Monday – Rubric for oral activity + Start Etapa 2 + new vocab/En Contexto? Tuesday – En Vivo + p. 55 #4-5 + ropa vocabulario Wednesday – llevar + #7/practice.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

Para Empezar: Translate the following words/ phrases into ingles:
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
TAREA # ___ La ropa… ¿Qué lleva?.
CALENTAMIENTOS # 61 a # 70 Tu Nombre: _____ _____ _____
Los adjetivos 2 Repaso ¿Cómo eres? A. Pardo
Avancemos 1 Unidad 4, Lección 1 página 213.
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
Avancemos 1. DIRECT OBJECT PRONOUNS Unidad 4, Lección 1, p 204.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Hoy es lunes, el 27 de octubre. Esponja: Use your notes and explain how to say each of the following words in Spanish: 1. I 2. the man 3. we 4. they (all.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Primeros Pasos 1.Juan, ¿de dónde _______ tú? 2.Yo _______ de Costa Rica. 3.Y Ana y María, ¿de dónde_____ ellas? 4.Ana _____ de Panamá y María de Honduras.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Para 3 er grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
La Ropa.
Hoy es lunes, el 27 de octubre. No esponja today (grab a book from the shelf)! Here is your agenda: 1. You will be discussing the upcoming chapter (Etapa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
la blusa la falda los calcetines la camisa la camiseta.
Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
11 O CTOBER 2010 REJOICE for the projector!! Saquen su tarea por favor Ideas de los libros ¡En español! I, Español Santillana y Dime.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
Señora Yépez Español II
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Para 2 do grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Expressing Possession Using de Expressing possession using de In English, we express possession by adding ‘s to the noun that refers to the possessor.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
Llevar + Ropa + Colores To wear + Clothing + Colors.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
UNIDAD 1 - Etapa 2 Parte 2.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Transcripción de la presentación:

Monday – Rubric for oral activity + Start Etapa 2 + new vocab/En Contexto? Tuesday – En Vivo + p. 55 #4-5 + ropa vocabulario Wednesday – llevar + #7/practice with others + Actividad Oral Thursday – Actividad oral + practice (p. 58) #8-9 + tambien se dice Friday – more vocabulary (59) + practice, p. 59 #10 + actividad para todos (???????)

¡Buenos Días! How are you? What’s up? I’m sick. I’m angry. I’m tired. Hoy es lunes, el 14 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? How are you? What’s up? I’m sick. I’m angry. I’m tired. I’m horrible. Please turn in your worksheets (Más Práctica and Actividades Para Todos)

Actividad de Oral This week, we’ll be assessing your ability to speak. With your group members, you’ll be discussing what you think should be included in the rubric and how it should be constructed. Then, as a class, we’ll create an assessment and rubric. 30

Etapa 2 p. 48 ¿Qué van a estudiar? 30

¡Buenos Días! Hoy es martes, el 15 de octubre. Esponja: ¿Cómo puede describir las personas (y animales)? 4 1 3 2

¡Vocabulario Nuevo! APUNTES: p. 50 (descripciones físicas) alto/a= tall grande= big bajo/a= short gordo/a= fat bonito/a= pretty guapo/a= attractive delgado/a= skinny pequeño/a= small feo/a= ugly viejo/a = old joven = young el pelo= hair los ojos= eyes castaño/a= dark/brown moreno/a= dark complexion corto/a= short pelirrojo/a= red-head rubio/a= pale/blonde largo/a= long

¡Vocabulario Nuevo! APUNTES: p. 50 (descripciones de la personalidad) egoísta = selfish/egotistical (-a ending for boys too) trabajador/a = hardworking perezoso/a = lazy simpático/a = nice inteligente = smart cómico/a = funny paciente = patient serio/a = serious Remember : muy = very 10

En Contexto p. 50-51 See if you can figure out what is being said! 10

En Vivo Pay attention to the movie and see how much you understand! 10

En Acción + También se dice p. 54 #1-2 10

Students—please fix “inteligente” in your notes. I wrote an extra “l”! ¡Buenos Días! Hoy es miércoles, el 16 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? La chica es alta. Las estudiantes son bonitas. Yo soy rubia. El hombre es feo y gordo. Las mujeres son muy serias. Tú eres muy cómico. Nosotros somos muy perezosos. Students—please fix “inteligente” in your notes. I wrote an extra “l”!

Practicamos TAREA = Más Práctica, p. 19 el gato = cat el perro = dog p. 55 Actividad #4 Describan a cada persona o animal con la palabra correcta. p. 55 Actividad #5 Escriban las conversaciones en el cuaderno. TAREA = Más Práctica, p. 19

Pruebita Oral chit-chat time!

¡Buenos Días! Hoy es jueves, el 17 de octubre. Esponja: ¿Cuál articulo deben usar? (Which article should you use?) _____ chicas son Ana y Luisa. _____ muchacho se llama Julio. _____ mujer es de Nicaragua. _____ hombre es mi amigo. _____ señores Álvarez y Paz son policías. Make sure you add “el gato” (cat) and “el perro” (dog) to your vocab lists!

Clothing + “Llevar” Leader? Llevar = to wear yo llevo – I wear nosotros llevamos – we wear tú llevas – you wear vosotros lleváis – ya’ll wear él lleva – he/she/you wear ellos llevan – they/you all wear ella/usted ellas/ustedes

¡Vocabulario Nuevo! p. 56 (la ropa = clothing)—who can lead these notes? la blusa = blouse el calcetín = sock la falda = skirt los zapatos de tenis = shoes el vestido = dress los zapatos = shoes la bolsa = purse la chaqueta = jacket la camisa = shirt el suéter = sweater la camiseta = t-shirt el sombrero = hat los jeans = jeans los pantalones = pants

Pruebita Oral chit-chat time!

¡Buenos Días! Esponja: ¿Cómo se dice? a yellow sweater Hoy es viernes, el 18 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? a yellow sweater the purple skirt the brown pants a black jacket the grey socks a white t-shirt

Practicamos p. 57 #7 When explaining what someone wears, remember to follow this format: Raquel lleva una chaqueta. Rachel wears a jacket. Nosotros llevamos los calcetines rojos. We wear the red socks.

Practicamos p. 58 #8 y 9 With a partner, explain what each person is wearing in the photo. Please write down your answers.

Actividades para Todos Please complete the worksheets provided to you. If you are unable to finish during class, please take these home and complete them for Monday.