¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 8 de noviembre, 2012 Describir lo que pasa en los videos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los basicos Las reglas de espanol.
Advertisements

to be called= llamarse me llamo te llamas se llama llama nos llamamos
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
(and a bit of –er & -ir too!)
¡Verbos!.
Verb Conjugations Easier than you think.
¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 23 de octubre, 2012 Describir lo que hace todo el mundo.
Bienvenidos a la clase de español
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Gustar- To like (to please)
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
-AR Verbs.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.
ESPAÑOL 1 13 DE ABRIL DE LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 13 DE ABRIL DE  1. Yo hablo español en mi casa.  2. Mis amigos comen tacos en Chipotle.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MIÉRCOLES EL 15 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarSufrirCorrer.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Español de octubre.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
VERBOSVERBOS -ar verbs en español. Definición A VERB expresses an action or state of being Ejemplos: to jump to run to feel to be.
Calentamiento ¿Con qué frecuencia haces cada pasatiempo? (how often do you do each pastime?) 1)2) 3) 4) 5)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Entrada: ¿Es ella? (Entrance: Is it her?) Write the date and title, and log the entry in your table of contents. Then choose one of the subject pronouns.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
La clase de español II Srta. Forgue El 1 de diciembre de 2010.
CONJUGATION.
ESPAÑOL 1 10 Y 13 DE ABRIL DE LA CAMPANA HOY ES VIERNES EL 10 DE ABRIL DE  1. Yo hablo español en mi casa.  2. Mis amigos comen tacos en.
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
-AR VERBS Español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
If you won the lottery, what would you do?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
-ER Verbos & -IR Verbos comprender comer beber compartir escribir leer
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Hoy es miércoles, el 4 de mayo Por favor, completa las frases con las formas correctas del verbo jugar. 1. ¿Cuál deporte _____ tú? 2. Manuel y Mariela.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
¿Cómo se hace en español?
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 8 de noviembre, 2012 Describir lo que pasa en los videos

Vocabulario (copiar / traducir) La cabeza Los ojos Las orejas La boca Los dedos La nariz El trasero El estómago La pierna El pie

Choose the correct verb in each sentence below. 1. Emily and Greg (comes, come) to my house every Friday for lunch. 2. There (is, are) time to watch the movie. 3. My friends who are in the band (wants, want) me to play a musical instrument. 4. My father or my brothers (is, are) coming with me to the ball game. 5. Everyone (needs, need) time to relax. 6. That bag of oranges (looks, look) fresh. 7. The lacrosse team (hopes, hope) to win the tournament next week. 8. Your trousers (needs, need) to be cleaned. 9. Some of the books on the shelf (is, are) dusty. 10. Even though the students like the class, a few (thinks, think) that it is too complicated.

Does it make a little more sense now why we care about verb endings in Spanish? [COPIAR] Verb ends in AR? Yo …oNosotros …amos Tu …as Ella/El….aEllos….an Verb ends in ER/AR? Yo …oNosotros …emos / imos Tu …es Ella/ ….eEllos …en

[Escribir 8 frases…6 min] 1.Megan Vuela a (= to…) 2.Seth Brinca en (= in…) 3.Steve Salta con (=with…) 4.¡Amanda y Jakob No Fuman! 5._______Nadan en (=in…) 6.______Danz(ar) con …( change endings!) 7.______Aplaud(ir) con… 8.______Pon(er) ______ en ______…

¿Dónde está….? Está aquí.

El papel del cuerpo: 15 min.

Las conversaciones: CARA a CARA

MATAMOSCAS

Describir la foto El bebe tiene marcador en la cara La mujer tiene el trasero en aire libre El niño tiene un ojo abierto

[Throughout class period, write one KIND ENCOURAGING SPANISH sentence on TEN different cards] Ej. Bob, tu eres muy trabajador.

La Tarea Total de 3 secciones de Rosetta Stone