UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Advertisements

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Telling Time.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
________ mochila the THE DEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino: ellos Femenina: lalas “THE” THE INDEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés III L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
Comparisions of equality Which are the Comparisons of equality the most common way that Spanish uses to indicate that two people or things are equally.
Las Palabras Interrogativas
Indefinites and Negatives
Licenciatura en Derecho Tema: Expresar acuerdos y desacuerdos.
Wooo hooo… This is going to be exciting!
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Spanish NOUNS & ARTICLES
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Las Palabras Interrogativas
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Licenciatura en Contaduría Decisiones personales. Lengua extranjera.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho
First Grade Dual High Frequency Words
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
More sentences that contain if…
Las Palabras Interrogativas
Take 2: Affirmative and Negative words
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Licenciatura en Derecho Decisiones personales. Lengua extranjera.
The Plurals of Adjectives
Licenciatura en Contaduría
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Affirmative & Negative Words
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
Definite and Indefinite Articles
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Forming questions.
Formal Commands! Ten-Hut!
Las Palabras Interrogativas
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gustar, Interesar, Aburrir
El agua.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Stressed Possessive Adjectives and Pronouns
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés V. L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Julio – Diciembre 2016

Resumen (Abstract) En esta presentación se explica el uso de los cuantificadores en inglés. (In this presentation the use of quantifiers is explained.)

Palabras clave (Keywords): Much, many, some, any, no, none, a lot of, lots of, few, a few, a little. Mucho (s), algunos (as)/ algo, no, ningun (a), mucho (s)/ demasiado, poco.

Objetivo general: El alumno podrá expresar eventos, sueños, expectativas y ambiciones; y de manera breve dar su opinión acerca de planes futuros, preferencias; así como enunciados ciertos o inciertos, hará énfasis del objeto del que se habla y no del sujeto que ejecuta la acción

Nombre de la unidad: Objetivo de la unidad: UNIDAD 3: Things we take on holiday Objetivo de la unidad: El alumno será capaz de hablar de cantidades utilizando diferentes expresiones. De la misma manera, será capaz de expresar una queja y hacer peticiones.

Tema:     3.1 Hablar de cantidades

Desarrollo del Tema: Quantifiers indicate (as its name says) quantity. They are answers to the questions How much…? And How many…? They can be used with countable and uncountable nouns, or sometimes both nouns.

Quantifier Countable Uncountable Many X Much Some Any No/ None A lot of/ Lots of Little/ A little Few/ A few

We use quantifiers to express the idea of quantity or number, but let’s see how to use them especifically.

MANY We use many to express the idea of a big quantity. It is used in negative sentences and questions (when they are requests or offers) with uncountable nouns and with plural countable nouns. Note: It is possible to use many in affirmative sentences, but it is more common to use a lot.

MUCH Much expresses also the idea of a big quantity and it is used in negative sentences and questions. Much is only used with uncountable nouns. It is possible to use much in affirmative sentences, but this would be when our phrase is more formal and it is not very common.

SOME It is used with uncountable nouns or plural countable nouns, in affirmative and interrogative sentences (just if we want to confirm something). It is used for an indefinite quantity but limited.

ANY We use any in the same way as some, but in negative and interrogative sentences.

No/ none We use no, as a negative meaning. Unlike no, we can use none by itself, so it is common to use it at the end of phrases and as an answer for questions which make reference to quantities.

A LOT OF/ LOTS OF They are used when we want to express a really big quantity. It can be used with countable and uncountable nouns. We do not use them in questions. Generally, lots of is more informal.

LITTLE/ A LITTLE We use them to talk about a small quantity and we use them only with uncountable nouns. The difference between them shows an opinion about quantity. We use a little for a positive opinion and little expresses a negative opinion.

Few/ a few They express a small number. A few can be enough, and it is used only with countable nouns. As in the previous slide, few expresses a negative opinion and a few describes it in a positive way.

Referencias bibliográficas: Paul Davies, M. G. (2014). Make it Real! Professional. Mexico: Universidad Autónoma del Estado Hidalgo.