Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Instrucciones: In Spanish, and in English, there are some words that we usually use JUST in the singular or plural form. USING YOUR VOCAB 3-1, complete.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
How do you respond to the following greetings in Spanish?
sección escuchada del examen final del primer semestre
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
El 28 de Agosto Objetivos:
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
¡Los Adjetivos!.
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Unidad 3: Somos estudiantes
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Las Formas en Español El triángulo El cuadrado El círculo
Write in Spanish (See pag 96)
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Unidad 2: En la Ciudad Lección 3.
2.8 Gustar.
Using the correct phrase, translate
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Bell Ringer: Define the following terms
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Hay… There is… Un gato.
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Singular  Plural, Plural  Singular
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
What items do I wear during the summer?
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1) Interview your shoulder partner, and write down their answers to the following questions in Spanish. Answer your partner’s questions in Spanish. Use vocabulary PE-1, 1A, and 1B. ¿Cómo te llamas? ¿Qué te gusta hacer? ¿Cómo eres tú?

La Práctica (parte 2) Introduce your shoulder partner to the class using the vocabulary from 1A and 1B. Use complete sentences (you may translate and use those below) He /She is called (Spanish name). He / she likes (activity from 1A) and is (adjective from 1B).