La pintura
del segle XIX
El debat entre el realisme i el naturalisme
Jean-Baptiste Camille COROT, El pont de Mantes, ca. Jean-Baptiste Camille COROT, Les muralles d’Arras. Porta de Saint-Michel, 1871
Jean-Baptiste Camille COROT, Tívoli. Les cascades, 1843 Jean-Baptiste Camille COROT, Ischia. Vista presa des dels pendents del mont Epomeu, 1828
Jean-Baptiste Camille COROT, Pati d’una casa de pagès als afores de París, ca. Alexandre-Gabriel DECAMPS, Interior d’un pati rústic a Fontainebleau, 1845
Narcisse DÍAZ DE LA PEÑA, L’afligida, 1851 Alexandre CALAME, La vall de l’Aar a Meyringen, 1838 ca.
Charles-François DAUBIGNY, La neu, 1873 Charles-François DAUBIGNY, Vaixells a l’Oise, 1865 Charles-François DAUBIGNY, El Tàmesi a Erith, 1866 Charles-François DAUBIGNY, Les barcasses, 1865
Paul HUET, La inundació de Saint-Cloud Paul HUET, El capvespre, 1855
Narcisse DÍAZ DE LA PEÑA, Marge de bosc, 1871 Narcisse DÍAZ DE LA PEÑA, Les altures de Jean de Paris, 1867
Théodore ROUSSEAU, Sortida del bosc de Fontainebleau al capvespre, ca. Théodore ROUSSEAU, Grup de roures. Apremont, 1855
Théodore ROUSSEAU, Paisatge Théodore ROUSSEAU, La primavera
Constant TROYON, Ramat de xais Constant TROYON, Vista presa des de les altures de Suresnes, 1856
Alexandre-Gabriel DECAMPS, Espanyols jugant a cartes o Els catalans, 1855 Alexandre-Gabriel DECAMPS, La mona pintora o Interior de taller, 1833 ca.
Alexandre-Gabriel DECAMPS, Captaire contant la seva recaptació, 1833 Alexandre-Gabriel DECAMPS, L’esmolet, 1853
Jean-François MILLET, L’església de Gréville, ca. Jean-François MILLET, Pastora amb el seu ramat o La gran pastora, ca.
Jean-François MILLET, La precaució maternal, ca. Jean-François MILLET, Els segadors de fenc, 1850
Jean-François MILLET, La filadora, cabrera auvernesa, ca.
Jean-François MILLET, L’Àngelus, ca.
Vincent VAN GOGH, El migdia o La migdiada segons Millet, ca.
Eva Gregori Giralt José Luis Menéndez Varela