Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Advertisements

SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Ser & Estar D.O.T vs. Lo.Co. To be or… to be.  Yo _____________  Tú _____________  Él/ella/ud _____________ Ser: to be  _____________ 
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
El verbo “ser” The verb “to be.”.
Organización de cuadernos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Pronombres personales
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
Subject Pronouns (pronombres)
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Quasimodo:.
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
Ser y Estar To be or….to be?
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
COMPLETA EL HOJA DE TRABAJO SOBRE EL ARBOL GENEALÓGICO
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es el 10 de septiembre..
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Warm up.
Vamonos You have 5 minutes to complete the worksheet from Friday for a classwork stamp. Then, I will collect the green passports.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Subject pronoun/pronombres en Español
I am…. Yo soy.
Using Verbs.
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Ser means to be en español
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
TENER = to have yo tengo “I have” tú tienes “you have” él, ella, usted tiene “he, she has” nosotros tenemos “we have”
Subject Pronouns Los pronombres.
SER vs. ESTAR “To be or not to be”
Ser.
Subject Pronouns Ch. 1B.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Conjugating.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over it.) Tarea: Practiquen los pronombres y el vocabulario de las características. (Practice the pronouns and characteristics vocabulary.)

Hoy es jueves, es nueve de mayo. La Meta: ¿Ser o no ser? Hagan Ahora: Completen la página “Did you get it?” partes 1 y 2. Tarea: Ser Worksheet Prueba – (Quiz) Viernes, el dieciséis de mayo – SUBJECT PRONOUNS/SER verb

Piénsenlo (Think about it) What subject pronoun in English and Spanish would you use if you were talking TO the president of the United States? What if you were talking ABOUT him? What if he was talking about HIMSELF? USTED Él Yo

For each picture, write the subject pronoun: 1. you would use to talk TO that person (or those people) 2. you would use to talk ABOUT that person (or those people) 3. he/she/they would use to talk about HIMSELF/HERSELF/THEMSELVES:

1.( talking to) - 2.(talking about) - 3.(refers to self) - Tú Ella Yo

1.( talking to) - 2.(talking about) - 3.(refers to self) - Ustedes /Vosotras Ellas Nosotras

1.( talking to) - 2.(talking about) - 3.(refers to self) - Ustedes / Vosotros Ellos Nosotros

1.( talking to) - 2.(talking about) - 3.(refers to self) - Tú Él Yo

1.( talking to) - 2.(talking about) - 3.(refers to self) - Ustedes / Vosotros Ellos Nosotros

Parte 1: ①Usted ②Tú ③Ustedes ④Usted ⑤Ustedes ⑥Ustedes ⑦Usted ⑧Usted Parte 2: ①Él ②Ellos ③Nosotros ④Ella ⑤Ellos ⑥Ella ⑦Él ⑧Ellas ⑨Nosotras ⑩Él “Did you get it?” – Partes 1 y 2

To be or not to be? I You He/she/it We They am are is are When you speak in English, you must change the verb to fit whomever is doing the action. I walk. vs. He walks. How do we work with the verb “to be”?

Escuchemos la canción del verbo SER SER Completen la table en página 23.

SER – TO BE In Spanish, the verb SER means to be. Just like in English, the spelling changes to match who is doing the action. YoNosotros/as Tú Él/Ella/ Usted Ellos/Ellas/ Ustedes eres soy es somos son Página 6

Práctica – Ser: Página Ella es bonita y simpática. 2. Nosotros somos muy inteligentes. 3. Jorge es alto. 4. Ustedes son nerviosos. 5. Diana y Diego son populares. 6. Mi mamá y yo somos bajas. 7. Los perros son feos y gordos. 8. Yo soy divertida. 9. Ellos son estudiantes en la escuela. 10. Usted es de Madrid, España.

1)Tú 2)Nosotros 3)Ellos 4)Él 5)Ellas/Ustedes 6)Yo 7)Ella 8)Tú 9)Él / Usted 10)Nosotros “Did you get it?” – Parte 3

¿Cómo es? ¿Cómo es tu profesora de español? ¿Cómo es tu madre? Y tu padre, ¿cómo es él? ¿Cómo eres? ¿Cómo somos nosotros?