CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
De la Teoría a la Práctica II Convenio SEDUCA- Politécnico Jaime Isaza Cadavid.
Personal pronouns & verb to be
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Telling Time.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Mentes conectadas Implicaciones educativas Francesc Pedró Teacher Development and Education Policies UNESCO.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
El enfoque AICLE: La planificación en EP
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Definition
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Touch the World Through Meaningful Communication
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Señora Daniele, Profesora de Español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Saquen la hoja de práctica
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

CLIL

Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa como término genérico. El término, que se abrevia como CLIL, incluye muchas formas diferentes de contexto de aprendizaje en el que el idioma desempeña un papel especial junto con el aprendizaje de cualquier tema o contenido específico. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa como término genérico. El término, que se abrevia como CLIL, incluye muchas formas diferentes de contexto de aprendizaje en el que el idioma desempeña un papel especial junto con el aprendizaje de cualquier tema o contenido específico.

El CLIL se refiere a cualquier contexto de aprendizaje en el que el contenido y el idioma están integrados para dar respuesta a objetivos educativos específicos. Por tanto, podría utilizarse para referirse a una clase en la que un profesor de lengua extranjera enseña a sus alumnos en un contenido no vinculado al idioma en un idioma extranjero. Igualmente, también puede aplicarse a una situación en la que el profesor de una asignatura cualquiera utiliza un idioma extranjero, en mayor o menor medida, como medio de instrucción en una lección concreta.

CLIL Principles - Language is used to learn the subject matter as well as to learn how to communicate. - The material being studied is what determines the type of language learned. - Fluidity is more important than grammatical and linguistic precision.

CLIL Framework Building your mindmap What will I teach? What will they learn? What are my teaching aims/objectives? What are the learning outcomes?

How can I plan a lesson with CLIL? Classroom principles Language is used to learn as well as to communicate It is the subject matter which determines the language needed to learn Basic components (4Cs curriculum, Coyle 1999) Listening (normal input activity) Reading (meaningful material) Speaking (focuses on fluency) Writing (lexical activities)

Timing How long is my lesson? What is the concentration span of my pupils? Teacher’s What skills do I need to carry communicative out the lesson/activities in skills English? Activities to What activities can I include support the to teach the content? content Points when preparing a CLIL lesson for Secondary schools pupils:

A successful lesson Content objectives What do I want students to learn and know about by the end of the class? Language objective Content Concepts (Suitable for age and level) Supplementary materials (visuals and other support) Adaptation of content (accessible, strategies) Meaningful activities (hands-on activities, relevant and age appropriate)

RESOURCES GAMES The busy day dominoes Shopping list: clothes Scattergories the card game Shopping list: Fruit and veg Go fish playing cards Triominos Monopoly Alphabet flashcards Maths war game cards

INTERNET RESOURCES online online language-integrated-learning/ language-integrated-learning/

m.es/2010/11/ready-steadyclil.html m.es/2010/11/ready-steadyclil.html gual/enfoque-clil-aicle/CLIL-Songs gual/enfoque-clil-aicle/CLIL-Songs video-songs-to-use-in-clil-lessons.html?m=1 video-songs-to-use-in-clil-lessons.html?m=1 teens/resources/clil teens/resources/clil lil-activities-and-materials/ lil-activities-and-materials/