NEUMÁTICA ● DEFINICIÓNS ● COMPRESORES – TIPOS ● ACTUADORES – CILINDROS – MOTORES ● VÁLVULAS – DISTRIBUIDORAS – REGULADORAS – DE BLOQUEO ● CIRCUÍTOS BÁSICOS.

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Transcripción de la presentación:

NEUMÁTICA ● DEFINICIÓNS ● COMPRESORES – TIPOS ● ACTUADORES – CILINDROS – MOTORES ● VÁLVULAS – DISTRIBUIDORAS – REGULADORAS – DE BLOQUEO ● CIRCUÍTOS BÁSICOS

DEFINICIÓNS ● PRESIÓN: FORZA POR UNIDADE DE SUPERFICIE QUE EXERCE O AIRE (Pa) ● UNIDADES ● 1Pa=1N/m 2 ● 1bar=10 5 Pa ● O CAUDAL É O VOLUME DE FLUÍDO QUE PASA NUN SEGUNDO POR UN PUNTO DUNHA TUBERÍA (litros/s)

PRINCIPIO DE PASCAL ● UN CAMBIO DE PRESIÓN APLICADO A UN FLUÍDO EN REPOSO DENTRO DUN RECIPIENTE SE TRANSMITE SEN ALTERACIÓN A TODOS OS PUNTOS DO FLUÍDO.

LEI DE CONTINUIDADE ● O CAUDAL DUN FLUÍDO INCOMPRESIBLE MANTÉNSE CONSTANTE NOS CIRCUÍTOS HIDRÁULICOS QUE TEÑAN OS SEUS COMPOÑENTES EN SERIE. ● POR TANTO, SE UNHA TUBERÍA SE ESTREITA A VELOCIDADE AUMENTARÁ

COMPRESOR ● ÉMBOLO ● ROTATIVO ELEMENTO ENCARGADO DE PRODUCIR AIRE A PRESIÓN

COMPRESOR. TRATAMENTO DO AIRE FILTRO DE AIRE REGULADOR DE PRESIÓN LUBRICADO R SÍMBOLO COMPACTO

ACTUADORES ● XERAN UN MOVEMENTO GRACIAS Ó AIRE A PRESIÓN ● CILINDROS – SIMPLE EFECTO – DOBRE EFECTO ● MOTORES, ACTUADORES DE XIRO, PINZAS

ACTUADORES ● CILINDRO DE SIMPLE EFECTO AVANZA POR PRESIÓN RETORNO POR MUELLE UNHA ENTRADA DE AIRE

ACTUADORES ● CILINDRO DE DOBLE EFECTO DÚAS ENTRADAS DE AIRE AVANZA E RETROCEDE CON PRESIÓN

VÁLVULAS REGULAN O PASO DE AIRE COMPRIMIDO HACIA OUTROS COMPONENTES ● VÍAS OU DISTRIBUIDORAS – POSICIÓNS – VÍAS ● SELECTORA DE CIRCUÍTO ● SIMULTANEIDADE ● REGULADORA DE CAUDAL ● ANTIRRETORNO

VÁLVULA 3/2 3 VÍAS 2 POSICIÓNS = 2 CUADRADOS

VÁLVULAS. VÍAS DIFERENTES

ACCIONAMENTOS

VÁLVULA SELECTORA ● TEN DÚAS ENTRADAS DE AIRE E UNHA SAÍDA ● CANDO O AIRE ENTRA POR UNHA, POLA OUTRA OU POLAS DÚAS SAE POLA SAÍDA SUPERIOR

VÁLVULA DE SIMULTANEIDADE ● TEN DÚAS ENTRADAS E UNHA SAÍDA ● SÓ CANDO O AIRE ENTRA SIMULTÁNEAMENTE POLAS DÚAS ENTRADAS SAE POLA SAÍDA SUPERIOR

V. REGULADORA DE CAUDAL E V. ANTIRRETORNO ● CONSISTE EN UN ESTRECHAMENTO QUE LIMITA O PASO DO AIRE ● A V. ANTIRRETORNO PERMITE O PASO DO AIRE NUN SENTIDO E O IMPIDE NO CONTRARIO

CIRCUÍTOS BÁSICOS

PILOTADA NORMALMENTE PECHADA SEN TOCAR

CILINDRO DOBRE EFECTO PILOTADO INDIRECTAMENTE

ACCIONAMENTO DUN CIL. DOB. EFEC. CON SEGURIDADE HAI QUE APRETAR OS DOUS VÁLVULA SIMULTANEIDADE

MANDO PILOTADO DESDE DOUS PUNTOS

Mando de seguridad para obligar a las dos manos a estar pulsando a la vez El avance del pistón es lento debido a la válvula de caudal, pero el retroceso es rápido porque la presión no está limitada En vez de pilotar esta válvula manualmente lo hago por presión y a distancia. Esta 3/2 no acciona directamente el cilindro.

Si apretamos una cualquiera de las válvulas el cilindro se acciona. Cuando el cilindro llega al final, el pistón mueve la válvula A y ésta hace que B retome su posición inicial y con ello el pistón retroceda. A B C Este es un montaje en el que sólo pulsando los dos botones el cilindro avanza. Tiene como ventaja que no necesita v. de simultaneidad Al accionar A el pistón sale hacia fuera, pero al soltarlo, el aire no sale al exterior. Esto lo evita la válvula B, que al sentir aire por su entrada derecha bloquea el aire de retorno. El pistón queda fuera hasta que apretamos el botón de paro. A B C D PAR O MARCHA

Porta neumática accionada desde o interior e desde o exterior. Nos dous casos hai botón para abrir e pechar.

MOVEMENTO INTERMITENTE

VAQUERO QUE SALE RÁPIDO

EXERCICIOS ● 2 CILINDROS D.E. CON MOVIMIENTO COMPLEMENTARIO. AL SALIR UNO DE ELLOS ENTRA EL OTRO.ACCIONAMIENTO MANUAL. ● CILINDRO AUTOAPRETADO CON SISTEMA DE PARADA. ● CILINDRO DE DOBRE EFECTO QUE AVANCE LENTO E RETROCEDA RÁPIDO, PILOTADO DE FORMA INDIRECTA.