*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Advertisements

*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Las Palabras Interrogativas
Calentamiento Translate: *We are smart.
Estaciones-Capítulo 2.2 Español I.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
GUSTA Capítulo 2.2.
Las Palabras Interrogativas
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Mis amigos y Los Adjetivos
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Lección 4: los pasatiempos
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las Palabras Interrogativas
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Campana #20 Hoy es lunes, 31 de octobre
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Las Palabras Interrogativas
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Description Sentences
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can talk to someone about their likes and dislikes using the correct form of ser Vocab/Ideas: The different forms of ser (review) Likes/ dislikes (review) Porque= because (review) Adjective/noun/verb agreement (review) Vámonos: Write the complete sentence and fill in the blank with the correct form of “ser” Las películas de Johnny Depp ____ terribles. La escuela ____ grande. El chocolate no _____ muy dulce. Mis amigos _____ interesantes, pero no inteligentes. ¡La clase de español _____ mi clase favorita!

REPASO: The verb “SER” On the test and review packet, we struggled with the verb “ser” “ser” means “to be”, but we have to conjugate it (change the spelling) when we use it in a sentence The different forms of “ser” are… Yo soy = I am Nosotros somos= we are Tú eres= You are Él es = He is Ella es = She is Usted es = You (formal) are Ellos son = They are Ellas son = They (all girls) are Ustedes son = You all are

Individual Work Individually, write sentences in Spanish to tell if you like each of the following items. Then tell why or why not. If you are finished before the timer goes off, draw pictures to go with your sentences. 1. los libros de amor 2. las verduras 3. la comida china 4. los carros 5. los deportes 6. la música clásica 7. el dinero 8. el español 9. la televisión 10. las montañas rusas ( roller coasters)

GRUPOS! Tienes 2 minutos para formar grupos!!!

Group Work Compare answers with your group. Make sure that EVERYONE in your group has the correct answers. Make sure that everyone used the correct form of ser, singular/plural adjective, me gustan/gustan 1. los libros de amor 2. las verduras 3. la comida china 4. los carros 5. los deportes 6. la música clásica 7. el dinero 8. el español 9. la televisión 10. las montañas rusas ( roller coasters)

Entrevista (Interview) A. You are news reporter working for a talk show about what young people like and don’t like. Individually, create a series of questions that you will ask your classmates to find out what they like or don’t like. ***Remember to use ¿Te gusta/gustan…? to begin your questions. 1. 2. 3. 4. 5.

ask the other students in your group all five of your questions and record their responses below. ***Remember when answering the questions to use the format: [Si/No] me [gusta/gustan] _________ porque (no) [es/son] _______. Pregunta 1 Pregunta 2 Pregunta 3 Pregunta 4 Pregunta 5 Estudiante #1 Estudiante #2 Estudiante #3

Tarea Reportaje: You will create a report based on your interviews with 3 estudiantes today in class. In your report include their answers to the 5 questions about their likes and dislikes. Also point out similarities and differences between the 3 estudiantes.