Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Advertisements

+ E IE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. The verbs empezar, pensar, perder, querer,
La Tienda El Centro Commercial Ir De Compras El Precio Pagar.
Stem-Changing Verbs e – ie.
Stem-Changing Verbs.
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
Unidad 4-1 stem-changing verbs in the present e ie VERBOS DE “ZAPATO”
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
La Sala de Clase Srta Holmes.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
+ STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. All forms except the nosotros and vosotros.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Objetivo: How do we conjugate all e>ie stem changing verbs? What are the definitions? Hagan Ahora: Completa actividad 9 en página 200 en el texto. 1)Write.
Pregunta Esencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre 1.Estos calcetines son más grandes que esa falda. 2.Esta camiseta es más fea que esa blusa.
La Ropa.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
Español 2 El 2 de noviembre de 2012
Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”
!De Compras! Shopping preferences: ¿Qué te gusta comprar? Me gusta comprar… ¿Qué te gusta comprar? ¿Discos Compactos? Sí, Me gusta comprar discos compactos.
VOCABULARIO Avancemos Talk About Shopping.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La ropa Together, we have to describe what your classmate wears in class today. Modelo: Alessia lleva unas botas, una falda, unas medias y un suéter.
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Clothing vocabulary Objective: SWBAT use clothing and colors vocabulary to talk about what they and others wear Para.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Direct Object Pronouns. Don’t be like these guys:
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
I. Unidad 4, Lección 1 Stem-Changing Verbs E--> IE *except Nosotros, Vosotros.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Más practica con Complimentos Directos
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Español 2 3 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Los Adjetivos.
Vámonos El mensaje de texto/SMS El programa Chatear La web
Pablo Picasso.
Jueves, el 8 de diciembre LT: I can talk about preferences in clothing
Hoy es jueves, ocho de marzo
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
What items do I wear during the summer?
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Transcripción de la presentación:

Actividades 9.4

Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors that you recognize: 9TTrdcMfC7m1t982hY&index=9

Actividad 1

Actividad 2

Actividad 3

Actividad 4

Actividad 5 Change the sentences, using the model as a guide. Modelo: Paco quiere comprar los calcetines. _Paco quiere comprarlos._ 1.Prefiero usar la calculadora. _____________________________________________________ 2.Quieren comprar los zapatos. _____________________________________________________ 3.Preferimos llevar jeans. _____________________________________________________ 4.Piensan cerrar la tienda a las ocho. _____________________________________________________ 5.¿Vas a comprar la blusa? ____________________________________________________