Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Advertisements

Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Daily Routine Assessment-Monday!
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Daily Routine Assessment-Monday!
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: 1)¿Qué profesión quiere tener.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Vamonos Write out the questions for your reading practice and leave 1-2 spaces beneath each. ¿Cόmo se llaman los tres hermanos de Juliana? Incluye hermanastros.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
Speaking Test on Block Day! Discussion Question
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Ignacio Roberto Patricia
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Vámonos Write out these steps in a logical order: Yo voy a la escuela.
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Vámonos Yo _______ cepillo el pelo. a) nos Julio _______ ducha. b) te
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
6.2 Needs + Plans.
Vámonos Translate the following sentences using the preterit:
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
¡Mi vida cotidiana! My daily life! ¡las mañanas!.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Review present tense conjugations
Transcripción de la presentación:

Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.

3.10 Repaso 2 el 2 de noviembre

Anuncios Examen Oral- HOY Examen Escrito- mañana, el 3 de noviembre Duolingo- miércoles, el 30 de noviembre

Examen Oral You will have three minutes to write about the four steps of your daily routine including location and the necessary tools for each step. After that, you will be called up randomly. You must hand in the reading and the writing activity today to get credit so complete it on a separate sheet of paper.

Práctica- Reading 1. ¿Por qué Paco se sintió terrible? 7. ¿Qué le prescribió la doctora? 2. ¿Qué pasó en la escuela? 8. ¿Adónde fue Paco para recoger su medicina? 3. ¿Cuánto tiempo esperó Paco? 9. ¿Por cuánto tiempo durmió Paco? 4. ¿Qué dijo la doctora? 5. ¿Qué hizo la doctora? 10. ¿Después de cuántos días se recuperó? 6. ¿Qué tuvo Paco?

Práctica- Reading Hola, yo me llamo Paco. La semana pasada tuve que ir a ver a mi doctora. Yo me sentí terrible porque me dolía la cabeza. Cuando fui a la escuela, el dolor fue más terrible. Entonces, fui a mi doctora y esperé una hora. Finalmente, la vi y le dije mi problema. Ella dijo que tal vez estaba enfermo. Ella tomó mi temperatura y estuvo sorprendida. Tuve una fiebre muy, muy alta. La doctora me prescribió medicina. Fui a la farmacia para recoger mi medicina y volví a mi casa. Dormí por dos días y después de seis días me recuperó?

Práctica- Writing Write 10-12 sentences about your daily routine. You can make things up even if they are not part of your normal daily routine. Include locations (your room, the bathroom, the kitchen, etc.) and what you use to complete each step of the routine. Your requirements: 10-12 sentences 6 reflexive verbs (me cepillo, me levanto, etc.) circled. You are not writing about how your daily routine was this morning or yesterday, you are writing about how your daily routine is every day or most days.

Writing Rubric Excellent (6) Good (3) Poor (1) Length 10+ sentences Details Writing is detailed with locations & tools needed Writing is somewhat detailed; fairly simplistic Writing is very simplistic with few details Requirements 6+ reflexive verbs 4-5 reflexive verbs 1-3 reflexive verbs Grammar Verbs are conjugated correctly with few errors Verbs are conjugated with several errors that don’t interfere with comprehension Errors in conjugation interfere with comprehension Effort Best effort Mediocre effort Little to no effort