Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Advertisements

Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Sustantivos, artículo definido y preposicion de
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Nouns and Definite Articles & The Preposition DE.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los sustantivos en español.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Objective Distinguish the rules to form the plural of a noun.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Definite Articles and Indefinite Articles
Singular Definite Articles
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Los saludos Greetings.
World Language Survey 28 de abril de
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Mi dormitorio My bedroom
Definite & indefinite articles
Possessive Adjectives
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Nouns- Sustantivos Gender Making Nouns Plural. Gender Masculine or Feminine Masculine or Feminine All nouns in Spanish have a gender: Every Spanish noun.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Definite and Indefinite Articles “We’re going to learn how to say ‘the’ and ‘a’”
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Noun / Adjective Agreement
DO NOW: Solve each math problem
We are going to learn… - What is in our schoolbag. - How to ask: Do you have a ….? - How to say: I have a ……
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Do Now.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Transcripción de la presentación:

Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words each of you has written down. If your partner guesses one of your words, they sink your ship, and vice versa.

Eye Spy: Point to items in the classroom. Your partner must say them in Spanish. Partner A: !VEO, VEO! Partner B: ¿ QUE VES? Partner A: !UNA COSITA! Partner B: ?QUE COSITA ES? Partner A: !EMPIEZA CON LA.....!

TEST 1 – 10 in the back of your books. Your teacher will read out the Spanish for the nouns you have just learned, you must write them down in English.

Making something PLURAL. If the noun ends in a VOWEL, add S libro – librosestuche - estuches mochila – mochilasregla - reglas If the noun ends in a CONSONANT, add – es móvil - móviles If the noun ends in a Z, change the z to c and add – es. lápiz - lapices Copy this into your books.

Escribe la forma plural de las palabras siguientes : 1.El alumno 2.El profesor 3.El proyector 4.El ordenador 5.La ventana 6.El libro 7.El rotulador 8.El lapiz 1.Los alumnos 2.Los profesores 3.Los proyectores 4.Los ordenadores 5.Las ventanas 6.Los libros 7.Los rotuladores 8.Los lapices

¿Que hay en la clase? Hay... No hay... Tambien...

ASomeA UnUnosUnaUnas masculinofeminina En mi clase hay.... En mi clase no hay...

í Hola! Me llamo Miguel el marciano. Vivo en el planeta Marte con mi familia. Mi cumpleaños es el trece de marzo. Tengo quince aňos. No tengo una mochila. No tengo un estuche, pero tengo un ordenador. En mi clase, en la estación espacial, hay una pizarra, un profesor robot y un ordenador. í Hasta luego! Which planet does Miguel live on?Who does Miguel live with?When is his birthday?How old is he?What doesn’t Miguel have? Describe Miguel’s classroom in space

GALAXY HIGH Draw a picture of what you think a classroom in space would look like. Label all of the furniture in Spanish.