Invitaciones P. 132-133.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To make suggestions and recommendations
Advertisements

Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
To ask someone if they would like to do something with you…
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Cómo hacer una invitación, rechazar (reject) y aceptar una invitación
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
Turning down an invitation Rechazar una invitación Anna Chuquitaipe Juancarlos Albanese Y.
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Vocabulario de Capítulo 7:
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
English Lesson 3.
Los lugares en la ciudad
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
HOY ES EL PRIMERO DE DICIEMBRE HOY ES LUNES. EL PLAN PARA EL SEMESTRE  Unidad 3  Etapa 1 (3 days)  Etapa 2 (3 days)  Etapa 3 (3 days)  Day of review.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Conversaciones Dirigidas
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
¿Quiénes quieren hacerse millonarios?. An appropriate response to - ¿Qué clase de obra de teatro es? would be___________. a. -Es gratis. b. -Es una comedia.
Survival Spanish – SPA II y III
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
MAKING REQUESTS (Solicitando servicios o favores) (Solicitando servicios o favores)
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La clase de español III Srta. Forgue El 22 de octubre de 2010.
-AR VERBS Español.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Level 1 Unidad 3. » There are different expressions to invite in Spanish. ˃¿Quieres acompañarme a…? ˃¿Quieres …? ˃Vamos a… ˃Te invito a… » Verbs.
Transcripción de la presentación:

Invitaciones P. 132-133

Hacer una invitación: ¿Quieres . . . ? = Do you want to . . . ? ¿Te gustaría . . . ? = Would you like . . . ? ¿Vamos a + place? = Let’s go to . . . ? ¿Vamos a + infinitive? = Let’s + (action). . . ?

¿Quieres ir . . .? . . . al cine? . . . a ver una película?

¿Te gustaría ir . . .? . . . a un partido de béisbol? . . . a un partido de fútbol?

¿Vamos . . .? . . . a un concierto? . . . a escuchar la orquesta?

¿Quieres ir . . .? . . .al centro? . . . a un café al aire libre?

¿ Te gustaría ir. . .? . . . al teatro? . . .a ver una función?

¿Vamos . . .? . . . a pasear? . . . al parque?

Aceptar una invitación De acuerdo = Fine with me; okay Me gustaría . . . = I would like to . . . ¡Me encantaría! = I’d love to! Sí, claro. = Yes, of course. ¡Vamos! = Let’s go!

Rechazar una invitación Estoy muy ocupado(a). = I’m very busy. Gracias, pero no puedo. = Thanks, but I can’t. Lo siento, tengo que . . . = I’m sorry, I have to . . .

Más vocabulario Poner/pasar una película = to show a movie Pasear = to take a walk Paso por ti = I’ll come by for you Entrada = entrance ticket Te invito = I invite you (my treat)

2 verbs for “To Know” Saber = to know (facts, info, how to do something) Conocer = to know (a person) or to be familiar (with a place/thing) We’ll cover these at the end of Ch. 4

En el teléfono Hablar por teléfono = To talk on the phone To answer the phone: Aló Bueno (en México) Diga (en España)

En el teléfono To ask for someone: Sí, con (person’s name), por favor. Answering: Habla (person’s name). = Speaking. Soy yo. = It’s me.

P. 132: Diálogo Read the dialogue aloud with a partner, then answer the true false questions on P. 134: 4-26.

P. 134: 4-26 Raúl invita a Laura al cine. Raúl sabe (knows) qué película ponen. Es una película colombiana. La película es a las siete y media. Laura pasa por (passes by) la casa de Raúl.

P. 132: Diálogo Vamos a leer el diálogo juntos. ¿Preguntas sobre el vocabulario?

1) ¿Quiénes son las dos personas? Laura y Raúl 2) ¿Qué hacen ellos ahora? Hablan por teléfono 3) ¿Por qué llama Raúl? Para ver si Laura quiere ir al cine 4) ¿Cómo se llama la película? “Tlatelolco – México 68” 5) ¿A qué hora y dónde es? A las siete en el Cine Rialto

P. 134: 4-26 Raúl invita a Laura al cine. Cierto Raúl sabe (knows) qué película ponen. Cierto Es una película colombiana. Falso (mexicana) La película es a las siete y media. Falso (siete) Laura pasa por (passes by) la casa de Raúl. Falso (no dice)

Práctica Work with a partner to complete the matching activity on your packet p. 25. If you have time, also complete text p. 134: 4-27 by filling in the blanks with logical words.

Packet p. 25: Answers 1. E A C F D B

P. 134: 4-27 Answers cine el parque las entradas / unas entradas al aire libre orquesta partido

Let’s make up an invitation! Places to go Who issues the invitation? Calling on the phone Excuses/rejecting the invitation Accepting the invitation

Hacer una invitación Now use the vocabulary you have learned to write a dialogue inviting someone to do something, whether they accept or reject it. If you need help use the model on p. 134 ex. 4-29. Be prepared to present your dialogue for the class. Feel free to get creative!

Real-life Invitation Answer the following questions about Packet p. 26: ¿Cuál es la actividad? ¿Qué día/fecha es? ¿A qué hora es? ¿Dónde es? ¿Qué actividades hay? ¿Puedo traer a mi familia?

Real-life Invitation Answer the following questions about Packet p. 26: ¿Cuál es la actividad? Encendido de la Navidad puertorriqueña (Christmas tree lighting) ¿Qué día/fecha es? jueves, 2 de diciembre ¿A qué hora es? A las siete y media de la noche ¿Dónde es? Avenidas Las Palmeras de RUM ¿Qué actividades hay? Kioskos, concierto de banda y orquesta, coro del colegio, artesanos, y más. ¿Puedo traer a mi familia? Sí

P. 134: 4-28 ¡A escuchar! Listen as Marilu and Jose talk on the phone. Answer the questions on exercise 4-28.

P. 134: 4-28 Respuestas B A

FIN