Hoy vamos a.... aprender cómo expresar las opiniones y dar razones aplicar las reglas para adjetivos construír frases para hablar de nuestras opiniones de las asignaturas ©rh09
Busca lo contrario a cada adjetivo fácil difícil bueno malo interesante aburrido I have simplified this lesson by reducing the number of adjectives to 6 but retaining the variety of different tasks students are required to do with this reduced number of new words. malo ¿Qué significan? difícil aburrido
Present and practise these pairs of adjectives
1 2 3 4 5 6
1 2 3 4 5 6 Students volunteer the adjectives as they are covered by clouds.
1. El francés no es aburrido es……………………… 2. La tecnología no es mala es ………………………… 3. La música no es difícil es……………………… Students practise saying these sentences, finishing them off with the opposite adjective.
1. ………………………………………………………… 1. El inglés es fácil. 2 3 1. ………………………………………………………… 1. El inglés es fácil. 2. El español es interesante. 2. ………………………………………………………… 3. ………………………………………………………… 3. El instituto es bueno. Listening to complete the phrases.
Pienso que…… Slide to model sentences giving opinions beginning with ‘Pienso que’...
1. Pienso que la tecnología es fácil 2 1 3 4 If time allows students practise in pairs making these sentences and write them as well – if no time to write, elicit the correct answers whole class. Slide 13 has the answer sentences. 1. Pienso que la tecnología es fácil
2 1 3 4
1. Pienso que la tecnología es fácil 2. Pienso que la educación física es buena. 3. Pienso que la música es interesante. 4. Pienso que el español es fácil.
Test de vocabulario 3.2 easy good interesting bad boring difficult fácil bueno interesante malo aburrido difícil