La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Day 4 Week 9.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Day 4 Week 9."— Transcripción de la presentación:

1 Day 4 Week 9

2 Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada.
Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. How you feel and where you are, always use the verb ‘estar.’

3 Daily Agenda Agenda Diaria
Patada & Vocabulario Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Quick practice Work period: Lo Tengo game Closing: review for bonus points

4 Essential Question Pregunta Esencial
¿Cuál es la fecha de hoy?

5 Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje
MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can say the date.

6 0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.

7 Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www
¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!

8 Hoy es… Ayer fue… Mañana será…
¿Qué día es hoy? Hoy es jueves. ¿Qué día fue ayer? Ayer fue miércoles. ¿Qué día será mañana? Mañana será viernes. ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es jueves, el 6 de octubre de 2016.

9 ¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday?
Mi cumpleaños es el # de mes de año . My birthday is the # of month of year . Por ejemplo: Mi cumpleaños es el quince de enero de dos mil. For example: My birthday is the 15th of January of 2000.

10 Contesta en frases completas en español.
Quick Practice/ Práctica rápida 06/10/2016 Escribe en un papel para la semana. Contesta en frases completas en español. - ¿Cómo estás tú? - ¿ Cómo te llamas tú? - ¿De dónde eres tú? -¿Cuántos años tienes tú? -¿Cuándo es tu cumpleaños? papers

11 Turn in your QP

12 Pronouncing the letters C, G & Q
Ga - gah Ge - heh Gi - hee Go - goh Gu – goo (like moo) *Gue – gain *Gui - gee *Güe - gwey *Güi - gwee Qua– kwah Que - kay Qui – key Quo – kwoah (like quote) Ca - kah Ce - say Ci - see Co - cold Cu – coop * ‘Cu’ follows the Weak + Strong vowel rule Hard ‘c’ Soft ‘c’

13 Let’s finish up our alphabet pronunciation guides.

14 Vamos a practicar.

15 Make your own pronunciation guide.
Write each letter of the alphabet and an English pronunciation guide beside it. Ejemplo: i = ee Next, take each word from the alphabet list and break it apart into syllables. Ejemplo: iguana = i-gua-na Then write out a pronunciation guide for each word. Write how you understand to pronounce it. Ejemplo: iguana = ee-gwa-nah


Descargar ppt "Day 4 Week 9."

Presentaciones similares


Anuncios Google