Español 1 4 de abril de 2016. Welcome to 4 th quarter… the most stressful one of all!  First, I want you to look at the list of words on the “La Campana”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Advertisements

Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español de octubre.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Bienvenidos a la clase de Español 1
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Español 1 4 de abril de 2016

Welcome to 4 th quarter… the most stressful one of all!  First, I want you to look at the list of words on the “La Campana” slide and work with each other to determine a theme of the list.  Most of the words are similar to English so if you know some you will be able to get the general idea.  Then follow the instructions on the slide to complete your warm up activity while the sub calls the roll.

La campana 1.Cálmate 2.Tranquila 3.No te preocupes 4.Piensa en lo bueno 5.Sé feliz  Escribe la fecha de hoy.  Copia la lista  Dibuja una escena que representa tu opinión de las palabras y frases  Draw the scene that represents your opinión of the words and phrases

Theme of today: peacefulness 1.Cálmate 2.Tranquila 3.No te preocupes 4.Piensa en lo bueno 5.Sé feliz  Be calm / Calm down  Tranquil / Calm  Don’t worry  Think happy thoughts (literally: think on the good)  Be happy  I hope you were able to figure out the theme of the list. How many words were you able to deduce on your own?  Now you are going to watch a couple of short videos I have chosen about mindfulness and meditation.  The first video is a TED talk from a very interesting guy. He even juggles!  The second video is about a middle school who uses daily mindfulness to help all their students.  I really hope you like the videos as much as I do!

Meditation Benefits of meditation at a San Francisco middle school All it takes is 10 mindful minutes -Andy Puddicombe TED What does Mindfulness mean to you? Write your thoughts in your notebook. Take 5 mindful minutes and write in your diario section. What does Mindfulness mean to you? Write your thoughts in your notebook. Take 5 mindful minutes and write in your diario section. Video #1 Video #2

The Skeptic’s Guide to Meditation Meditation apps for teens I recommend: Stop, Breathe, and Think Smiling Mind Insight Meditation Timer Look at all the benefits of meditation! It can be only 5 minutes you spend a day but the benefits last much longer. During this super stressful 4 th quarter – why not try this strategy out for being less anxious and worried and more focused and energized? Still not sure? Click this link…

¡Ahora, practicamos el español!  Ok, now for some español  First up, a canción..  Turn to the correct section in your cuaderno and write today’s fecha in the margin.  Then follow the instructions on the slide.

La canción – En mi mochila roja  Escucha la canción y escribe una lista de que hay en la mochila roja.  Si eres muy listo, escribe también los adjetivos que describe los útiles escolares. El video de la canción Help the sub to write a list of the contents of the backpack on the board!

Vamos a meditar  Depending on the time remaining, you will be participating in a 5 or a 10 minute meditation.  You may stay seated on your chair, scooted away from the table, or you may sit on the floor.  Be mindful of others and remain quiet and still.  I hope that you will feel refocused and energized before heading out to Intervention.  Though I will not be here today for the new Monday Mindfulness intervention, the sub will be filling in for me with a relaxing activity. Click for website

Repasamos el vocabulario escolar  Saca las tarjetas pequeñas del sobre  Divide las tarjetas igualmente en el grupo  Mira tus tarjetas  Escucha la profesora para instrucciones  Pon las tarjetas en orden alfabético  Pon las tarjetas en grupos lógicos  Mescla las tarjetas y escoge nuevas  Pon las tarjetas en orden alfabético  Escoge una cosa redonda  Escoge una cosa grande  Escoge una cosa dura  Escoge una cosa suave  Mescla las tarjetas y escoge nuevas  Pon las tarjetas en orden alfabético  Forma un pareja entre una tarjeta tuya y una tarjeta de tu compañero (tienen algo similar)  Forma otra pareja  Forma tercera pareja  Practica con tu compañero como quieres Un video cómico -La escuela