REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.
Pronombres personales
Los verbos estar y ser “to be”
Ser and Adjectives.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Ser vs. Estar. Grammar Terms to Know Infinitive: The basic form of the verb. In English the infinitive is to + action (ex. To run). In Spanish the infinitive.
Description of Celebrities
Hoy vamos a … repasar los colores
Ser vs. Estar Español I.
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
La Ropa.
VERBS IN SPANISH.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Talking about families
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
REPASO (REVIEW) Study the verb charts for your quiz!
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
ACTIVIDADES 1 ¿Dónde está? ¿Cómo está? ¿Qué hace?.
Vocabulario 5 Physical descriptions
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Descripciones fisicas
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Describe yourself Yo soy ( I am)
LOS COLORES REPASO.
El verbo TENER You will use the verb tener (to have) a great deal as you speak Spanish. Study the forms of this verb.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Objetivo: What does oír mean? How is it conjugated? Hagan Ahora: Escribe 4-5 oraciones de las actividades que tú haces durante el fin de semana. Usa las.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Transcripción de la presentación:

REPASO Spanish 1 Final Exam

COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.

Las Descripciones  In the following slides, find a picture to match the spanish description.  **Watch for singular/plural  ** Watch for masculine/feminine

Las Descripciones  Alto

Las Descripciones  Bonitas

Las Descripciones  Vieja

Las Descripciones  Inteligentes

Las Descripciones  Atléticos

Las Descripciones  Bajas

Las Descripciones  Grande

Tengo los ojos

Tengo los ojos... Tiene los ojos... verdes (green) azules (blue) marrones (brown) Tengo el pelo... Tiene el pelo... castaño (chestnut/dark brown) negro (black) rubio (blonde) largo (long) corto (short) Soy/Es…pelirrojo/a (red haired)

Match up the celebrities with their correct description: Tiene los ojos castaños y el pelo corto y negro. Tiene los ojos azules y el pelo negro y largo. Tiene los ojos azules y el pelo media y castaño.

SER SER is an important irregular verb. What does IRREGULAR mean? SoyI am EresYou are EsHe/She is SomosWe are SonThey are Facebook Profile Characteristics Nationality Occupation Time Does not change often

¡Te toca a ti! Below, write a physical description of:  Yourself   Your best friend (mi mejor amigo/a)   A celebrity (on the next page) 

ESTAR ESTAR is an important irregular verb. What does IRREGULAR mean? EstoyI am EstásYou are EstáHe/She is EstamosWe are EstánThey are #TWITTER Location Conditions Feeling Changes often

¿Dónde están las cosas? Use your locations (on top, below, right, etc) to say where the following are:  Television  Guitarra  Computadora  Libros  Refresco  Hamburguesa

La Familia

*You are Bart*  ¿Quién es tu padre? ____  ¿Quién es tu prima? ____  ¿Quién es el padre de tu padre?____  ¿Quién es tu tío? ____  Describe su hermana menor:   Describe su madre: 

El Cumpleaños Write a sentence to state each person’s birthday: (You are still acting as Bart) El cumpleanos de mi padre es el once de abril de mil novecientos sesenta y cuatro. (11/4/1963)  La prima (14/1/2005)  El padre de tu padre (5/8/1932)  El tío (21/3/1959)  Su hermana menor (12/11/2000)

Make a Pinterest Board for your ideal closet: Search for images online and describe the picture.

Picture goes here: ie.zapatos negros y verdes Picture goes here:

Dress Elena with shoes, hat, and clothes. Write what she is wearing. (en español)

Use this menu for the next slide.

 Tú estás en una cita (date) y tienes 35 euros para la cena. ¿Qué piden tú y tu amor? Escribe el dialogo y usa las palabras del menú. Write here: Una Cita

Después… 1. ¿Cuánto cuesta la cuenta? 2. ¿ Cuántos euros pagas por la propina? 3. ¿ Cómo es la comida?

Escribe la comida que está en la mesa

tienen pedimos pides puedes Yo Tú El/ Ella/ Usted Nosotros Ellos/ Ellas/ Ustedes Tener Hacer Hablar Comer QuererPoderPedir tenemos tengo tienes haces hace hacemos hablo habla hacen hablas hablamos hablan comes como come comen comemos quiere quieres quieren quiero puedo puede queremos podemos pido pide piden tiene hago pueden Grab a picture and place it in the puzzle.

Describe el foto:  Write 5 sentences saying what these kids are doing: