¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
Tu Sala de Clases.
8 de febrero de 2017.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Español 1 13 de febrero de 2017.
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Español 1 10 de febrero de 2017.
Unidad 3: Somos estudiantes
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Martes, el 27 de octubre.
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Description Sentences
Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb
Tapas ¿ Llamo a Juan? Sí llámalo.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Proyecto de Receta.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto: Calentamiento ¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:

Calentamiento Possible answers: La mochila está a la izquierda del libro El bolígrafo está encima del libro El libro está al lado de la mochila

¡Recuerda! Final Quiz 4.2 – Tuesday 12/16 Missing work is 10 pts off every day it is late Speaking Final- Thursday 1/8/14 (the Thursday we come back from break)

¡Habla! Con un compañero de clase - Choose an object in the room and explain where it is located using directional vocab Your partner must guess what object you are talking about based off the descriptions – Ex: Está a enfrente de la puerta, a la derecha de las computadoras, y enfrente de los estudiantes. Entonces (then), tell your compañero de clase where to put their lápiz/bolígrafo using your directional vocabulary Pon (put) el lápiz encima del escritorio

Acción Groups of two Write a scene for a conversation between two people asking for directions in a cuty Use your famous places sheets from yesterday Each person should have at least 6 lines (not including “hola” y “adiós”) 25 minutos para escribir

Práctica PRIMERO – Each student will receive a reading comprehension passage Read the email and answer the six questions on your sheet SEGUNDO- Then, read the second paragraph and draw the picture it is describing. Make sure your objects are in the correct locations in your picture Turn this entire sheet in for a class work grade!