Arte en Latinoamérica Pre AP II Abril 5, 2016 Final written work: Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AP SPN IV 5/20 Comenzamos el projecto el 29 de abril.
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
El Futuro Y El futuro próximo.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
El Futuro. We have already learned one way to talk about the future.  You can use Ir + a + infinitive  Vamos a estudiar en la biblioteca. –We’ll study.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Capítulo 6 - Semana Uno lunes 6: – Libre – martes 7: miércoles 8: – Copy 187 & pre-read 186 – Categories 187 jueves 9: – Speaking & MSL viernes 10: – stem-changing.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Definition
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
El Condicional. Objetivos  Demostrar la comprensión del condicional.  ¿Cuando usamos el condicional?  ¿Cómo conjugamos verbos regulares en el condicional?
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Español IV.  Add the following endings to the infinitive of your verb: yo -é nosotros/as -emos tú -ás vosotros/as -éis él ella Ud. -á ellos ellas Uds.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Actividad de Escritura
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
-AR VERBS Español.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
SPN III Arte Ch. 2 Sept. 24 to Oct. 5 End of first six weeks= grade check for UIL eligibility Read cultural sections in the chapter Answer questions from.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Final project due April 5th How to: Tell how you will construct something: Ex. Creating Piñatitas: –Papel –Tijeras –Poder del cerebro –Alegría 1.Encontraremos.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Pre AP III Martes Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 4 oraciones en Pretérito.
SPN III + Pre AP Viaje internacional Due Jueves Abril 14, 2016.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Transcripción de la presentación:

Arte en Latinoamérica Pre AP II Abril 5, 2016 Final written work: Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 3 oraciones en Pretérito 3 oraciones en Past Participle 3 oraciones en el Presente 3 oraciones en el Futuro

SPN II + Pre AP Viaje internacional

Oral Presentation Rubric: De Viaje Rubric Your evidence of planning. You provide no written draft or page layout. Your draft was written and layout created, but not corrected. You show evidence of corrected draft and layout. Your use of illustrations. You include unlabeled photos or visuals. Your photos or visuals were included, but the layout was unorganized. Your presentation or poster was easy to read, complete, and accurate. Your presentations You include little of the required information. You include most of the required information. You include all of the required information. Show ENG info to teacher for a grade.

Rubric Neatness and attractiveness No pictures, visible errors and corrections and smudges. Photos but contains visible errors and smudges. Photos, no errors and is attractive. Use of vocabulary and Spanish grammar Little variation of vocabulary with frequent incorrect usage. Limited use of vocabulary but with some usage errors. Extended use of a variety of voc. with very few errors Amount of information provided Use of simple sentences with basic information. Some special features and information provided. Description of many special features is provided. Rubric: Written project about Spanish Speaking Country: De Viaje

De Viaje Work alone Find information Print information Turn in information for a grade March 29 Find information on a Country at home and print it to have it available in class 3/22 Sign up for country + Voc. H.O.

day itinerary 2.Trip Budget $ –Air transportation –Ground transportation –Meals 3.Languages 4.US Gov. Warnings! 5.Eco-Tourism 6.Government –Laws –President –History –Independence –Flags and Symbols –Economy 7.Culture 8.??? 9.… 10.…. 1.Intinerario de 7-10 días 2.Presupuesto $ Transportación aérea Transportación terrestre comidas 3.Lenguages 4.Advertencias de los E.E.U.U. 5. Eco-Turismo 6.Gobierno Leyes Presidente História Independencia Banderas y símbolos Economía 7.Cultura 8.?? 9.… 10. ….

3/28-3/29 Trabajen con compañeros 2, ó 3 estudiantes De viaje Diálogo de: $ Emergencia $ De compras  25 oraciones en español

3/30 Present Dialogues to class Oral test grade: Start/Continue/Finish presenting emergency dialogues to class.

Jueves 3/31 Handout with Sub Students are to fill out information asked on hand out. Turn in work at the end of class for a written grade Students are to Read for understanding and choose correct words to fill out information on the handout about: Gramática: Interrogative sentences Vocabulario: Interrogative words Turn in work at the end of class today.

Viernes 4/1 Finish sentences Arte en Latinoamérica Pre AP II Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 3 oraciones en Pretérito 3 oraciones en Past Participle 3 oraciones en el Futuro 3 oraciones en el Presente

Lunes 4/4 Mirar documentales Arte Precolombino Arte de los Mayas Arte de los Aztecas Take notes Turn in your notes for a daily grade.

Listen to students’ presentations of their art object. Make a vocabulary list with two key words from other students information. Write two sentences with any/several of the new words. Have another student read your sentences to correct for accuracy and comprehension. Cinco de abril = 4/5

Miércoles y Jueves Review el Tiempo Condicional de Verbos Regulares: Keep entire verb and add conditional endings Conditional endings: - ía, -íás, -íá, -íamos, -íais, -án Visitaríamos todo el mundo en las próximas dos semanas. Los estudiantes hablarían en español todo el tiempo. Al final los estudiantes y los invitados comerían comidas típicas mientras aprenden de otros paises en el mundo.

Verbos Irregulares en el Condicional HaberHabr- - ía, -íás, -íá, -íamos, -íais, -íán PoderPodr- QuererQuerr- SaberSabr- PonerPondr- SalirSaldr- TenerTendr- VenirVendr- DecirDir- HacerHar-

Write 7 SPN III/Pre AP/SP sentences in the conditional tense. Write the sentences about what you would do on your information about your international trip. Review conditional endings for reg. and irr. Verbs. (CH 8) Ex. * Yo habría visitado las gruyas con mis amigos. Iríamos en un barco que nos llevaría a las Cataratas de Iguazú en Argentina. 1 … 2… 3… 4…… 7… Read 3 sentences to the class: >reading for understanding.

International Travel Brochure Panfleto de Viaje Internacional Continue writing about your information and the country of your choice. –(10 sentences from before in conditional). –15 complete Pre AP SPNII Spanish sentences today (your choice). –Label all pictures or drawings in Spanish. Me gustaría vivir en un hermoso lugar con plantas y flores.

Finalize sentences in Spanish Illustrate and label your presentation Organize your final draft of your brochure –20 Sentences in Spanish –Labeled pictures in Spanish –Write a test > 10 questions + key about your trip. –Collective vocabulary: two words per student

Turn in written information in Spanish to teacher: Travel Brochure to … Start oral presentations (oral test) Work for Monday:

Monday Oral Test: Oral Presentations Oral presentations of trip Students will read several sentences in Spanish to the class. Students will listen to learn about traveling internationally.

Visit to Countries Continue to read sentences for the class Divide into small groups, highlight the information again in Spanish in small groups, and fill in the tests prepared about each country or answer questions from presenter. Review information in the small group after test to make sure information was learned.

Enjoy food and/or games presented from the different countries Reno con vegetales