… lo que Antonio recuerda de su niñez. Antonio recuerda que…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ordering in a restaurant Monae Anderson Andrea Sanchez Ricardo Gomez.
Advertisements

El imperfecto Preterits Crazy Uncle. ¡NO sé nada! Cuando tenía 7 años, siempre hablaba con mis amigo; sin embargo, ahorra les habla por el telefono porque.
Jugar a la casita Capítulo 6- Recuerdos. Play House Capítulo 6- Recuerdos.
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Gustar y los verbos como gustar. We don’t conjugate gustar in the usual way. The verb gustar has two conjugations you’ll need, gusta & gustan. The indirect.
VER Veía: I used to see ¿Veías tú…?. IR: to go iba: I used to go (or I was on my way, when…) ¿Ibas tú…?
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
GC 23 : Tocar and Parecer There are two verbs which conjugate like gustar (GC 7). As with gustar, tocar and parecer only take two possible forms, but must.
Gustar- To like (to please)
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Calentamiento (Use p. 237) Write five sentences saying what you liked to do when you were a child. Cuando era Me gustaba… (I used to like…) Me.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
El imperfecto.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Talking about what you used to do El Imperfecto -ar verbs-er, -ir verbs Yo-aba-ía Tú-abas-ías Él, Ella, Usted-aba-ía Nosotros-ábamos-íamos Ellos,
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
C5V2 REPASO. Complete the sentence and then translate… 1. De pequeño, me fascinaba jugar al pilla pilla. As a kid, I loved to play tag. 2. Con mis amigos,
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt Imperfecto.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
¡Al contrario! No way!. los animales de peluche stuffed animals.
¡Al contrario!. los animales de peluche columpiarse.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Sponge Activity #1 16/5/14 Equipo 1: 1.ustessaar 2.miotrpcar 3.rneao cdao nve uj 4.iqi uetho dc 5.tsrcuahaeavs err Equipo 2: 6. rno oañ cs 7. aaelm lrc.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
El tiempo imperfecto Español II You have already used ‘gustaba(n), etc. to talk about what USED TO please you.  Me gustaban los juguetes.  Me gustaba.
Español II, lunes, el 31 de marzo
6.1 Vocabulary Sra. Kimbrough Spanish 2 WHS. ¡Al contrario! No way!
Preterite ImperfectIrregularBoth Back to the present.
¿Qué te gustaba hacer cuando tenías diez años?
MENSAJERO Y ESCRIBIENTE CUANDO ERA NIÑO…. 1. CUANDO YO ERA NIÑA, YO ERA MUY MIMADA Y DESOBEDIENTE. When I was a little girl, I was very spoiled and disobedient.
And other verbs like gustar
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Gramática 6.1 The Imperfect
Grammar Point: Preterite of -ar verbs Yo -é Nosotros Nosotras -amos ___ y yo Tú -aste Ud. Él -ó Ella 1 person 1 thing Uds. Ellos -aron Ellas 2+ people.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Español 2: Capítulo 6 Vocabulario 1
Verbs like GUSTAR Verbs that use indirect object pronoun.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like” 10/11/2015 Ema Mateica Sosa - TL Hanna.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Verbs Like GUSTAR With a Review of Pronouns. Pronoun Review Subject Pronouns I we you ya’ll he they she they YOU ya’ll yo tú él ella usted nosotros vosotros.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved You have learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action.
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs” In English, the equivalent is “to like” En español gustar significa “to be pleasing”
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
The imperfect tense: regular verbs  1. The imperfect tense is used to talk about the past, but it has different uses than the preterite.  2. The imperfect.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
¡Al contrario!. los animales de peluche columpiarse.
The verb GUSTAR (to like)… The verb is used in the third person singular (gusta) or plural (gustan). With the indirect object pronouns _____________________________________.
Past, non-specific, continuous actions Routine /habitual actions Talking about “used to ” or “was doing”
Talking about what you used to like and dislike Español 2: 6-1.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Capítulo 6-1 Vocabulario Talking about what you used to like and dislike, Saying what you used to do and what you wanted to be 1.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
If you are too slow or incorrect…
Español 2: Capítulo 6 Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

… lo que Antonio recuerda de su niñez. Antonio recuerda que…

Conversation Practice Person A: What did you like to do as a child? ¿Qué te gustaba hacer cuando tenías 10 años? Person B: Answer: Me gustaba… Me fascinaba… Me encantaba… Odiaba… Me molestaba…

Conversation Practice Person A: Did you get along well with your siblings? Llevarse bien con Person B:

Conversation Practice Person A: What did you used to do as a child? (hacer) Person B: Answer:

Conversation Practice Person A: What did you use to do as a child? (hacer) ¿Qué hacías de niño? Person B: Answer: Me gustaba ver dibujos animados. Jugaba al escondite con mi hermano. Solía jugar al pilla- pilla también.

Conversation Practice Person A: What did you like to do when you were 5 years old? Person B: Answer: Me fascinaba… Me gustaba… Me encantaba…

Conversation Practice Person A: What did you like to do when you were 5 years old? ¿Qué te gustaba hacer cuando tenías diez años? Person B: Answer: Me fascinaba… Me gustaba… Me encantaba…

Conversation Practice Person A: Did you get along well with your siblings? Person B: Answer:

Conversation Practice Person A: Did you get along well with your siblings? ¿Te llevabas bien con tus hermanos? Person B: Answer: Sí. No. Peleábamos mucho. (We fought a lot)

Conversation Practice Person A: What did you want to be? Person B: Answer:

Conversation Practice Person A: What did you want to be? ¿Qué querías ser? Person B: Answer: Quería ser… -maestro/a -atleta profesional -astronauta -músico profesional -enfermera (nurse) -doctor(a) -etc.

Conversation Practice Person B: What did you dream about being when you grew up? Person A: Answer:

Conversation Practice Person B: What did you dream about being when you grew up ? ¿Con qué soñabas ser? Person A: Answer: Soñaba con ser…

El Alcázar de Segovia

Bluff!

Jugaba a la casita. I used to play house.

Coleccionaba láminas. I used to collect sports card.

Me gustaba columpiarme. I liked to swing.

Jugábamos a las damas We used to play checkers…

Mi hermano jugaba con carritos todos los días. My brother would play with cars every day.

Nos fastidiaba compartir los juguetes. It bothered us to share toys. (use fastidiar just like gustar)

Jugábamos con muñecas. Solíamos jugar con muñecas. We used to play with dolls.

Saltaba a la cuerda todos los días. Solía saltar a la cuerda todos los días. I would jump rope every day.

Mi hermana tenía una colección grande de animales de peluche. Mi sister had (tener) una colección grande of stuffed animals.

Conjugate ESTUDIAR in the imperfect

Mi hermano nos molestaba. My brother used to bother us.

Verbs with reciprocal actions Can only be: nos or se Indicates “each other” For verbs that are NOT normally reflexive, you can conjugate in the “we,” “they,” or “you guys” forms and add what appears to be a reflexive pronoun, but is actually a reciprocal pronoun, to mean “to each other” Llamar- to hug Abrazar - to hug Amar- to love

Verbs with reciprocal actions Can only be: nos or se Indicates “each other” REFLEXIVE: RECIPROCAL:

Se llaman todos los días por teléfono. Se escriben correos electrónicos. Se mandan mensajes de texto. Se abrazan. Se quieren. ¿Son novios? ¿Qué crees? Verbs with reciprocal actions Can only be: nos or se Indicates “each other” ¿Te enteraste de Gloria y Sergio?

Se llaman todos los días por teléfono. Se escriben correos electrónicos. Se mandan mensajes de texto. Se abrazan. Se quieren. ¿Son novios? ¿Qué crees? Verbs with reciprocal actions Can only be: nos or se Indicates “each other” ¿Te enteraste de Gloria y Sergio?

An evil pirate wants to make you walk the plank if you cannot keep up with his conjugation song. Translate in rhythm. If you are too slow or incorrect… you will have to walk the plank, matey! Click HERE to start.

Ellos estar Yo pensar Ellas empezar Ustedes hablar Nosotros estar Ud. tocar estaban pensaba empezaban hablaban estábamos tocaba Excelente.

Ellos comer Yo escribir Ellas querer Ustedestraer Nosotros dormir Ud. volver comían escribía querían traían dormíamos volvía Excelente.

Ellos ver Yo ver Ellas ver Ustedesver Nosotros ver Ud. ver veían veía veían veíamos veía Excelente.

Ellos ir Yo ir Ellas ir Ustedesir Nosotros ir Ud. ir iban iba iban íbamos iba Excelente.

Choose era or había 1.En 1875 el pueblo de Lexington _________ pequeño. 2. No __________ muchas tiendas ni casas. 3. La vida en aquel entonces __________ difícil. 4.Siempre ____________ muchas cosas que hacer. era(n)había

Choose era or había 1.En 1875 el pueblo de Lexington _________ pequeño. 2. No __________ muchas tiendas ni casas. 3. La vida en aquel entonces __________ difícil. 4.Siempre ____________ muchas cosas que hacer. era (was/were) había (there was/there were) era (was/were) había (there was/there were)

Hace cien años…

El Debate The class will form two teams. One team will defend the position that life was better in the 1800’s. The other team will defend the position that life is better today.

¿En qué sentidos era más difícil la vida en aquel entonces? En aquella épica, no había electricidad. La escuela era muy difícil, más difícil que hoy. No había aire acondicionado. No había agua corriente en las casas.

¿En qué sentidos era más difícil la vida en aquel entonces? No había coches para el transporte. No había tantas curas para las enfermedades. No había aire acondicionado

¿En qué sentidos era más fácil la vida en aquel entonces? Antes, no había tanta contaminación como hoy. La vida era más sencilla que hoy, porque no había tránsito en aquel entonces. En aquel entonces, no había fábricas peligrosas. No había tanta tarea como hoy. las cosas costaban menos.

¿En qué sentidos era más fácil la vida en aquel entonces? ¿En qué sentidos era más difícil la vida en aquel entonces?

¿En qué sentidos era más fácil la vida en aquel entonces? Había menos tránsito que hoy. Había menos estrés que hoy. Había menos ruido que hoy. La gente se ayudaba

Tan ___________ como hoy El era tan fuerte como un toro. adjectives Más ___________ que hoy Ella era más alto que yo. Menos ___________ que hoy

NOUNS ….More… …less… …as many… (There was/there were)

Tanto ___________ como hoy Había tanto tránsito como hoy en día. NOUNS Más ___________ que hoy Había más tranquilidad que hoy en día Menos ___________ que hoy ….More… …less… …as many… (There was/there were)

Hay tantos caballos hoy como en aquel entonces. En aquel entonces no había muchos carros. Había más edificios que hoy. En el pasado, no había tantos carros que hoy. Hoy hay más árboles que en aquella época.

A: Hey, ___. What were you like as a child? B:I was ___ (adjective) I liked to _______ y _____. A: ¡Que interesante!

Verbs that use INDIRECT me – to me Te – to you le nos os les -Fascinaba (loved – thing) -Caía bien (liked – person) -Caía mal (disliked – person) -Fastidiaba (annoyed) -Molestaba (annoyed/bothered) -Parecía pesado (seemed boring) Odiar – to hate lo + encontrar genial

Verbs that DO NOT use indirect object pronouns Odiar – to hate Encontrar genial – to think something is great

Adjectives Aventurero/a Solitario/a Consentido/a Bondadoso/a Irregular forms: Conversador / Conversadora Egoísta impaciente