Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Tell your partner about: 1. Two things you wish you had/hadn't done when you were younger. 2. Two regrets you have and you want to overcome.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Which season do you think is represented by each picture?
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
Español 3 24 de febrero de 2017.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Mi rap español Remember! A good rap has…
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
El tiempo Weather #onfleek.
Descripción Formas y colores
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Martes, el 27 de octubre.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Teach me how to conjugate
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo practicar la pronunciación y estrategias para memorizar palabras nuevas de vacaciones on holiday

¿Qué tiempo hace? hace buen tiempo hace mal tiempo hace frío hace calor hace sol hay viento hay niebla llueve/ hay lluvia nieva/está nevando The idea is to pre-teach this vocabulary. You go through the list explaining the words in Spanish so that the students get to hear them lots and understand what they mean. I usually go back to the beginning and check they remember them throughout my introduction. Once we have gone through them all and practised I then get them to write them down in their ex books. By not getting them to write straight away it is much better for their memorising. When they are writing down encourage them to check the meanings with a partner if they have forgotten. Once they all have them in their books do one last check to make sure they all understand them correctly. This part of the lesson should take no more than about 10 mins. You may wish to extend it by using Post It notes to help them memorise. You may also wish to introduce the words with an action to help engage left and right hand side of brain. de vacaciones on holiday

¿Qué tiempo hace? e c g u i j y w v de vacaciones on holiday A straightforward grid. I suggest the following format. For example: Hace sol – c o e? (6 examples) Hace sol – que letra es? (6 examples) I – hace sol o hace frio (9 examples) Go through all and ask for volunteers to tell you the Spanish (all nine) y w v de vacaciones on holiday 3

¿Qué tiempo hace? de vacaciones on holiday Beat the Teacher 1: Pupils have to guess which weather is under the blue box. If they get it right the class gets a point. If they get it wrong the teacher wins a point! They are not in the same order as in the previous silde to make the teacher have a chance!!! de vacaciones on holiday 4

¿Qué tiempo hace? de vacaciones on holiday Beat the teacher – The teacher points to an image on the grid and says a weather phrase. To win a point the class must repeat the phrase, if the teacher has said it correctly; they must remain silent if it is said incorrectly. The teacher wins the points when the class is outwitted. de vacaciones on holiday

¿Qué tiempo hace? 5 2 12 6 15 10 de vacaciones on holiday Maths and Spanish. Give them 10 maths questions. For example, you say: It’s foggyy plus it’s cold. The students have to do the maths: 5 + 2. They wirte 7 in their ex books. de vacaciones on holiday

de vacaciones on holiday At this point in the lesson, depending on time, you might want to get the whiteboards out. You could write weather sentences on the board with a deliberate mistake and they have to correct. Or they could give their partner a vocab test etc etc de vacaciones on holiday

¿Qué tiempo hace? de vacaciones on holiday hace buen tiempo hay viento Normalmente llueve Escocia A veces hace calor España Siempre nieva en Alemania A menudo hace sol Inglaterra Nunca hace mal tiempo Italia hay niebla hace frío Mastermind – The teacher writes a sentence onto a mini whiteboard incorporating a word/phrase from each column. The class have to guess the sentence. After each guess the teacher tells them how many parts they have got right but not which parts. By a process of elimination the class can work out the sentence. de vacaciones on holiday

Hoy hemos ... p p aprendido palabras y frases para describir el tiempo practicado la pronunciación y estrategias para memorizar palabras nuevas p p de vacaciones on holiday