Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Day 3 Week 14 16/11/2016
2
Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada.
Finish up yesterday’s Showbie assignment. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno.
3
Daily Agenda Agenda Diaria
Opening: Patada & Vocabulario Trabelenguas y Preguntas Importantes. adjectives lesson Quick Practice/Práctica Rápida Work period:new adjectives brief review activity. Closing: Individual sharing of written assignment for bonus points.
4
Essential Question Pregunta Esencial
¿De qué color es?
5
Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje
MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can recognize colors in Spanish. I can modify adjectives in Spanish.
6
Trabalenguas del día Los hombres con hambre abren sus hombros hombrunos sin dejar de ser hombres con hambre hombre hombruno.
7
Preguntas Importantes Contesta en una frase completa en español.
-¿Qué color es? Es café. Es dorado. Es negro. Es blanco. Es pardo.
8
¿Qué color es? Dinos, Señor Jordan.
Azul Rojo(a) Verde Amarillo(a) Gris Rosa Anaranjado(a) Morado(a) Negro(a) Blanco(a) Marrón
9
¿Qué colores son? Naranja Púrpura Violeta→ Rosado Café→ Turquesa
Pardo → Plateado(a)→ Dorado(a)→ Turquesa multicolor
10
In what 2 ways do adjectives agree with nouns?
Gender Number
11
Let’s review the assignment from yesterday.
12
Now, let’s discuss adjectives in more detail.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.