LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diario #3 Para mantener la salud…. Primer Párafo: what you should do, how you should exercise, eat, drink Yo debo + infinitivos Debo ______________cada.
Advertisements

Bosquejo del Examen Vocabulario
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
¿Qué te gusta hacer?.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Stem-changing verbs.
Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at 2 other verbs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Table of contents #3 Stem-Changing Verbs: e —» ie.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Empareja el español y el inglés.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
PENSAR, PREFERIR, QUERER STEM CHANGING VERBS E TO IE BY SRA. PEREZ.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits using a variety of questioning.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘tener+que+infinitive,‘creer + que’ and ‘deber+infinitive’ conjugate regular & irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… conjugate all regular verbs with ease ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem- changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, (as well as creer, deber, hacer, ver) ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tu pupitre. SHOW SRA.M. before the bell rings! 2.Hagan la frente de la hoja de la conjugación. Do the front of the conjugation sheet before the bell rings! 5

¡Adelante! ¿Cuáles cognados comprenden Uds.? Vamos a compartir cognados. ¿Comprenden? ¿Qué vitaminas tienen las frutas en la página anterior? De las frutas y verduras en el artículo, ¿cuáles te gustan? ¿Cuáles no te gustan? ¿Qué otras frutas te gustan? ¿Comes estas frutas en el desayuno o en el almuerzo? ¿Qué fruta no es originalmente de las Américas? 10

Pr á ctica con los consejos – Practice Giving Advice La práctica con ‘deber’ 1)You are going to work with a partner. Each student will have a different sheet (estudiante A or estudiante B). 2) Each person is going to take turns sharing one lifestyle habit from their sheet. 3) The partner who is listening must evaluate the statement and provide advice, completing the sentence starter provided ‘Tú debes…’. They should both state the advice aloud and write it on their sheet of paper. ESTUDIANTE AESTUDIANTE B 1. A mí me gustan mucho las galletas porque son sabrosas. 1. Tú debes… 10

creer + que deber yo tútú é l, ella, Ud. nosotros ellos, ellas, Uds. que Infinitivos: 5

“Me encantan las hamburguesas y yo como cada d ía para el almuerzo. ¿Qu é debo hacer?” ____________________________________________ I think that you should eat less burgers. You have to eat less food that is bad for your health.

“Yo bebo los refrescos todos los d ías y nunca bebo el agua. Es asqueroso…” __________________________________________________ We think that you should drink more tea because it’s healthy. You have to drink water more.

“Desp úes de escuela, yo uso la computadora por horas y horas. Me encanta Facebook y Instagram. Nunca hablo con mi familia.” ____________________________________________ I think that you should spend more time with your family and talk to your friends on the phone.

“Nunca hago ejercicio. Nunca camino o corro or levanto pesas. No me gusta el gimansio para nada.” ______________________________________________ We think that you should play basketball for exercise. You have to be more active.

“Me encanta el helado de Leon’s porque es muy delicioso y mi favorito. ¿Qu é debo hacer?” _________________________________________________ I think that you should eat more fruit instead of ice cream.

“El caf é es mi vida. Me encanta, me encanta, me encanta. Yo bebo con mi desayuno, mi almuerzo, y la cena…¿Tienes más café para compartir?

“La pizza es muy rica y me encanta comer la pizza frecuentemente. ¿Qu é debo hacer?”

Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your table partner. Complete the sentences on your exit slip. Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque… 10

¿Qué haces para mantener la salud? Vocabulario extra: – …para mantener la salud: – …para ser saludable: Yo como ________________________________ Yo bebo ________________________________ Yo no como _____________________________ Yo no bebo ______________________________ Yo hago ejercicio. Yo _______________________ Yo debo ________________________________ 3

How we get healthy depends… on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS! VUP12FaM 2

Stem-changing verb: preferir* yoprefiero nosotros preferimos túprefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren These verbs get their nickname because they look like a boot! 15

5