Hoy es lunes, el 21 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. We dont like to wear sweaters. 2. The girls wear dresses. 3. He wears a t-shirt. 4. I like to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review: Adjectives and the verb SER
Advertisements

¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
This is an interactive presentation
Spanish IV. Escribiendo/Pecados Acuerdo del género Acuerdo de la pluralidad Acuerdo del tenso.
Las Palabras Interrogativas
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Artículos indefinidos
YOSoyI am TúEresYou are Él Ella EsHe is She is Nosotros(as)SomosWe are Ellos, Ellas Ustedes SonThey are You all are Use ser to describe what a person.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
Unidad 1: pág Adjectives describe nouns They must agree in GENDER and NUMBER with the nouns they describe Adjectives ending in –o in the masculine.
Grammar Notes. In Spanish, nouns must agree with (be the same as) the adjectives that go with them 2 kinds of agreement: Gender (masculine vs. feminine)
To be able to say what I wear
The Plurals of Adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Me llamo ___________ Clase 10N La fecha es el 19 de septiembre del 2012 Propósito # 2: ¿Cómo es tu escuela? Actividad Inicial: Escritura en silencio: Write.
Affirmative and Negative Words
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Para Empezar 1.¿Cuál es la fecha? 2. ¿Cómo estas hoy? Frida Kalho, artista famosa de Mexico.
Para Empezar 1.¿Cuál es la fecha? 2.Describe la persona… Frida Kalho, artista famosa de Mexico.
Para Empezar 25/9/10 Please write the following phrases in español: 1.The T-shirt - 2.The pants - 3.The shoes - 4.The jacket - 5.Hat -
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Capítulo 2.
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Adjective/Noun Agreement
Los adjetivos Adjectives describe nouns.
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Los Adjetivos Adjectives.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Definite Articles, el, la, los, las In Spanish all nouns have masculine or feminine gender. el chicola chica el vecinola vecina When nouns identify one.
Unidad 1 Etapa 2 “Mis Buenos Amigos”
Spanish 1 Ser with adjectives.
Los comparativos y superlativos
The verb Ser + Making things agree
Describing people in Spanish Making adjectives agree.
Cornell notes Spanish I
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Español 4 Honores: Unidad 9 Gramática E y F. To compare things with one another: more than, less than, as…as Comparing people, activities, or things.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Monday – Correct MP/Listening Activities + Retake details + Book Review/Practice + collect Actividades Tuesday – review + game? Wednesday – quiz Thursday.
Gone Friday, Sept. 27? Please get the next 3 artistas in your notes. The next slide has general notes from the whiteboard and a hint for your Viva (online)
Possesive Adjectives.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Adjetivos que terminan en
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Apuntes el 6 de enero El plural de los sustantivos (Pluralizing Nouns) When pluralizing most nouns in Spanish, simply add an –s to the end of the word.
Quantity How much? How many?
Phrases for making comparisons in Spanish
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
Los adjetivos Descriptivos
UNIDAD 1 - Etapa 2 Parte 2.
UNIDAD 1 Etapa 2.
Apuntes: Los Adjetivos
Using adjectives to describe Gender & Number
los ojos (verdes, azules)
Using adjectives to describe Gender & Number
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 21 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. We dont like to wear sweaters. 2. The girls wear dresses. 3. He wears a t-shirt. 4. I like to wear a jacket. 5. You wear shoes. Take out your Más Practica and Actividades para Todos.

Más práctica, p. 19 Actividades para todos Cambian con una pareja

Hoy es martes, el 22 de octubre. Esponja: Escribe 5 palabras o frases te recuerdas de Up. ¿Qué significan?

1st period

chit-chat time! Keep looking for words and phrases you recognize!

p. 58

p. 56 y 57 10

p. 58 #8 y #9 15

Más Práctica (worksheet), p. 21 y 22 Due: miércoles Get started today You may not have more class time to finish this!

Hoy es miércoles, el 23 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? (articles and vocabulary) 1. los pantalones 2. una camisa 3. el vestido 4. unos sombreros 5. unas faldas 6. los calcetines 7. las blusas Take out your Más Practica sheets!

Más práctica, p. 21 y 22 TAREA: Más Práctica, p. 23 y 24 (viernes)

p. 59, Adjetivos=Adjectives Adjectives describe nouns. In Spanish, they match the gender of the noun 10

Apuntes, p. 59: Masculine adjectives typically end in -o Modelo: (el chico guapo) Feminine adjectives typically end in -a Modelo: (la chica guapa)

Apuntes, p. 59: Most adjectives that end in -e match both genders (el chico paciente, la chica paciente) Most that end in consonants match both genders (el chico fenomenal, la chica fenomenal)

Apuntes, p.60: In Spanish, adjectives must match the number of the nouns they describe. Making adjectives plural: If an adjective ends in a vowel, add s Modelo: paciente = pacientes If an adjective ends in a consonant add es Modelo: fenomenal = fenomenales

Apuntes (p. 59): aburrido/a = boring bueno/a = good divertido/a = enjoyable/fun fuerte = strong interesante = interesting malo/a = bad nuevo/a = new antipático/a = mean 5

Hoy es jueves, el 24 de octubre. Esponja: ¿Cuál es el problema? (Fix the problem in each sentence.): 1. Carlos no le gusta nadar. 2. Tú eres es de Guatemala. 3. Ellas son doctor. 4. Yo me gusta llevar pantalones. 5. El maestro se llamo Sr. Hernandez. 6. Los camisas es blancas.

Apuntes (p. 59): aburrido/a = boring bueno/a = good divertido/a = enjoyable/fun fuerte = strong interesante = interesting malo/a = bad nuevo/a = new antipático/a = mean 5

bueno/a malo/a grande nuevo/a In Spanish, most adjectives follow a noun. These four can be used in front of nouns: – Bueno or malo are used with masculine nouns and can be shortened to buen and mal. – Buena and mala are not shortened with feminine nouns. – Grande can be placed in front of any noun but will be changed to gran. gran means great as opposed to big – Nuevo and nueva can be in front of any noun (depending on gender) 5

Más Práctica (worksheet), p. 23 y 24 Due: mañana (viernes) You may not have more class time to finish this!

p. 59, #10 Completa las oraciones con el adjetivo correcto. (Pay attention to the gender of each person!)

p. 60, #11 Trabaja con una pareja Escribe una conversación de los amigos de Francisco. (Pay attention to the gender of each person!)

Apuntes: When describing clothing, follow the same guidelines you use to describe people. You can use colors you already know to describe details about clothes. Modelo: Los pantalones marrones OR Los pantalones son marrones.5

p. 61, #12 Look at the photos Write two descriptions for each clothing item (choose 4 items to describe) 5

Hoy es viernes, el 25 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I like to wear the yellow hat. 2. You wear black pants. 3. The blonde boy is tall. 4. Ms. Kellogg and I wear skirts. 5. They (all boys) dont like to wear shoes. 6. The white dog is small.

Describe a las personas. ¿Qué lleva y qué le gusta hacer? (Usa las fotos para ayudarte.) 1. Yo 2. El príncipe y la princesa 3. El cocinero (cook) 4. Tú 5. Nosotros

El Conjunto Tejano p. 64