Práctica de hablar: Tienes que hablar 60 segundos por Cada pregunta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
English Lesson 5.
Advertisements

Preguntas con el verbo “hacer”
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
CITA RAPIDA (Speed dating): Práctica oral
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
 Asking for Information  Question Words  Palabras Interrogativas.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
1 2 Subjuntivo (a) 3 Subjuntivo (b) 4 Subjuntivo (c)
What will you do this summer? I will…. ¿Qué harás este verano? Your answer doesn’t have to be in the future: Pienso ir a Florida. Voy a trabajar. But.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
Vamos a ver... Carmen will study at the library for many hours this weekend. Carmen estudiará en la biblioteca por muchas horas este fin de semana.
Español 3 9 de diciembre de 2016.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Preparación para el Examen 4A
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Esp. 2 R2PE- Interpersonal Speaking Assessment (100 pts
End of Year Oral Assessment
(How to tell time in Spanish)
Getting to know you more!
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
More sentences that contain if…
Pre-Examen.
Los Pasatiempos – Leisure-time Activities
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Assign the sentences to the correct picture
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Speaking Assessment Practice
¿Qué hora es?.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Stem-Change Test Review
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Las aventuras de Isabela
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Childhood Oral Questions: SPANISH
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Formation Spanish I Page 52.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Question Words.
How do I ask a question in Spanish???
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Práctica de hablar: Tienes que hablar 60 segundos por Cada pregunta

 1. Un Americano mira un promedio de 5 horas de television cada día. ¿Es demasiado? Explica  An American watches an average of 5 hours of TV each day. It is too much? Explain.  2. ¿Cuál es una ventaja de la tecnología? Explica….  Name an advantage (or more) of technology. Explain (go into detail)  3. ¿Cuál es una desventaja de la tecnología? Explica…  What(which) is a disadvantage of technology? Explain.  4. En tu opinion, ¿El uso de teléfono en la clase es una Buena o mala idea? Explica…  In your opinion, Is it a good or bad idea to use the telephone in class. Why? (eplain)

 1. ¿Cuál es el mejor consejo que alguien te ha dado? ¿Por qué?  Which(what) is the best advice someone has given you? Why?  2. ¿Quiénes son las personas más importante en tu vida? ¿Por qué?  Who are the most important people in your life? Why?  3.¿Quién idealizas? ¿Por qué?  Who do you idealize? Why?  4. ¿ Has trabajado de voluntario? Explica  Have you worked as a volunteer? Explain.  5. Explica cómo puedes mejorar el medio ambiente…  Explain how you can improve the environment…

 1. ¿Qué pediste la última vez que comiste en un restaurante? Explica…  What did you order the last time you ate in a restaurant? Explain  2. Algunas personas creen que los restaurantes de comida rápida no son Buenos. ¿Qué opines tú y por qué?  Some people think that fast food restaurants are not good (for you). What’s your opinion and why?  3. Describe la cena que comiste anoche (en detalle)  Describe the dinner you ate last night.  4. Muchos Americanos gastan mucha comida cada año aunque hay mucha gente pobre en el mundo. ¿Qué consejos tienes para los Americanos para no gastar más?  Many Americans waste a lot of food each year even though there are a lot of poor people in the world. What advice do you have/what would you say to them in order to not waste any more?

 1. ¿Quién es tu atleta favorito y por qué?  Who is your favorite athlete and why?  2. Tu mejor amigo quiere ir a un partido de fútbol esta tarde pero tiene un examen mañana. ¿Qué le dices…?  Your best friend wants to go to a soccer game this afternoon but he has an exam tomorrow. What do you tell him/her?  3. ¿Crees que los deportistas profesionales gana demasiado dinero?  Do you believe that the professional athletes make too much money? Explain.  4. El director de tu escuela quiere eliminar el programa de educación física. ¿Qué consejo le darías?  Your school principal wants to eliminate the PE program. What advice would you give him?

 1. ¿Crees que hoy la gente es demasiada materialista? Explica tu opinión…  Do you believe the people of today are too materialistic? Explain your opinion.  2. En tu opinión, ¿Cuál es una profesión que debería ganar más dinero? ¿Porqué?  In your opinion, which profession should make more money? Why?  3. ¿Qué harías con un millón de dólares?  What would you do with a million dollars?

 1. ¿Qué haces para divertirte?  What do you do for fun?  2. ¿Qué te gusta hacer en los fines de semana?  What do you like to do on the weekend?  3. ¿Cómo han cambiado tus pasatiempos en los últimos 5 años?  How have your pass times (hobbies) changed these last 5 years?  4. En el verano, cuando no hay clases, ¿te aburres? Explica tu respuesta.  In summer, when there are no classes, do you get bored? Explain your answer.

 1. ¿Qué prefieres que tus maestros hagan en clase?  What do you prefer your teachers to do in class?  2. Describe tu escuela.  Describe your school.  3. ¿Quién es tu maestro(a) favorito(a) y por qué?  Who is your favorite teacher and why?  4. ¿Cuándo estabas en la escuela primaria, ¿quién era tu maestro(a) favorito(a)?  When you were in elementary, who was your favorite teacher?  5. ¿Qué consejo le ofrecería a un estudiante que va a empezar a estudiar español What advice would you offer a student who is going to begin studying Spanish.

 1. ¿Adónde irás este verano?  Where will you go this summer?  2. ¿Adónde has viajado y cuál ha sido tu viaje favorito?  Where have you traveled and which has been your favorite vacation?  3. Si pudieras ir a cualquier país en el mundo, ¿adónde irías?  If you could go to any country in the world, where would you go?

 1. ¿Cómo será tu vida en el futuro?  What will your life be like in the future?  2. ¿Qué esperan tus padres que hagas después de graduarte?  What do your parents hope you do after you graduate?  3. ¿Qué harás después de graduarte?  What will you do after you graduate?  4. ¿Cómo será la vida tuya en 2020?  How will your life be in 2020?

 1. ¿Qué le molesta hacer a tu amigo?  What bothers your friend to do/What doesn’t he like to do?  2. ¿Dudas que tu amigo se gradúe?  Do you doubt your friend will graduate?  3. ¿Cuáles calidades buscas en un amigo(a)?  Which/What qualities do you look for in a friend ?  4. ¿Qué puede hacer una persona para tener Buenos amigos? What can one (a person) do to have good friends?