Día número 11 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Advertisements

El Alfabeto / El Abecedario
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Día número 13—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Día número 1 Español 1—Acelerado
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Día número 12 Español 1—Acelerado
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Día número 11—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
A Ahhh.
Día 6 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Day 4 Week 9.
Día número 14 Español 1—Acelerado
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 22 Español 1—Acelerado
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
Día número 43 Español 1—Acelerado
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Día número 12—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Día número 9—español 1 Copy Voc útil Spelling one’s name Birthdays
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 15 Español 1—Acelerado
Día número 17 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Día número 121—español 1 El 6 de marzo
Día número 9—español 1 Pronunciation letters of the Alphabet
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 54 Español 1—Acelerado
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Día número 28 Español 1—Acelerado
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 10 Español 1—Acelerado
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 12 Español 1—Acelerado
Día número 18 Español 1—Acelerado
Día número 19 Español 1—Acelerado
Día número 19 Español 1—Acelerado
1.12 Repaso 2 de septiembre.
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Quasimodo: Check your homework!
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
BELL WORK Use same paper from Monday
Transcripción de la presentación:

Día número 11 Español 1—Acelerado LEER el Boletín https://docs.google.com/document/d/1T18Rn7uMm_fkwLbKWj__UhScrmcTnAJFm7SOuNdbwOY/edit?ts=59a737e4

Día número 11 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What cultural practices have you learned so far? What Hispanic values do they demonstrate? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the Spanish Alphabet and Spelling Rules To learn useful phrases for communicating in Spanish

Completar la lista de cumpleaños. Dividir las palabras (words) de la canción (song) en sílabas. Practicar leyendo (reading) las palabras de la canción. CANTAR para los cumpleaños de agosto.

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

Recoger (pick up) los papeles y el dinero de las personas que quieren (want) ordenar la revista (magazine).

La SraB estampa y recoge (collects) la tarea: Not due until Sept 1. Students come up with paper and crónica to get them stamped if they have them today. La SraB estampa y recoge (collects) la tarea: la información en el papel de Procedimientos de la Clase

La Tarea Get the syllabus/class procedures paper filled out and signed (if you didn’t do it yet). SEND me an EMAIL with the info I asked for. MEMORIZE the alphabet GET MAGAZINE paper filled out: If you don’t want the magazine, write name, period and mark NO. If you do, get parent info & $ in ASAP. 5. STUDY anything you weren’t sure about today. 6. Make sure to sign up for Google Classroom and Quizlet.

How To Log In To Your Google Account: 1. Go to classroom.google.com Unirse a Google Classroom How To Log In To Your Google Account:   1. Go to classroom.google.com 2. Select "Sign In" 3. Email: Your email is your Permanent ID@studentmail.org (For example: 125487@studentmail.org)      TIP: Do not include any zeros in front of the ID      TIP: This is not your 5 digit Student ID, it is the longer Permanent ID      TIP: You can find your number on student portal, your class schedule, or your ID card right below the bar code 4. Password: (For example: 25487jennifer)      Your password is the LAST FIVE DIGITS of your Permanent ID followed by your first name as it is recorded in Aeries.

5. Once logged in, you will click the "+" sign in the top right corner to add classes. Your teachers will give you the correct "class code" and you will be able to join the class.   6. REMEMBER: This is a gmail account. You will receive emails to this account and can access Google Drive from this account. You will have a "Classroom" folder automatically set up in your Drive for all your classwork (organized by teacher name). 7. If you FORGET YOUR PASSWORD! If you changed the password and now don't remember it and can't log in, inform your instructor and they will request it to be reset. This may take up to 48 hours, so TRY NOT TO FORGET IT!  Per 1: kh7q5f2 Set notifications for this account so you will know when something has been added.

5. Once logged in, you will click the "+" sign in the top right corner to add classes. Your teachers will give you the correct "class code" and you will be able to join the class.   6. REMEMBER: This is a gmail account. You will receive emails to this account and can access Google Drive from this account. You will have a "Classroom" folder automatically set up in your Drive for all your classwork (organized by teacher name). 7. If you FORGET YOUR PASSWORD! If you changed the password and now don't remember it and can't log in, inform your instructor and they will request it to be reset. This may take up to 48 hours, so TRY NOT TO FORGET IT!  Per 2: qytignr Set notifications for this account so you will know when something has been added.

5. Once logged in, you will click the "+" sign in the top right corner to add classes. Your teachers will give you the correct "class code" and you will be able to join the class.   6. REMEMBER: This is a gmail account. You will receive emails to this account and can access Google Drive from this account. You will have a "Classroom" folder automatically set up in your Drive for all your classwork (organized by teacher name). 7. If you FORGET YOUR PASSWORD! If you changed the password and now don't remember it and can't log in, inform your instructor and they will request it to be reset. This may take up to 48 hours, so TRY NOT TO FORGET IT!  Per 3: 8asnds Set notifications for this account so you will know when something has been added.

Per 1: https://quizlet.com/join/sfk7bywcR Unirse a Quizlet.com   Per 1: https://quizlet.com/join/sfk7bywcR Demonstrate GAMES for QUIZLET.COM

Per 2: https://quizlet.com/join/TYfrB8D4f Unirse a Quizlet.com   Per 2: https://quizlet.com/join/TYfrB8D4f Demonstrate GAMES for QUIZLET.COM

Per 3: https://quizlet.com/join/bnjkFs7mg Unirse a Quizlet.com   Per 3: https://quizlet.com/join/bnjkFs7mg Demonstrate GAMES for QUIZLET.COM

Usa la canción (song) Frère Jacques para aprender (to learn) los días de la semana: lunes, martes lunes, martes miércoles, miércoles jueves, viernes, sábado jueves, viernes, sábado do-min-go do-min-go NOTA: La semana en español empieza (starts) con lunes (Monday).

El ALFABETO y SONIDOS ESPECIALES Las VOCALES: how would you say: ah  eh  ee  oh  oo  a e i o u

A…E…I…O…U… El burrito sabe más que tú. = The donkey knows more than you.

Vowels… A (ah) E (eh) I (ee) O (oh) U (oo) Taco Song If you know taco, and burrito, And Pepe- You know the vowels! There's no exceptions Like with English vowels; This is always how they sound! A (ah) E (eh) I (ee) O (oh) U (oo)

PPT: Spanish Alphabet El alfabeto: A ah L eh-leh U oo (as in boo) B beh LL eh-yeh V veh C seh M eh-meh W doh-bleh oo CH cheh N eh-neh X eh-keys D deh Ñ eh-nyeh Y ee-greh-guh; yeh E eh O oh Z seh-tuh F eh-feh P peh G heh Q coo Practica con tu compañero H ah-cheh R eh-reh I eee RR eh-rrrreh J hota S eh-sseh K ka T teh PPT: Spanish Alphabet

El Alfabeto A, B, C, CH, D, E, F, G H, I, J K, L, LL M, N, Ñ NOTE: All the special letters except the Ññ are no longer considered official letters of the alphabet, but I teach them as separate letters to make it easier to learn the rules for adding accents to words. H, I, J K, L, LL M, N, Ñ O, P, Q, R, RR S, T, U, V, W X, Y y terminamos con la Z (and we finish with Z )

¡Qué Bueno! You are now a master of the alfabeto!

¿Cómo se escribe tu nombre? --How do you write your name? Se escribe __ __ __... --You write it __ __ __... REPITE hasta que (until) puedas hacerlo (do it) fácilmente (easily).

--Escribe las letras que la SraB dice. Saca la pizarrita. --Escribe las letras que la SraB dice. --¿Qué palabra (word) escribiste? GIGANTE SILLA ZANAHORIA DIFíCIL CáMARA

El ALFABETO y SONIDOS ESPECIALES Las vocales: ah  eh  ee  oh  oo  Sonidos especiales: ca  ce  ci  co  cu   “keh”  “key”    a “ka” e “se” que “si” qui i o “ko” u “ku” cuaderno caja cien quién cenar quedar cine quinientos Cacique culpable ciudad composición calle comida cuidado

El ALFABETO y SONIDOS ESPECIALES Las vocales: ah  eh  ee  oh  oo  Sonidos especiales: ga  ge  gi  go  gu   “geh”  “gee”    a “gah” e “heh” gue “hee” gui i = weak o “goh” u = weak “goo”

El ALFABETO y SONIDOS ESPECIALES Las vocales: ah  eh  ee  oh  oo  In Spanish, 2 weak vowels stay in the same syllable, but you divide 2 strong vowels. A strong vowel with an accent is still a strong vowel. The accent is needed for correct pronunciation. I and U are weak vowels, but they are strong when they have an accent. a e i = weak o u = weak llegué juego jugo tecnología geografía general inteligente integral jugué

El ALFABETO y SONIDOS ESPECIALES In Spanish, 2 weak vowels stay in the same syllable, but you divide 2 strong vowels. A strong vowel with an accent is still a strong vowel. The accent is needed for correct pronunciation. I and U are weak vowels, but they are strong when they have an accent. Las vocales: ah  eh  ee  oh  oo  a e i = weak o u = weak Lle-gué Jue-go Ju-go Ge-o-gra-fí-a Tec-no-lo-gí-a Ge-ne-ral In-te-li-gen-te In-te-gral Ju-gué

RECUERDA (Remember) : Primero (1st), completa el Índice: Página Fecha TEMA Pg 1 El 22 de agosto Vocabulario útil El 23 de agosto Vocabulario para Conversación #1 El 24 de agosto Vocabulario para Conversación #2 Pg __ El 31 de agosto Vocabulario para Conversación #3

Segundo (2nd), salta una línea y escribe la fecha y el título de la entrada: All your papers need a page #, your name & period in the top, right hand corner. Pg # 2 Nombre Per. El 31 de agosto : Voc Conv #3 Write the date, section title with number highlighted and title of the entry. Apuntes #4: Skip (salta) a line between entries. Repeat for next entry. El : Apuntes #__: El : Apuntes #__:

Voc Nuevo (new) para Conversación #3: ‒ Good afternoon, sir! ‒ What is your name? ‒ My name is Mr. ___. ‒ How are you, Mr.__? ‒ I’m sick. ‒ What a shame! ¡Buenas tardes, señor! ¿Cómo se llama usted? Me llamo Sr. __. ¿Cómo está usted, Sr. __? Estoy enfermo. /a ¡Qué lástima! señorita = miss = not married Srta. = Miss señora = missus = married Sra. = Mrs.