Day 2 Week 14 15/11/2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

LOS COLORES COLORS.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
¿De qué color es?.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
¡LOS COLORES!.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Objetivo: repaso Estudiantes aprenderán y aplicarán el uso de adjectivos. Estudiantes escribiran descripciones de personas, cosas y animales.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Wooo hooo… This is going to be exciting!
Agreement.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Español el 6 de septiembre.
Day 4 Week /09/2016.
Day 3 Week 7 21/09/2016.
Day 1 Week 7 19/09/2016.
Day 5 Week 10 21/10/2016.
Day 4 Week 3 8/25.
Day 4 Week 6 SP2.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Adjectives - Describing things.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Day 4 Week 9.
Day 4 Week 6 15/09/2016.
Práctica de vocabulario
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Day 5 Week 6 9/16.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Day 2 Week 8 27/09/2016.
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Los Adjetivos.
There are four words in Spanish that mean “the”.
Los colores L/O: 1.To learn different colours in Spanish
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
The Plurals of Adjectives
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT
There are four words in Spanish that mean “the”.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Using adjectives to describe Gender & Number
Adjectives - Describing things.
Los Adjetivos.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
There are four words in Spanish that mean “the”.
The Colors Los Colores.
Using adjectives to describe Gender & Number
Adjectives – Words that escribe things or people
Using Adjectives as Nouns
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Lección Preliminar Español II
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

Day 2 Week 14 15/11/2016

Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada. Take your Práctica Rápida sheet. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. -For words that end in –e. Number Gender Singular Plural Masculine -e -es Feminine

Daily Agenda Agenda Diaria Opening: Patada & Vocabulario Trabelenguas y Preguntas Importantes. adjectives lesson Quick Practice/Práctica Rápida Work period:new adjectives brief review activity. Closing: Individual sharing of written assignment for bonus points.

Essential Question Pregunta Esencial ¿De qué color es?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can recognize colors in Spanish. I can modify adjectives in Spanish.

El trabalenguas del día Con un cuchillo de acero te descorazonaré, el que te descorazona descorazonador será.

Preguntas Importantes Contesta en una frase completa en español. -¿Qué color es? Es morado. Es plateado. Es gris. Es rosa/rosado. Es naranja/anaranjado.

¿Qué color es? Dinos, Señor Jordan. Azul Rojo(a) Verde Amarillo(a) Gris Rosa Anaranjado(a) Morado(a) Negro(a) Blanco(a) Marrón

¿Qué colores son? Naranja Púrpura Violeta→ Rosado Café→ Turquesa Pardo → Plateado(a)→ Dorado(a)→ Turquesa multicolor

Práctica Rápida Escribe en un papel para la semana Práctica Rápida Escribe en un papel para la semana. La fecha es el 15 de 11 de 2016. Contesta en frases completas en español. Ejemplo: ¿De qué color es el agua? El agua es azul. - ¿De qué color es la naranja? La naranja es naranja/anaranjada. ¿De qué color es la rosa? La rosa es rosa/rosada. ¿De qué color es la uva? La uva es morada. ¿De qué color es el ojo? El ojo es café. ¿De qué color es el conejo? El conejo es gris.

Adjectives In what 2 ways do adjectives agree with nouns? In gender and number. If the adjective ends in an –o, it can be made feminine. It can also be made plural. If it ends in –e or a consonant, it cannot be made feminine. However, it can be made plural by ending in –es. Number Gender Singular Plural Masculine -e -es Feminine Number Gender Singular Plural Masculine -o -os Feminine -a -as