arms

En el colegio, ¿Cómo es el curso de español? Describes things. Read aloud! El curso de _____ es un curso muy fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de _____ es un curso aburrido. El curso de _____ es un curso interesante. El curso de _____ es un curso grande. El curso de _____ es un curso pequeño. En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?

En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____? Describes things. 1)La clase de _____ es una clase fácil. 2) El curso de ____ es un curso difícil. 3) El curso de _____ es un curso duro. 4) El curso de ___ es un curso aburrido. 5) La clase de __ es una clase interesante. 6) La clase de _____ es una clase grande. 7) La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____?

La profesora de español no es aburrida. Es interesante. Describes things. ¿Cómo son la escuela, el curso, y la clase? State the opposite. Be careful with your adjective. If you’re describing a masculine noun, use a masculine adjective. If you noun is feminine, use a feminine one! Modelo: La profesora de español no es aburrida. Es interesante. El curso de historia no es difícil. Es _____________. La clase de español no es grande. Es _____________. El colegio de NC no es muy grande. Es ____________. La escuela secundaria de NC no es fácil. Es _________. fácil pequeña pequeño difícil

How do you say the school, the high school, the secondary school? Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?