Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
3.10 Repaso 2 el 2 de noviembre
Anuncios Examen Oral- HOY Examen Escrito- mañana, el 3 de noviembre Duolingo- miércoles, el 30 de noviembre
Examen Oral You will have three minutes to write about the four steps of your daily routine including location and the necessary tools for each step. After that, you will be called up randomly. You must hand in the reading and the writing activity today to get credit so complete it on a separate sheet of paper.
Práctica- Reading 1. ¿Por qué Paco se sintió terrible? 7. ¿Qué le prescribió la doctora? 2. ¿Qué pasó en la escuela? 8. ¿Adónde fue Paco para recoger su medicina? 3. ¿Cuánto tiempo esperó Paco? 9. ¿Por cuánto tiempo durmió Paco? 4. ¿Qué dijo la doctora? 5. ¿Qué hizo la doctora? 10. ¿Después de cuántos días se recuperó? 6. ¿Qué tuvo Paco?
Práctica- Reading Hola, yo me llamo Paco. La semana pasada tuve que ir a ver a mi doctora. Yo me sentí terrible porque me dolía la cabeza. Cuando fui a la escuela, el dolor fue más terrible. Entonces, fui a mi doctora y esperé una hora. Finalmente, la vi y le dije mi problema. Ella dijo que tal vez estaba enfermo. Ella tomó mi temperatura y estuvo sorprendida. Tuve una fiebre muy, muy alta. La doctora me prescribió medicina. Fui a la farmacia para recoger mi medicina y volví a mi casa. Dormí por dos días y después de seis días me recuperó?
Práctica- Writing Write 10-12 sentences about your daily routine. You can make things up even if they are not part of your normal daily routine. Include locations (your room, the bathroom, the kitchen, etc.) and what you use to complete each step of the routine. Your requirements: 10-12 sentences 6 reflexive verbs (me cepillo, me levanto, etc.) circled. You are not writing about how your daily routine was this morning or yesterday, you are writing about how your daily routine is every day or most days.
Writing Rubric Excellent (6) Good (3) Poor (1) Length 10+ sentences Details Writing is detailed with locations & tools needed Writing is somewhat detailed; fairly simplistic Writing is very simplistic with few details Requirements 6+ reflexive verbs 4-5 reflexive verbs 1-3 reflexive verbs Grammar Verbs are conjugated correctly with few errors Verbs are conjugated with several errors that don’t interfere with comprehension Errors in conjugation interfere with comprehension Effort Best effort Mediocre effort Little to no effort