© Boardworks Ltd 2006 1 of 20 KS3 Spanish – Year 8 Las diversiones Part 3 Unidad 12.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el pretérito v. el imperfecto
Advertisements

© Boardworks Ltd of 20 KS3 Spanish – Year 8 La comida Part 1 Unidad 8.
KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
El Pretérito y El Imperfecto
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine Heres another one: Preterite/imperfect.
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 7 Pasatiempos Part 1 Unidad 6.
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 9 Los medios de comunicación Part 1 Unidad 14.
Pretérito vs. Imperfecto En español Pretérito Lets review some of the main uses of the preterite. This verb tense is used when we talk about a past action.
Preterite or Imperfect?
El imperfecto Una forma del pasado. ¿Qué es el imperfecto? El imperfecto is a form of the past tense used to describe actions that have been ongoing in.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Preterit vs Imperfect Spanish Preterit or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine.
APUNTES #1 Imperfect: other uses
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
1 What is to be in Spanish? 2 There are 2 forms of to be in Spanish: ser & also estar.
© Boardworks Ltd of 24 KS3 Spanish – Year 8 Las diversiones Part 1 Unidad 12.
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/Estar Por/Para Masculine/Feminine Saber/Conocer Heres another.
El Pretérito y El Imperfecto
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine Heres another one: Preterite/imperfect.
KS3 Spanish – Year 8 El turismo Part 1 Unidad 11.
KS3 Spanish – Year 8 El turismo Part 4 Unidad 11.
Los usos del pretérito y el imperfecto
¿El Pretérito O el Imperfecto?
1 Ser y Estar “to be” or not “to be”…? 2 Ser y Estar en español… Both verbs mean “to be” Used in very different cases Irregular conjugations.
© Boardworks Ltd of 16 ¡Que aproveche! Part 2 En el restaurante.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
El Pretérito y El Imperfecto
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
Spanish 2 Buen Viaje Capítulo 4.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
Uses of the preterite vs. imperfect We use it to talk about an action or series of actions completed in the past. Examples: Llegó a la casa, preparó.
El imperfecto y el pretérito
Repaso de verbos (Verb review)
Los tiempos pasados El pretérito e el imperfecto.
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE - la prueba “QUIA” (imperfect quiz)
Pretérito vs. Imperfecto ¿Cuál se usa? ¿Cuándo?
This is an 8-slide excerpt from Boardworks Spanish
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Choosing when to use the correct past tense By Jami Sipe.
© Boardworks Ltd of 14 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 4 Unidad 4.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
© Boardworks Ltd of 31 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 4 Unidad 1.
© Boardworks Ltd of 17 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 3 Unidad 3.
IMPERFECTO O PRETERITO  You’ve probably realized that Spanish has lots of tricky “pairs”:  Ser/estar  Por/para  Masculine/feminine  Here’s another.
© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 2 Unidad 4.
KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 1 Unidad 4.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Preterite vs. Imperfect.  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending on the sentence and the meaning.
El pretérito y el imperfecto Imagina Capítulo 2. El pretérito y el imperfecto Both are used to express actions that happened in the past, but have different.
Preterite vs. Imperfect
Preterite vs. Imperfect Page 43 ¡En español! 3. Uses of the Imperfect  You have learned to use the imperfect tense to describe something that used to.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
© Boardworks Ltd of 8 Los pasatiempos Part 1 El deporte El tiempo libre Una cita This is an 8-slide excerpt from Boardworks Spanish.
Unidad 2 Tienen 10 minutos para finalizar el haz ahora.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
¿Cuándo se usa el pretérito?. 1. Use the preterite to talk about something that happened on a specific occasion. El verano pasado viajé a España y acampé.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
© Boardworks Ltd of 30 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 4 Unidad 3.
Uses of the Imperfect & Preterite  We use the imperfect to describe habitual or repeated events in the past.  We use the preterite to describe a particular.
Español II, lunes, el 17 de marzo Ahora mismo: Write the following words in Spanish: 1.Flood9. to put out 2.To rain10. to go up 3.To snow11. to go down.
IMPERFECTO O PRETERITO  You’ve probably realized that Spanish has lots of tricky “pairs”:  Ser/estar  Por/para  Masculine/feminine  Here’s another.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
El PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO. PRETERITO This verb tense is used when:  We talk about a past action that happened ONE time (single events) EX: Ella compró.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Preterite A ge (Tenía ____años) P hysical condition (cansado) A ppearance (era, llevaba) W eather (hacía, llovía) T ime/date (era, eran) A ctions in progress.
Transcripción de la presentación:

© Boardworks Ltd of 20 KS3 Spanish – Year 8 Las diversiones Part 3 Unidad 12

© Boardworks Ltd of 20 Las diversiones Contenido ¿Qué tal…? Imperfect tense

© Boardworks Ltd of 20 Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to Notes Page View (PowerPoint 97) or Normal View (PowerPoint 2000/2002/2003). This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Normal ViewNotes Page View This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. Teachers notes and icons

© Boardworks Ltd of 20 GRAMMAR The imperfect tense is used to talk about the past. Whereas the preterite describes a single completed action in the past, the imperfect tense... describes something that happened frequently or regularly in the past. is used for descriptions in the past, such as describing what the weather was like or giving your opinion of something you did (characteristics of people, things or conditions). tells us what something used to be like. describes something that went on for a long period of time. is used for telling the time. is used for telling ones age. The imperfect tense 1

© Boardworks Ltd of 20 GRAMMAR The imperfect tense 2 Examples: Describing the time – Eran las dos. It was two oclock. – Era la una. It was one oclock. Describing the weather: – Hacía frío/calor/viento... It was cold/hot/windy... Examples: Describing the time – Eran las dos. It was two oclock. – Era la una. It was one oclock. Describing the weather: – Hacía frío/calor/viento... It was cold/hot/windy...

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 1

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 2

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 3 Lee el texto y contesta a las siguientes preguntas. El mes pasado fui a Dublín. Fui con mis amigos, Pepa y Toni. Pasamos un fin de semana largo: desde el viernes por la mañana hasta el domingo por la noche. El viernes por la noche no salimos y cenamos en el restaurante del hotel porque al día siguiente queríamos levantarnos temprano. El sábado por la mañana fuimos a ver los edificios del Trinity College y el General Post Office. Después fuimos a la fábrica Guinness. Como hacía frío fuimos a comer a Temple Bar, una zona de bares y restaurantes muy famosa en Dublín. Tomamos un cocido irlandés muy típico que estaba buenísimo. Por la tarde dimos una vuelta por la ciudad y cruzamos el puente Hapenny sobre el río Liffey. El domingo por la mañana había mucha gente por la calle y fuimos al estadio Croke Park para ver un partido de Hurling, un deporte tradicional irlandés. Luego, por la tarde, regresamos al hotel muy cansados pero muy contentos porque lo pasamos fenomenal. ¿Cuándo fue a Dublín? Fue a Dublín el mes pasado. ¿Con quién fue?Fue con sus amigos, Pepa y Toni.¿Qué hicieron el viernes por la noche?No salieron.¿Qué tal lo pasaron?Lo pasaron fenomenal.

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal...? 4 1.Cinco verbos en pretérito indefinido. 2.Dos días de la semana. 3.Tres lugares. 4.Una comida. 1.Cinco verbos en pretérito indefinido. 2.Dos días de la semana. 3.Tres lugares. 4.Una comida. Lee el texto y encuentra lo siguiente:

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal...? 5 Mira las fotos y escribe una historia sobre el fin de semana de Alexa. El sábado por la mañana Alexa Sevilla El sábado por la tarde El domingo por la mañana

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 6 Lee la biografía de Pablo Ruiz Picasso y cambia los verbos en presento por el pasado. Picasso Picasso nace en Málaga en 1881, hijo de María Picasso López y del profesor de arte José Ruiz Blasco. En 1897 ingresa en la Escuela de Bellas Artes de San Fernando de Madrid. En 1900 realiza su primer viaje a París y en 1904 se instala de forma definitiva allí es considerado el año del nacimiento del Cubismo al pintar Las Señoritas de Avignon. En 1921 nace su primer hijo, Pablo. En 1924 Picasso participa en la primera Exposición surrealista.

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal...? 7 En 1936 estalla la Guerra Civil española y en 1937, por encargo del gobierno republicano, Picasso pinta El Guernica para el pabellón de España en la Exposición Universal de París. En 1945 conoce a Françoise Gilot y en 1947 nace su hijo, Claude y en 1949 nace su hija, Paloma. En 1955 empieza el período en donde se dedica reintepretar obras maestras de artistas como Velázquez. En 1960 se traslada definitivamente a Notre-Dame-de-Vie, en Mougins, donde pasa los últimos años de su vida. En 1963 se inagura el Museo Picasso de Barcelona. El 8 de Abril de 1973 muere. Picasso

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 8

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 9

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 10

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal...? 11 Escribe una breve biografía de José Antonio Reyes, con los siguientes datos y otros que puedes encontrar en su página web. Nacimiento: en Utrera, Sevilla, en Carrera: - A los 15 años firma su primer contrato con el Sevilla F.C. - A los 17 años debuta como titular en primera división. - A los 20 años debuta en la Selección española de fútbol. - A los 20 años ficha por el Arsenal F. C. Nacimiento: en Utrera, Sevilla, en Carrera: - A los 15 años firma su primer contrato con el Sevilla F.C. - A los 17 años debuta como titular en primera división. - A los 20 años debuta en la Selección española de fútbol. - A los 20 años ficha por el Arsenal F. C. Reyes

© Boardworks Ltd of 20 Erala una… Eranlas dos, las tres… Erala una… Eranlas dos, las tres… Hacíabuen/mal tiempo, frío/calor… Habíamucha gente, mucho tráfico… muchos cafés… Habíamucha gente, mucho tráfico… muchos cafés… Fui aDublín, Madrid, Praga, Roma, Londres… / al parque, cine, hotel… / a la piscina, bolera… / de excursión, paseo… ¿Qué tal…? 12 Escribe unas frases

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal...? 13 Inventa una historia para cada foto. Con tu compañero/a Hacía buen tiempo… Eran las 7:00 a.m… Había mucha gente… Había muchos cafés…

© Boardworks Ltd of 20 ¿Qué tal…? 14

© Boardworks Ltd of 20 This tense is used in the following different ways: 1. To describe actions, people or things in the past. 2. To describe an action that started in the past and was going on or continued in the past. 3.To describe actions that used to be done frequently in the past. 4.To describe thing(s) which were going on in the past before another event started. 5.For telling the time. 6.For telling ones age. The imperfect tense translates any of the following English clue words or phrases: I was eating. We were talking. I used to eat. She was an interesting teacher. The imperfect tense Repaso