¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 8 de noviembre, 2012 Describir lo que pasa en los videos
Vocabulario (copiar / traducir) La cabeza Los ojos Las orejas La boca Los dedos La nariz El trasero El estómago La pierna El pie
Choose the correct verb in each sentence below. 1. Emily and Greg (comes, come) to my house every Friday for lunch. 2. There (is, are) time to watch the movie. 3. My friends who are in the band (wants, want) me to play a musical instrument. 4. My father or my brothers (is, are) coming with me to the ball game. 5. Everyone (needs, need) time to relax. 6. That bag of oranges (looks, look) fresh. 7. The lacrosse team (hopes, hope) to win the tournament next week. 8. Your trousers (needs, need) to be cleaned. 9. Some of the books on the shelf (is, are) dusty. 10. Even though the students like the class, a few (thinks, think) that it is too complicated.
Does it make a little more sense now why we care about verb endings in Spanish? [COPIAR] Verb ends in AR? Yo …oNosotros …amos Tu …as Ella/El….aEllos….an Verb ends in ER/AR? Yo …oNosotros …emos / imos Tu …es Ella/ ….eEllos …en
[Escribir 8 frases…6 min] 1.Megan Vuela a (= to…) 2.Seth Brinca en (= in…) 3.Steve Salta con (=with…) 4.¡Amanda y Jakob No Fuman! 5._______Nadan en (=in…) 6.______Danz(ar) con …( change endings!) 7.______Aplaud(ir) con… 8.______Pon(er) ______ en ______…
¿Dónde está….? Está aquí.
El papel del cuerpo: 15 min.
Las conversaciones: CARA a CARA
MATAMOSCAS
Describir la foto El bebe tiene marcador en la cara La mujer tiene el trasero en aire libre El niño tiene un ojo abierto
[Throughout class period, write one KIND ENCOURAGING SPANISH sentence on TEN different cards] Ej. Bob, tu eres muy trabajador.
La Tarea Total de 3 secciones de Rosetta Stone