Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Advertisements

I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Page 88 Realidades 2 Possessive Adjectives. Showing Possession In Spanish there are NO apostrophes. You cannot say, for example, Jorge’s dog,
Apuntes de noviembre Los adjetivos posesivos tónicos y los pronombres posesivos Stressed possessive adjectives and possessive pronouns.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
Los Adjetivos Posesivos
Para hacer ahora Libro de actividades pg. 187.
Possessive adjectives
Apuntes 26 de noviembre – primero de diciembre
Possession in Spanish.
Los Adjetivos Posesivos
Día 57-NS & NM el 8 de noviembre Horario regular
Subject Pronouns I - yo we - nosotros(as)
Pronouns = pronombres.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Lección 4: los pasatiempos
Proposito # 5: ¿Cuantas personas hay en tu familia? Actividad inicial:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish I 22 octubre 2012.
Día número 67—español 1 El 30 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 64—español 1 El 18 de noviembre Horario Regular
POSSESSIVE ADJECTIVES
Pronouns y pronombres.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Día número 61 Español 1—Acelerado
Adjetivos Posesivos- Possessive Adjectives
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
Describing people: Subject pronouns & the verb ser
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Hoy martes el 20 de diciembre
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Direct Object pronouns Guided notes
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Possessive Adjectives
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Using Verbs.
Unidad 1 Etapa 1 Subject Pronouns Pronombres
Subject Pronouns.
Día número 60 Español 1—Acelerado
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Regular verbs, tener, estar, ir
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
Adjetivos posesivos.
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
How do I ask a question in Spanish???
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Día número 66 Español 1—Acelerado
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
SUBJECT PRONOUNS singular plural I yo we nosotros you (f) tú y’all
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Usar el presente para hablar de personas
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
El verbo tener “To have”.
Transcripción de la presentación:

Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |    Continuous effort - not strength or intelligence - is the key to unlocking our potential. Winston Churchill

You can be successful, one step at a time! LEER EL BOLETÍN You can be successful, one step at a time!

COMPARTIR el proyecto con sus compañeros. ENTREGAR el proyecto.  

El 17 de noviembre pg B APUNTES #6: ADJETIVOS POSESIVOS my = mi / mis our = nuestro/a; nuestros/as your (informal) = tu / tus you guys’ (Spain) = vuestro/a/os/as your (formal) = su / sus you guys’ = su / sus his / her = su / sus their = su / sus Possessive Adjectives ARE ADJECTIVES, so they agree with the NOUN THAT FOLLOWS! my books  mis libros our car  nuestro carro their book  you guys’ house  their dog  you plurals’ class  SU libro SU casa SU perro SU clase

Practica con tu compañero: LOS ADJETIVOS POSESIVOS w/ the verb TENER (to have) I have = TENGO We have= TENEMOS You have = TIENES Spain you pl= TENÉIS He/She/You polite= TIENE You all, you pl= TIENEN You guys Traduce I have my homework. You have your paper. He has his pencils. She has her test. You polite have your project. We don’t have our backpacks (mochila). They have their car. You guys have your book. Tengo MI tarea. Tienes TU papel. Tiene SUS lápices. Ella tiene SU examen. Usted tiene SU proyecto. No tenemos NUESTRAS mochilaS. Tienen SU carro. Ustedes tienen SU libro.

REPASAR: Academic Vocabulary Answer these questions: 1. What is an infinitive in Spanish? 2. What is an infinitive in English? 3. What are the subject pronouns? 4. What does “conjugation” mean?  

SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person I We You You all COMPLETA la tabla con los pronombres personales del sujeto (Subject Pronouns) en inglés:   SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person I We You You all He, She, It They

SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person Yo Nosotros/as Tú COMPLETA la tabla con los pronombres personales del sujeto (Subject Pronouns) en español:   SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person Yo Nosotros/as Tú Vosotros/as Usted* Ustedes* Él, Ella Ellos, Ellas

TO BE SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person I am We are CREATE a conjugation chart para el verbo “to be” en inglés: TO BE   SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person I am We are You are You all are (SPAIN) You polite are* You all are* He is, She is They are

SER SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person soy somos eres CREATE a conjugation chart para el verbo “to be” en español: SER   SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person soy somos eres sois es* son* es son

El 17 de noviembre APUNTES #7: Uses of SER TRADUCE: 1. (Yo) soy alto. 2. (Tú) eres hermoso. I am tall. You are beautiful. He is handsome. We are intelligent. They are sports loving. You polite are clever/witty. You guys are hardworking. 3. (Él) es guapo. 4. (Nosotros) somos inteligentes. 5. (Ellos) son deportistas. 6. Usted es listo. 7. Ustedes son trabajadores.

IR A SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person VOY a VAMOS a CREATE a conjugation chart para el verbo “to go” en español: IR A   SINGULAR PLURAL 1st person 2nd person 3rd person VOY a VAMOS a VAS a VAIS a VA a* VAN a* VA a VAN a

LA TAREA: STUDY for a test on DESCRIBING a picture REVIEW the activities where you described Shrek and Salvador Dalí plus the info you used on the poster project. 2. STUDY the voc—adjs 3. STUDY the rest of the Activities/Pastimes Voc #31-53 4. DO the old QUIZLETS for partial credit if you haven’t done them yet.

El 14 de noviembre Pg C ACT # 5: Las descripciones Describe con oraciones completas: ¿Cómo se llama? (Shrek) ¿Cuántos años tiene? (108) ¿De dónde es? (Escocia=Scotland) ¿Dónde vive? (en una ciénaga) ¿Qué le gusta hacer? (asustar a los aldeanos=villagers) ¿Cuál es su pasatiempo favorito? ¿por qué? ¿Cómo es? (personalidad y 2 características físicas?

El 15 de noviembre Pg C ACT # 6: Las descripciones Describe a Salvador Dali—as if he were still alive: ¿Cómo se llama? (Salvador Dali) ¿Cuántos años tiene? (1904-1989) ¿Cuántas personas hay en su familia? (4) ¿De dónde es? (Catalonia, Spain) ¿Dónde vive? (in Figueres, Spain) ¿Qué le gusta hacer? (paint) ¿Cuál es su pasatiempo favorito? ¿por qué? ¿Cómo es? (personalidad y 2 características física